خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم اعلام کرد

مهیا شدن زمینه اتصال به شبکه فاضلاب برای نیمی از جمعیت قم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: امکان اتصال ۵۰ درصد از جمعیت شهری ما به شبکه فاضلاب وجود دارد و در حال حاضر حدود ۳۳ درصد به شبکه متصل هستند.
کد خبر: ۹۰۹۵۸۲۳
|
۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵
مهیا شدن زمینه اتصال به شبکه فاضلاب برای نیمی از جمعیت قم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، علی‌جان صادق‌پور پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات شرکت آب و فاضلاب استان قم به مناسبت ۱۱ دی‌ماه سالروز تصویب قانون تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب کشور برگزار شد، با تقدیر از رسانه‌های استان در پی همکاری با این شرکت در امر اطلاع‌رسانی خدمات حوزه آب و فاضلاب اظهار کرد: به دلیل همکاری ارگان‌های مختلف شیب افزایش مصرف آب در استان شکسته شده و به نظر می‌رسد جزو معدود استان‌هایی هستیم که مصرف سرانه هر فرد نسبت به سال گذشته کمتر شده که اتفاق بسیار مبارکی است.

وی با تاکید بر اینکه در بسیاری از شاخص‌های انرژی مصرف بالایی داریم گفت: این امر با توجه به اینکه برخلاف منافع ملی است در مصرف آب کاهش مصرف داشتیم که بسیار مطلوب بوده و امیدواریم همینطور روند کاهش مصرف ادامه یابد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه سرانه مصرف آب شهر قم ۱۵۴ لیتر شده که باید به زیر ۸۰ لیتر برسد، تصریح کرد: در استان قم شرایط بهبود یافته و باید کاری کنیم تا سرانه مصرف هر فرد به زیر ۸۰ لیتر برسد.

صادق‌پور با تاکید بر اینکه تمام تاسیسات آب و فاضلاب استان به صورت لحظه‌ای کنترل می‌شود اذعان کرد: تمام تاسیسات ما زیرپوشش سیستم جی آی اس است و شیوه‌های ارائه قبض، کنتور و... خصوصا در حوزه ارتباط با مردم و توسعه خدمات فنی در سطح کشور مکانیزه و کیفی شده است.

وی با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب استان قم در خردادماه ۷۱ تشکیل شده است افزود: امکان اتصال ۵۰ درصد از جمعیت شهری ما به شبکه فاضلاب وجود دارد و در حال حاضر حدود ۳۳ درصد به شبکه متصل هستند و امیدواریم باقی مشترکین نیز پیگیری لازم را انجام داده و به شبکه فاضلاب متصل شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به مقایسه‌ای بین وضعیت آب و فاضلاب قم و شهر‌های دیگر تصریح کرد: طول شبکه ما در ابتدای تاسیس شرکت در استان حدود ۳۰۰ کیلومتر بوده که اکنون به ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر رسیده است که این امر رشد حدود ۶۰۰ درصدی را نشان می‌دهد؛ کل مشترکین در ابتدای تاسیس شرکت حدود ۵۲ هزار مشترک بودند که اکنون به بیش از ۳۰۰ هزار مشترک رسیده است.

صادق‌پور با بیان اینکه در حال حاضر چهار تصفیه‌خانه آب در استان قم داریم گفت: هزار و ۵ کیلومتر شبکه جمع‌آوری و خطوط فاضلاب داریم که قبلا چنین شبکه‌ای موجود نبود و مشترکین فاضلاب نیز به بیش از ۹۵ هزار نفر رسیده است و همچنین سه باب تصفیه‌خانه فاضلاب در استان داریم.

وی با اشاره به تحولات بسیار زیادی که در ارائه خدمات کیفی و کمی در کشور رخ داده است تصریح کرد: تجهیز سه آزمایشگاه پیشرفته سنجش و پایش شاخص‌های متعدد فیزیکی، شیمیایی، میکروبی و بیولوژیکی آب از دیگر اقدامات شرکت آب و فاضلاب استان قم بوده به طوری که در این مرکز سالانه ۱۰۰ هزار آزمایش بر روی آب انجام می‌شود و مشخصات آب مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به فعالیت سامانه ۱۲۲ به عنوان درگاه ارتباطی مردم و شرکت آب و فاضلاب تصریح کرد: ۴۸ خدمت بدون نیاز به حضور افراد در شرکت از طریق سامانه ارائه می‌شود و سالانه بیش از ۲۵۰ هزار تماس در سامانه ثبت می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار