خبرهای داغ:
امام‌جمعه گالیکش گفت: آن‌هایی که نمی‌خواستند این شجره طیبه کاشته، رشد و نمو داشته باشد؛ با فتنه‌گری‌ها، شیطنت‌ها، دسیسه‌ها، حقه‌بازی‌ها و حیله‌گری‌ها خواستند جلوی رشد این نظام مقدس را بگیرند و آمدند فتنه 88 را رقم زدند.
کد خبر: ۹۰۹۵۴۴۴
|
۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۱

nilkooh3261 28به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان به نقل از نبلکوه ، حجت‌الاسلام سید محمد دلبری در تجمع بزرگ یوم‌الله 9 دی‌ماه گالیکش در مسجد جامع این شهرستان گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) و با حضور مردم و ملت با بصیرت و انقلابی ایران اسلامی نظام مقدسی برگرفته از آیات و روایات با قانون اسلامی به نام جمهوری اسلامی ایران به وجود آمد و شکل گرفت.

وی افزود: وقتی حضرت امام (ره) پس از رأی بسیار بالای (آری) که مردم به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دادند در انتخاب نام همین جمله را فرمودند «جمهوری اسلامی ایران» نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر؛ نظامی که بر مبنای جمهوریت و اسلامیت بناشده است.

امام‌جمعه گالیکش اضافه کرد: در بحث اسلامی بودن، تمام قوانینی که در این نظام مقدس به مرحله اجرا درمی‌آید بر مبنای آنچه است که از آیات و روایات استنباط و استخراج‌شده است؛ در بحث جمهوریت هم همه مردم در هر جایگاه، لباسی، مذاهب و طوایفی که هستند در این انقلاب شریک بوده و هستند.

حجت‌الاسلام دلبری گفت: وقتی بحث از فتنه 88 مطرح می‌شود به این مطلب می‌رسیم که دشمنان خارجی نظام و فریب‌خوردگان داخلی به این فکر افتادند که جمهوریت نظام را زیر سؤال ببرند؛ چه‌بسا که از زیر سؤال بردن اسلامیت نظام هم برای رسیدن به اهدافشان استفاده کردند.

وی افزود: یکی از مصادیق همراهی مردم با این نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برگزاری انتخابات است؛ که از بدو شکل‌گیری نظام انتخابات مختلف و متنوعی داشتیم؛ به‌طور میانگین هر یک سال یک انتخابات را برگزار کرده‌ایم؛ تمام انتخاباتی که داشتیم به نحو احسن با حضور حداکثری مردم صحیح و سالم برگزارشده است.

امام‌جمعه گالیکش تصریح کرد: آن‌هایی که نمی‌خواستند این شجره طیبه کاشته، رشد و نمو داشته باشد؛ با فتنه‌گری‌ها، شیطنت‌ها، دسیسه‌ها، حقه‌بازی‌ها و حیله‌گری‌ها خواستند جلوی رشد این نظام مقدس را بگیرند و آمدند فتنه 88 را رقم زدند.

وی گفت: مقام معظم رهبری در خصوص حماسه 9 دی فرمودند: مردم ما هوشیار و با بصیرت بودند و به‌موقع عمل کردند که اگر ما بارها سجده شکر در این رابطه انجام دهیم بازهم کم است. مردم در فتنه 88 محاسبات دشمنان را به هم ریختند.

به گفته امام‌جمعه گالیکش، اگر درایت، بصیرت و مهربانی مقام معظم رهبری و هوشمندی و همراهی مردم نبود صدماتی که فتنه 88 به‌نظام وارد می‌کرد خیلی بیش از این‌ها بود و به‌آسانی نمی‌شد خاموش شود؛ اینجاست که اهمیت 9 دی خودش را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه شاید برخی نقل کنند علت اصلی آشوب‌های سال 88 همان بحث تقلب در انتخابات بوده است گفت: این ظاهر قضیه است و باطن قضیه این است کسانی که در داخل کشور فریب خوردند و در این انتخابات مردود شدند و رسوا شدند دست در دست دشمن گذاشتند و به فکر براندازی نظام بودند.

حجت‌الاسلام دلبری با اشاره به اینکه چرا فتنه به وجود آمد گفت: فتنه به خاطر ایستادگی برخی مقابل اصل دین به وجود آمد؛ در مقابل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایستادند؛ فتنه‌گران آمدن و اصل ولایت‌فقیه را زیر سؤال بردند، به محرم و روز عاشورا اهانت کردند؛ و فتنه به وجود آوردند.

وی با اشاره به روایتی از امام سجاد علیهم‌السلام در خصوص عوامل به وجود آمدن فتنه گفت: انحراف از هدایت اصلی، سنگ دلی، نافرمانی پروردگار، تزلزل و پیمان‌شکنی، دنیاطلبی نافرمانی و عصیان در برابر رهبری جامعه اسلامی ازجمله عوامل ایجاد فتنه است.

به گفته وی فتنه‌گران آب در آسیاب دشمن می‌ریزند، به مردم ظلم می‌کنند، از زیر خدمت به این مردم فرار می‌کنند، به اقتصاد کشور لطمه میزند، به دنبال رانت‌خواری و حزب‌بازی و گروه بازی در جامعه هستند.

امام‌جمعه گالیکش تصریح کرد: باید دشمن را بشناسیم؛ نکند موقعی متوجه شویم دشمن بیاید در کشور، شهر، روستا و اداره ما و با او هم‌غذا شده و سر سفره او نشسته‌ایم، این‌ها درس‌هایی است که باید از 9 دی یاد بگیریم.

وی با اشاره به اینکه برخی امروزه می‌گویند چرا به مردم می‌گویید سال آینده فتنه رخ خواهد داد گفت: ما از فتنه استقبال نمی‌کنیم، همان‌طور که از جنگ استقبال نکردیم، ولی وقتی جنگ را به ما تحمیل کردند 8 سال مقابل آن‌ها ایستادگی کردیم و افتخاری به وجود آوردیم که آمریکا و بالاتر از آمریکا و بالاتر از آن‌هم هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

حجت‌الاسلام دلبری افزود: باید مواظب و مراقب باشیم، فتنه‌گران به دنبال نفوذ هستند، نمی‌خواهیم بگوییم همه مسئولینی که در کشور هستند فتنه‌گر هستند، ولی نمی‌توانیم از کنار این قضیه هم بگذریم که برخی از فتنه‌گران سال 88 در این دولت مسئولیت دارند. چرا با بودن افراد مؤمن، مدیران ولایی و انقلابی پای‌کار، شما می‌آیید بدترین آدم را در منطقه‌ای به‌عنوان مسئول انتخاب می‌کنید. این‌ها علامت‌هایی است که ما باید مراقب فتنه‌های آینده باشیم.

وی اضافه کرد: در هر دهه از چهار دهه‌ای که از انقلاب اسلامی گذشت یک فتنه را پشت سر گذاشتیم؛ مقام معظم رهبری فرمودند اگر دشمنان در سال 97 شکست خوردند مواظب باشید نکند امسال برنامه‌ریز کردند که سال آینده فتنه ایجاد کنند.

وی با اشاره به کتاب «موج فتنه» گفت: راه‌های نفوذ فتنه‌گران در این کتاب استفاده از شیوه‌های مبارزه نرم، استخدام چهره‌های موجه و مقدس، استفاده از شعارهای خوب و جذاب، سخن گفتن از اصول متعالی انسانی، نفی گذشته افتخارآمیز جامعه، تحریک احساسات، شبهه افکنی، تفرقه‌افکنی، جلب حمایت‌های خارجی، ایجاد سازمان‌های اجتماعی مردم‌نهاد، ایجاد فاصله میان مردم و حکومت و درآمیختن حق و باطل اشاره‌شده است.

امام‌جمعه گالیکش با اشاره به نهمین سال حماسه یوم‌الله نهم دی گفت: حماسه نهم دی به ما نشان داد باید به فکر جوانانمان باشیم، دست جوانانمان را بگیریم و امورات را در اختیار آن‌ها قرار دهیم، تجربیات خوب و انقلابی خودمان را در اختیار آن‌ها قرار دهیم، کادر سازی و نیرو سازی کنیم و از این جوانان خوب استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام دلبری افزود: مردم با گذشته 8 ماه پس از ایجاد فتنه در کشور خودجوش به میدان آمدند در مقابل دشمنان و فتنه‌گران ایستادند و حماسه 9 دی‌ماه سال 88 را به وجود آوردند.

به گفته وی، نهم دی‌ماه سال 88 مردم پای‌کار آمدند و راه خروج از فتنه را به جهان و جهانیان باتقوای درونی، توکل بر خدا، یقین محکم همراه با بصیرت و ایمان، رجوع به قرآن، پیروی از امام و رهبری دینی، بهره‌مندی از کمک‌های الهی و امداد غیبی و ایستادگی و مقاومت نشان دادند.

امام‌جمعه گالیکش گفت: سیانت از اقتدار نظام یکی از درس‌های 9 دی‌ماه برای نظام است، ضرورت حفظ امنیت کشور، مردمی بودن انقلاب، ضرورت توجه به جنگ رسانه‌ای دشمن، فصل و الخطاب بودند فرمایشات مقام معظم رهبری ازجمله دستاوردهای نهم دی‌ماه است.

وی گفت: از اول انقلاب ریزش‌ها و رویش‌هایی در کشور داشتیم اما رویش‌ها بیش از ریزش‌ها وجود داشته. عده‌ای از خواص طی 40 سال گذشته سر خوردند، حواسمان جمع باشند، عده‌ای بودند جایگاه‌های بالایی داشتند روفوزه شدند و سر خوردند.

وی با اشاره به اینکه 60 بار در قرآن مجید واژه فتنه آمده است گفت: معلوم می‌شود فتنه خیلی مهم است، از خواب غفلت بیدار شوید و نگویید فتنه نشده است، ائمه جمعه چرا در خطبه‌ها حرف از فتنه می‌زنند، مقام معظم رهبری بارها و بارها از فتنه سخن گفتند، سال 88 فتنه بود خیلی سنگین هم بود به‌قصد براندازی نظام هم بود، همه دشمنان خارجی و بدبخت‌های داخلی در آن نقش داشتند، اما مقام عظمای ولایت آمدند و به نحو احسن آن بر مبنای آیات و روایات مدیریت کردند.

وی با اشاره به سرگذشت سران فتنه گفت: سران فتنه بر اساس تصمیمی که شورای عالی امنیت ملی گرفته امروزه در حصر هستند، آمدند و به این نتیجه رسیدند که سران فتنه را در حصر نگهدارند.

امام‌جمعه گالیکش گفت: پس از انتخابات سال 96 برخی کاسبان حصر سران فتنه سروصدا ایجاد کردند، رییس‌جمهور با اعضای شورای عالی امنیت ملی نشستند و تمدید کردند مصوبه قبلی این شورا را در این خصوص؛ رحمت نظام، رهبری و مردم تاکنون شامل حال سران فتنه شده است تا در حصری که قانونی است باقی بمانند.

حجت‌الاسلام دلبری گفت: وقتی‌که سران فتنه از حصر بیرون بیایند زمان آغاز محاکمه آن‌ها است؛ اگر می‌خواهید سران فتنه آزاد بشوند ما هم استقبال می‌کنیم، ولی مستقیماً باید تحویل دستگاه قضایی بشوند و طبق عدل و عدالت با آن‌ها برخورد بشود و به اشد مجازات اسلامی با آن‌ها برخورد بشود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها