خبرهای داغ:
در گفتگوی اختصاصی با وزیر سابق اطلاعات ایران مطرح شد:
حجت الاسلام حیدر مصلحی نفوذ در حوزه های علمیه را جدی دانسته و گفت: دشمن اعتراف کرد که در فتنه ۸۸ متوجه شده که به اشتباه از ابتدای انقلاب بیشترین سرمایه گذاری را بر روی دانشگاه داشته است و پس بعد از آن، سرمایه گذاری را بر روی حوزه آغاز کرد و نمونه های آن را همه می بینند.
کد خبر: ۹۰۹۵۵۴۲
|
۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹
به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،- زهرا باقری- حجت الاسلام حیدر مصلحی، وزیر سابق اطلاعات ایران و رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، در گفت و گو با خبرنگار طنین یاس، در مورد پدیده نفوذ در تاریخ اسلام گفت: جامعه اسلامی، لطمه های سنگینی از نفوذ خورده است، از همان ابتدای تشکیل حکومت اسلامی، پیش از حرکت پیامبر(ص) از مکه به مدینه نفوذ طراحی شد و دقیقا وقتی ایشان در مدینه مستقر شدند نفوذ در قالب بحث، دو قطبی شدن مسلمانان مهاجر و انصار، توسط فردی به نام عبدالله بن عمیر مطرح شد.
وی افزود: در دستگاه خلافت پیامبر(ص) نیز دو یهودی که به نظر من صهیونیست بودند، به نام کعب و ابوهریره در دستگاه خلافت نفوذ کردند و با طراحی و برنامه ریزی بنی امیه را که با زور شمشیر مسلمان شده بود، در حاکمیت اسلامی سر کار آوردند و بیشترین نفوذ در زمان حضرت امیرالمومنین(ع) اتفاق افتاد.
مصلحی تصریح کرد: زمان حضرت علی(ع) سه جنگ که تعبیر غائله به آن مناسبتر است، اتفاق افتاد، در غائله جمل همان ها که با ایشان بیعت کرده بودند، مقابل حضرت ایستادند، در صفین حضرت علی(ع) با منتسب از طرف حکومت(معاویه) درگیر می شود و اشعث بن غیث به عنوان نفوذی عمل می کند و در غائله خوارج با کسانی درگیر است که در لشگر خودش بودند.
وی با اشاره به آیات قرآن در مورد نفوذ ادامه داد: نکته نخست این است که باید بپذیریم که حقیقتی به نام نفوذ دشمن وجود دارد، دومین نکته این است که لوازم شناخت دشمن، روش ها و شیوه های نفوذ او باید شناسایی شود، نکته بعدی این است که همواره یک عده از مسئولین، نخبگان و انسان های عادی نفوذ پذیرند و به راحتی تحت تاثیر قرار می گیرند که لازم است مسئولینی با چنین ویژگی هایی شناسایی شوند، پس باید نفوذپذیران شناسایی شوند.
وزیر سابق اطلاعات ایران، ادامه داد: نکته بعدی باورمندی جامعه به ضعف دشمن و باورپذیری خود است که با فرمایشات امام(ره) و رهبر معظم انقلاب بر همین محور استوار است، همچنین ناامید کردن و استفاده از فرزندان شخصیت های اثرگذار در جامعه، از دیگر راهکارهای نفوذ در کشور است.
وی نفوذ را به دو صورت موردی و جریانی دسته بندی کرده و تصریح کرد: نفوذ موردی، تعیین جاسوس برای ترور فیزیکی و ترور شخصیت است که یک مورد خاص هم دارد، بدین شکل که خود شخصیت عامل نفوذ می شود که نمونه ترور فیزیکی، ترور دانشمندان هسته ای توسط جاسوس های موساد است، که در ترور احمدی روشن از کرده خود پشیمان شدند زیرا می خواستند ملت ایران بترسد و کسی به دنبال رشته علمی انرژی هسته ای نرود، اما پس از لو رفتن این هدف، تعداد قابل توجهی از دانشگاه ها، رشته هسته ای را ایجاد کردند هرچند که متاسفانه در دو سال گذشته، این رشته از انتخاب رشته دانشگاه ها، حذف شد.
مصلحی ترور شخصیت را دومین نمونه از نفوذ موردی دانسته و گفت: در این نفوذ، دشمن یک نفر را جاسوس می کند و کنار شخصیت می گذارد تا وی را از اعتبار بیندازد، مانند مرحوم آیت الله منتظری که قبل از انقلاب زندان های فراوان دیده و هیچکس به اندازه ایشان شکنجه و زندان ندیده بود و بعد از انقلاب تا قائم مقام رهبری رشد کرد ولی دستگاه اطلاعاتی آمریکا، انگیس و تیم مهدی هاشمی بر روی او کار کردند.
وی ادامه داد: مهدی هاشمی در کنار منتظری قرار گرفت و کسی که مدافع رهبر و انقلاب بود را روبروی امام(ره) قرار داد و امروز آیا این اتفاقات نمی افتد؟ جاهایی اصل بر برائت است اما در جاهایی نه، مقام معظم رهبری چندی قبل فرمودند خیلی جاها اصل بر این است که به هم مشکوک باشیم!

وزیر سابق اطلاعات ایران، در خصوص اینکه زمانی خود شخصیت عامل نفوذ می شود نیز گفت: دو نمونه از حوزه و دانشگاه داریم، که عبدالکریم سروش به عنوان شخصیت قوی دانشگاهی بود که در سال ۶۴ در قم بحث های مفصلی داشت و شرح نهج البلاغه را نوشته است ولی دستگاه اطلاعات انگلیس و آمریکا بر روی این فرد سرمایه گذاری کرد و وی اکنون در آمریکا فرقه ی جدید ساخته و در کلیپ هایی که در فضای مجازی منتشر می شود، دیده می شود که خانمی بدون حجاب، پیش نماز است، این یک نمونه از نتایج فرقه ی وی است، یعنی دقیقا در مقابله با اسلام کار می کند.
وی افزود: اما در حوزه، کدیور یک آخوند انقلابی حوزوی تند بود که دستگاه اطلاعاتی انگلیس روی او کار کرد و وی در حال حاضر از اروپا و انگلیس خط می گیرد و کتاب هایی در رد ولایت فقیه می نویسد و همچنان در حال کار کردن در این حوزه است.
مصلحی نفوذ در حوزه را جدی دانسته و گفت: دشمن اعتراف کرد که در فتنه ۸۸ متوجه شده که به اشتباه از اول انقلاب بیشترین سرمایه گذاری را روی دانشگاه داشته و آنجا بر روی نفوذ سرمایه گذاری کرده است اما بعد از فتنه، سرمایه گذاری را بر روی حوزه آغاز کرده است و نمونه های آن را می بینیم، همین که در خبرها می شنویم فلان شخصیت اطلاعاتی انگلیس! به قم رفته است، نشان می دهد که هدف نفوذ است.
وی تاکید کرد: نکته قابل تأمل این است که دشمن در طراحی های خود عجله ندارند، وقتی فردی را عامل نفوذ خود می کند، پروسه ۳۰-۴۰ ساله برای نفوذ او ایجاد می کند، نمونه آن کعب و ابوهریره بودند که در اقدام هماهنگ خود، معاویه را حاکم شهر شام کردند و معاویه که با زور شمشیر مسلمان شده بود، ۲۰ سال حاکم شام بود، به او گفتند به پیامبر نزدیک شو و او اینقدر نزدیک به پیامبر شد که بسیاری از آیات نازل شده به پیامبر را او نوشته است تا جایی که در کتاب های تاریخی وجود دارد که به معاویه لقب کاتب وحی را دادند.
رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، ادامه داد: معاویه کسی است که عمروعاص می گوید یک زمانی من کنار معاویه بودم و موذن شروع به اذان دادن کرد، اما زمانی که به اشهد ان محمد رسول الله رسید، منقلب شد، گفتم چه شده است، گفت من تا زمانی که این اسم را از بالای مأذنه ها پایین نکشم، آرام نمی شوم، این معاویه است! نفوذ او را سر کار آورد، یک پروسه است از زمانی که معاویه مسلمان شده است تا زمانی که حاکم شام شد، ۲۰ سال طول کشید. تکان دهنده تر این است که همین معاویه در یک مقطعی نزدیک به ۲۱ سال حاکم کل دنیای وسیع اسلام می شود.
وی نفوذ جریانی را موضوع مهم دیگری عنوان کرده و افزود: نمونه این نفوذ، جاسوسی است که به مراکز مختلفی وصل بود، به طور مثال نزد امام جمعه ها می رفت و می گفت ما می خواهیم افرادی که تحت پوشش هلال احمر، کمیته امداد و ... هستند را منسجم و هماهنگ کنیم و نیازهایشان را مرتفع کنیم، بعد سراغ امام جماعت های مساجد می رفت و لیست تعداد افراد تحت پوشش را با لیست و شماره تلفن می گرفت و یک کمک حداقلی می کرد اما طراحی اش این بود که در آشوب ها از این افراد استفاده کند.
مصلحی تصریح کرد: این افراد برای انجام کار خود به سراغ مسئولین می روند و قصد جریان سازی دارند و نکته مهم این است که دشمن به دنبال ایجاد اشتباه محاسباتی در تصمیم گیری های مسئولین، نخبگان و مردم است یعنی وقتی فرد می خواهد تصمیم بگیرد دچار اشتباه محاسباتی شود.
وی ادامه داد: در برجام یکی از کارها که دشمن می کند، تهدید است، هر شبی که برای آقای ظریف برای مذاکره می رفت، اوباما سخنرانی یا مصاحبه می کرد و می گفت گزینه نظامی روی میز است و تهدید می کرد تا کسی که می خواهد تصمیم بگیرد بترسد و دچار اشتباه محاسباتی شود، اتفاقا وی ترسید و در یک جلسه در دانشگاه تهران گفت که آمریکا قدرت زیادی دارد و می تواند دستگاه نظامی ایران را به راحتی از بین ببرد.
وزیر سابق اطلاعات، تاکید کرد: من از مسئولین خواستم چند مورد از دستاوردها را نشان وی بدهند تا مطمئن شود که آمریکا نمی تواند ما را از بین ببرد که ایشان هم به این موضوع اعتراف کردند اما دشمن چرا این کار را می کند؟ چون دوقطبی ایجاد شود و این دوقطبی را بومی کنند و متناسب با نیاز هر منطقه تبلیغاتی انجام می دهند، مثلا در انتخابات ریاست جمهوری به ساکنین شهرهای جنوبی که همه کارهایشان در کشورهای خلیج فارس است گفتند که اگر به فلانی رای بدهید جنگ می شود و دیگر در کشورهای خلیج فارس راهتان نمی دهند، کاری که قرآن در سوره آل عمران آیه ۱۷۳ به آن اشاره دارد.
وی وعده دروغ را یکی دیگر از موارد دانسته و گفت: در برجام چقدر وعده دروغ داده شد؟ در جلسه اخیر مجلس در خصوص FATF آقای ظریف دیگر هیچ وعده ای نداد و گفت با تصویب این موضوع هیچ اتفاقی نمی افتد و نمونه دیگر آن وعده سه میلیارد دلار پول ایران بود که اعلام شد می آید ولی این پول از سوئیس به هلند و چند کشور اروپایی رفت و الان در حدود ۳ سال و خورده ای است که در امارات و عمان است و آقای روحانی برای پیگیری مسئله همین عید به عمان رفت ولی پادشان عمان گفت اختیار پول دست آمریکاست، یعنی یک سنت از پول به ایران نیامد اما وعده دروغش را دادند، که در سوره نساء آیه ۱۲۰ دقیقا همین موضوع مطرح شده است.
وی با اشاره به شبهه ای که اخیرا در بین افراد انقلابی در حال گسترش است نیز گفت: بچه حزب اللهی ها می گویند چرا آقا کاری نمی کند؟ دقت داشته باشید که شما با مدیریت مقام معظم رهبری آشنا نیستید، ایشان دنیای اسلام را مدیریت می کنند، نه فقط دنیای اسلامی، دنیای بشری، همه این ها قابل اثبات است، همان نامه ۴ خطی به جوانان اروپا، دنیای اسلام را مدیریت می کند، یکی از بخش های مدیریتی ایشان ایران است، گرفتار آدم هایی شده که می گوید چه کنید، اما با کمال تاسف دشمن توانسته با فضای مجازی ذهن ها را از آنجا که باید مطالبه گری کنیم به سمت دیگر منحرف کند.
به گزارش پایگاه طنین یاس، مصلحی تاکید کرد: مقام معظم رهبری با یک مدیریت قوی و حکیمانه می گوید کسانی که خراب کرده اند باید خودشان کشور را مدیریت کنند، اما حزب اللهی ها باید حواسشان باشد که در جهت دهی مطالبه گری باید کدام سمت باشد.
وزیر سابق اطلاعات در پایان نیز گفت: مقام معظم رهبری یکی از کارهای دشمن را جنگ روانی اعلام کردند، جنگ روانی یعنی مسیر انحرافی ایجاد کردن و ذهن ها را به سمت دیگری بردن است و از شما درخواست می کنم که این مسائل را جدی بگیرید.
 
ارسال نظرات