بانک مرکزی امارات متحده عربی اعلام کرد: ذخایر خالص ارزی بین المللی بخش بانکداری این کشور به رکورد بی‌سابقه ۱۱۰ میلیارد دلار رسید.
کد خبر: ۹۰۹۵۸۳۵
|
۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۲

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، بانک مرکزی امارات متحده عربی اعلام کرد ذخایر خالص ارزی بین المللی در بخش بانکداری امارات متحده عربی در پایان نوامبر سال جاری میلادی به ۴۰۴.۳ میلیارد درهم معادل ۱۱۰ میلیارد دلار رسید که بالاترین رقم در تاریخ این کشور است.

همچنین میزان ذخایر ارزی بین المللی بخش بانکداری امارات متحده عربی در مدت زمان مشابه سال قبل ۳۲۸.۳ میلیارد درهم ثبت شده بود که رکورد جدید حاکی از رشد ۲۳.۱ درصدی یا ۷۶ میلیارد درهمی دارد.

همچنین علت اصلی رشد در ذخایر خالص بین المللی بانک های اماراتی به بانک هایی بر می گردد که در امارات مستقر هستند و در پایان نوامبر امسال در حدود ۶۰.۲ میلیارد درهم رشد داشت که این رقم برای مدت مشابه سال قبل ۱۶.۸ میلیارد درهم ثبت شده بود.

بر همین اساس، میزان ذخایر خالص بانک مرکزی امارات متحده عربی در این بازه زمانی به ۳۴۴.۱ میلیارد دلار افزایش پیدا کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۹.۱ میلیارد دلار روند صعودی نشان می دهد.

بر پایه این گزارش، رشد قابل توجه در ذخایر خالص بین المللی به وضعیت ویژه اقتصادی و مالی تقویت شده این کشور توسط بانک مرکزی امارات نسبت داده می شود که توسط موسسات رتبه سنجی در جهان تایید شده و امارات را بعنوان یکی از قطب های کلیدی بین المللی در منطقه خاورمیانه تبدیل کرده است.

منبع: ایبنا

ارسال نظرات