عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهش امام خمینی:

پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت آسیب نرسد/ برخی خواص در زمان فتنه میدان دار دفاع از ارزشهای اسلام نبودند

حجه الاسلام قاسم روانبخش: امام این روزها را پیش‌بینی می‌کردند که فرمودند: " پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد."
کد خبر: ۹۰۹۵۵۰۱
|
۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام قاسم روانبخش، در همایش بزرگداشت نهم دی ماه در مسجد جامع نکا اظهار کرد: کسانی که در برابر شما ملت صف‌آرایی کرده بودند، انسان‌های روشنی نبودند و افرادی با سابقه انقلابی اما راه عوض کرده بودند و دست‌شان در دست دشمن بود و به عنوان عامل دشمن عمل می‌کردند.

وی افزود: چند رئیس جمهور، نخست وزیر دوران دفاع مقدس و حضرت امام و افراد اینچنین در فتنه بود کسی که در تشخیص مصلحت نظام ریاست داشت، دخترش میدان‌داری می‌کرد و همسرش افراد را به شورش دعوت می‌کرد.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی گفت: برخی که در حوزه‌های علمیه عنوان آیت‌الله را یدک کشیده ، بیاینه می‌دادند و از این فتنه حمایت می‌کردند و خواصی که باید میدان‌دار باشند؛ در فتنه میدان‌دار دفاع از اسلام و ارزش‌ها نبودند.

روانبخش بیان کرد: خیلی از خواص در فتنه 88 رفوزه شدند و افرادی که مردم را روشن کردند، اثرگذار بودند؛ همچون آیت‌الله نوری‌همدانی که ایستادند و شعار دادند " خامنه‌ای کوثر است؛ دشمن او ابتر است".

وی افزود: چنین شخصیت‌هایی وارد میدان شدند و تاثیرگذار بود اگرچه تعداد کم بود، اما ملت شاخصی را که امام تعیین کرده بود در اختیار داشت.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی اظهار کرد: امام این روزها را پیش‌بینی می‌کردند که فرمودند: " پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد."

روانبخش اضافه کرد: وقتی حقایق در نماز جمعه 92 خرداد تبیین و روشن شد؛ حتی آنانی که در چند روز قبل از میدان آزادی تا میدان انقلاب، یک لاین پشت میرحسین و کروبی شعار می‌دادند بعد از سخنرانی حضرت آقا متوجه شدند و پشت سر فتنه‌گران میدان را خالی کردند و تنها 5 تا 6 هزار نفر باقی ماندند.

وی گفت: مردم روشن شدند و فهمیدند بحث تقلب نیست بلکه اصل نظام و انقلاب را نشانه رفته‌اند؛ چند ماهی طول کشید تا برخی فهمیدند؛ وقتی پرچم امام حسین(ع) را به آتش کشیدند؛ افرادی که قبول نمی‌کردند هم به باور رسیدند و مردم در نهم دی ماه به خیابان‌ها ریختند و مردمی چون شهرستان شما که بصیرتر و آگاه‌تر بودند؛ هشتم دی ماه به خیابان آمدند.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی گفت: در اوضاع غبارآلود فتنه‌گون، تشخیص راه بسیار دشوار و مشکل است.

روانبخش با طرح سوالاتی در خصوص منطقه و شرایط روز یادآور شد: اینکه بصیر کیست و چه افرادی بصیر هستند و برخی نیستند و این شاخص از کجا تعیین می‌شود؟ امروز در جامعه ما فشارهایی که در طی چهل سال از سوی مستکبران بر ملت تحمیل می‌شود، چه عاملی دارد، مقصر ماییم یا دشمن؟ آیا اگر مقاومت کنیم، فشار کاهش می‌یابد یا اینکه اگر در برابر دشمن کوتاه بیاییم، دشمن فشار بیشتری وارد می‌کند؟ این گرانی‌ها و مشکلات چند ماه اخیر عامل بیرونی دارد یا درونی؟

وی گفت: برخی عامل این فشارها را عامل درونی می‌دانند که نمی‌توانیم با دنیا حرف بزنیم و دیپلماسی  درست نداریم؛ زبان ما خشن است که اگر نرم و لطیف باشد؛ دنیا با ما نرم برخورد می‌کند.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی اظهار کرد: اینکه فشارها و مشکلات اقتصادی به دلیل تحریم و فشارهای بیرون است یا بی‌تدبیری برخی مسؤولان؟ برخی معتقدند این همه مشکلات و فشارها به دلیل ایستادن در برابر آمریکاست.

روانبخش افزود: بعضی می‌خواهند فرافکنی کرده و آدرس اشتباه دهند و همه این عوامل را وابسته به عوامل بیرونی بدانند اما آیا عوامل درونی نقشی ندارند؟ و با همه این موارد چه باید کرد؟

وی خاطر نشان کرد: برخی می‌گفتند؛ ما بمب هسته‌ای می‌سازیم و آمریکا به ما فشار وارد می‌کند؛ اما ملت ما از همان ابتدا به دنبال بمب هسته‌ای نبودیم.

این فعال سیاسی بیان کرد: خودشان بررسی کردند و اعلام کردند که ایران انحراف هسته‌ای ندارد و شما امروز اورانیوم 20 درصد ما را با توجه به مذاکرات برجامی نابود کردید و قول دادید که نسازید؛ چطور می‌شود که ترامپ، برجام را پاره می‌کند و تحریم‌های جدید بر ما اعمال می‌کند؛ پس بحث هسته‌ای نیست.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی گفت: برخی می‌گویند در ایران دموکراسی نیست؛ کشورهای منطقه ما کدام دموکراسی دارد؟ قطر، بحرین، عربستان، کویت و.. آیا دموکراسی دارند یا اینکه سلطنتی و پادشاهی هستند و مردم نقشی ندارند.

روانبخش یادآور شد: در چهل سال انقلاب، ما میانگین سالی یکبار انتخابات داریم و از شهردار، شورا، نماینده مجلس، رئیس جمهور و حتی رهبری با واسطه توسط مردم انتخاب می‌شود.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با بیان اینکه انسانی که اهل بصیرت باشد، دروغ‌ها را می‌فهمد؛ گفت: همه آیات قرآن ما را دعوت بر مقاومت و مجاهدت و سخت‌گیری بر دشمن دارد و تجربه علمی ما نشان می‌دهد هر مجموعه‌ای که زیر بار سازش رفت؛ باخت.

روانبخش افزود: حماس و فلسطین ، قهرمان منطقه هستند که در سایه مقاومت به این جایگاه رسیدند و رژیم صهیونیستی در لاک خود رفته است و اسرائیل نتوانست وارد لبنان شود.

وی ادامه داد: امروز مقاومت جواب می‌دهد و همه خاک سوریه به غیر از بخش‌هایی رفته بود که آقا دستور داد بروید پیروز می‌شوید و امروز اکثریت خاک سوریه، آزاد شده است.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با بیان اینکه کوتاه آمدن در برابر دشمن، راه به بیراهه است، خاطر نشان کرد: همه آنچه حضرت آقا در سال 82 در بین نمایندگان مجلس ششم فرمودند به تمامه تجربه شد و اگر این سخن حکیم را شنیده بودیم اینقدر سرمایه‌های کشور برباد رفته نبود.

روانبخش افزود: در بهمن سال 92 رهبری در بین مردم آذربایجان فرمودند : " اگر آنچه آمریکایی‌ها می‌گویند ؛ دیکته می‌کنند، بنویسید و امضا کنید؛ آنان تحریم را بر نمی‌دارند."

وی گفت: برجام، برای ما نان و آب نیاورد و تحریم‌ها بیشتر شد؛ اما دشمنان و استکبار باید بدانند همچنان که از منطقه بیرون‌شان راندیم از تمام دنیا بیرون‌شان خواهیم راند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها