خبرهای داغ:
رئیس اداره اجرایی زکات کمیته امداد استان قزوین گزارشی از اقدامات انجام شده برای جمع آوری زکات در استان قزوین ارائه کرد.
کد خبر: ۹۰۹۵۷۶۳
|
۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام باب ا... شهسواری، رئیس اداره اجرایی زکات کمیته امداد استان قزوین بیان کرد: با تلاش های انجام شده و استقبال مردمی شاهد رشد زکات جمع آوری شده هستیم به طوری که میزان زکات جمع آوری شده از زمان شروع فعالیت ستاد زکات در سال 84 از مبلغ 10 میلیون تومان به بیش از 10 میلیارد تومان رسیده است.
رئیس اداره اجرایی زکات کمیته امداد استان قزوین افزود: در مجموع میزان زکات جمع آوری شده در هشت ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 61 درصد رشد داشته است.
وی افزود: با توجه به اولویت مصرف زکات برای محرومان، 63 درصد از زکات جمع آوری شده برای محرومان و نیازمندان شامل تهیه جهیزیه برای دختران نیازمند در شرف ازدواج، تأمین هزینه های درمانی نیازمندان، پرداخت کمک هزینه معیشت به نیازمندان هزینه شده است و مابقی برای سایر امور عام المنفعه همچون اجرای پروژه های عمرانی احداث مسجد و حسینه ، خانه عالم ، غسالخانه و ... هزینه می شود.
حجت الاسلام شهسواری عنوان کرد: با وجود اینکه سرمازدگی موجب شد تا در زکات مستحبی توفیق کمتری داشته باشیم ولی در سال جاری صیفی کاران با پرداخت زکات مستحبی در حوزه محصولاتی همچون گوجه، خیار و غیره مشارکت شایسته ای را رقم زدند.
وی عنوان کرد: در بحث پرداخت زکات مستحبی، کمک مردم مناطق تاکستان، بوئین زهرا و اقبالیه قابل توجه بود به طوری که توانستیم ۲۰ تن محصول گوجه دریافت کرده و بین نیازمندان توزیع کنیم که جمع آوری این محصولات، با همکاری نیروهای بسیج انجام شد.
رئیس اداره اجرایی زکات استان قزوین با اشاره به رشد پرداخت زکات در استان اعلام کرد: اگرچه پرداخت زکات در استان، طی هشت ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶1 درصد رشد داشته است ولی در بحث زکات واجب، این میزان رشد به ۱۵۰ درصد رسید.
وی اظهار کرد: در مدت مذکور بیش از ۸۰۰ میلیون تومان زکات واجب به صورت نقدی دریافت شد و با توجه به اینکه زکات جمع آوری شده در هر منطقه ، در همان منطقه هزینه می شود از همین رو در هر روستا، شورای زکاتی متشکل از دهیار، شورا، معتمدین و خیران تشکیل شده است که توسط این شورا، زکات پرداختی در همان روستا هم هزینه می شود.
حجت الاسلام شهسواری تصریح کرد: در بحث زکات غیرمستحبی در سطح استان ، ۲۰۰ میلیون تومان زکات به صورت غیرنقدی پرداخت شده است و همچنین مابقی زکات دریافتی در استان مربوط به زکات فطره و کفارات بوده است.
وی یادآورشد: زکات دریافت شده در هر منطقه در همان منطقه و برای نیازمندان همانجا هزینه می شود همچنین با هماهنگی های به عمل آمده تلاش می کنیم تا با تعامل و هماهنگی با سایر دستگاه ها و احصاء مشکلات عمومی مردم، مصرف زکات را به سمت نیازهای ضروری و جدی عام المنفعه سوق دهیم.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها