خبرهای داغ:
مشاوره دینی- تربیتی و اعتقادی با موضوع ازدواج ویژه سربازان وظیفه با سخنرانی کارشناس مسائل خانواده و ازدواج جناب آقای عباد کریمی در محل نمازخانه ناحیه مقاومت بسیج دهاقان برگزار گردید.
کد خبر: ۹۰۹۵۵۹۴
|
۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از ناحیه دهاقان، جناب آقای عباد کریمی کارشناس مسائل خانواده و ازدواج بیان نمود: بر طبق آیات و احادیث وارده از ائمه اطهار (ع) ازدواج امر مقدسی است که در اسلام سفارشات زیادی نسبت به آن شده و باعث آرامش روحی و روانی - انس -الفت و مهربانی و رسیدن به کمال معنوی بین زن و مرد می شود و با ازدواج نیمی از دین و ایمان فرد کامل می شود و برای رسیدن به نیمی دیگر می بایست فرد تلاش و مجاهدت نماید.

ایشان گفت: در امر مقدس ازدواج یک شناخت درست و دقیق می تواند انسان را به مسیر درستی هدایت نماید و یک ازدواج موفق و پر از عشق و عاطفه و آرامش را برای انسان به دنبال داشته باشد.

وی افزود: قدم اول در ازدواج حصول اطلاعات و شناخت اولیه و بعداز آن خودشناسی-توافق با والدین- استفاده از منابع خوب و... می باشد که می بایست در این راستا سعی و تلاش زیادی نمود.

کارشناس مسائل خانواده همچنین بیان نمود: 6 نوع بلوغ از جمله بلوغ فکری- بلوغ عاطفی و.... وجود دارد که 5 نوع آن می بایست قبل از ازدواج محقق شود.

کریمی در پایان گفت: زن ومرد می بایست در زندگی مشترک از صفات اخلاقی منفی از جمله : بدزبانی-خودخواهی-کج خلقی- بی ادبی- فحش دادن و هرزگی اجتناب نمایند که می تواند اثرات تخریبی زیادی از جمله طلاق و جدایی بین زن و مرد را به همراه داشته باشد  و به صفات اخلاقی مثبت از جمله : حسن ظن- اعتماد داشتن نسبت به یکدیگر-انعطاف پذیری-گذشت و ایثار- حق پذیری-صداقت- ارتباط کلامی مناسب و توجه نمودن به یکدیگر و دیگر صفات اخلاقی مثبت روی آورند.

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها