رئيس سازمان نظام پزشكي استان در خصوص محقق نشدن وعده هاي دولت در تخصيص اعتبارات سلامت استان گفت : دولت در پرداخت بدهكاري خود به دانشگاه علوم پزشكي استان كم لطفي كرد و اگر وعده دولت مبني بر پرداخت 80 ميليارد تومان در سال 95 و 96 عملي شده بود، ساخت بيمارستان ولي عصر(عج) اراك به پايان رسيده بود .
کد خبر: ۹۰۹۵۷۶۸
|
۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۶

به گزارش خبرگزاري بسيج استان مركزي ؛ دكترطاهراحمدي رياست دانشگاه علوم پزشكي استان مركزي در مراسم توديع خود و در دفاع از عملكرد 5 ساله مديريت خود گفت : در ابتداي دوره تحويل رياست دانشگاه به بنده و طبق گفته وزير بهداشت ، اين دانشگاه با مشكلات زياد و كسري بودجه اي ميلياردي مواجه بود و كار را در شرايط سختي آغازنموديم .

وي در ادامه خاطرنشان كرد : در پايان 5 سال وعليرغم بدهي هاي زيادي كه داريم ؛ ولي تراز مالي اين دانشگاه مثبت ميباشد و اين هدف با كمك و مساعدت همكاران بنده در سطح دانشگاه عملي شده است.

دكترطاهر احمدي به ميزان بدهي هاي اين دانشگاه اشاره و گفت : اين دانشگاه حدود 180 ميليارد تومان بدهي دارد و البته حدود 220 ميليارد تومان هم طلب دارد كه نشان دهنده تراز مالي مثبت حدود 40 ميلياردي ميباشد .

وي همچنين به انواع بدهي اين دانشگاه هم اشاره و تصريح كرد : در اين مدت معوقاتي به مجموعه دانشگاه داشته ايم كه ميتوان به كم شدن بدهي ها به پزشكان از 18 ماه به 11 ماه وهمچنين معوقات پرسنل دانشگاه از 15 ماه به 8 ماه اشاره كرد كه نسبت به استان هاي همجوار درسطح مناسبي هستيم.

طاهراحمدي به كمك و مساعدت خيرين در حوزه سلامت استان پرداخت و افزود : بخش زيادي از اقدامات مختلفي كه درمدت 5 سال اخير در حوزه سلامت به وقوع پيوسته با كمك و حمايت هاي مالي خيرين بوده ؛ كه حدود 130 ميليارد تومان در اين زمينه كمك شده است كه در سطح كشور نمونه است.

وي با تقدير ازهمكاري هاي مسئولين و اصحاب رسانه در پيشبرد اهداف حوزه سلامت گفت : وزيرمحترم بهداشت ازفعال ترين، شجاع ترين وصادق ترين وزراي دولت ميباشد و تاكيد هميشه وزيربهداشت بر رسيدگي به مناطق محروم بوده است و اميدواريم با استعفاي وي موافقت نشود .

دكتراحمدي به مشكلات و تخريب هاي دوره مديريت خود هم اشاره كرد و افزود : حوزه سلامت جاي اقدامات سياسي نيست ، و در اين مدت به هيج عنوان باج سياسي ندادم و تلاش شد از بيت المال درجهت صحيح استفاده شود و فقط در يك مورد نسبت به 20 نفر از همكاران بنده ، دروغ هايي زيادي مطرح شده بود و جاي تعجب دارد كه چقدر راحت دروغ ميگويند.

رئيس سازمان نظام پزشكي استان در خصوص محقق نشدن وعده هاي دولت در تخصيص اعتبارات سلامت استان گفت : دولت در پرداخت بدهكاري خود به دانشگاه علوم پزشكي استان كم لطفي كرد و اگر وعده دولت مبني بر پرداخت 80 ميليارد تومان در سال 95 و96 عملي شده بود، ساخت بيمارستان ولي عصر(عج) اراك به پايان رسيده بود .

وي همچنين به كم بودن تخت بيمارستاني نسبت به متوسط كشوري گفت : در 5 سال اخير و با تلاش هاي همه جانبه حدود 800 تخت اضافه نموديم و دولت ميتوانست از محل يك درصد ارزش افزوده كمك كند كه به تكميل بيمارستان منجر شود كه اين امر محقق نشدو با كمبود تخت بيمارستاني مواجه هستيم.

دكتر طاهراحمدي به اقدامات عمراني اين دانشگاه اشاره وخاطرنشان كرد : ايجاد حدود 100هزار مترمربع اقدامات عمراني در 5 سال اخير ، كه حدود نيمي از آن به مرحله افتتاح رسيده است .

وي همچنين گفت : بيمارستان شهرهاي فرمهين ، خنداب و فاز دوم بيمارستان آيت الله خوانساري ، بيمارستان سينا و ساخت بيمارستان جديد طالقاني كه جايگزين بيمارستان فعلي خواهد شد و همچنين مركز فوريت ها، سوختگي و سوانح پرتويي از جمله اقدامات عمراني بوده كه به مرحله افتتاح رسيده است.

ارسال نظرات