پیام فنائیان، یکی از اعضای فرقه بهائیت در پاسخ به سوالی درباره چگونگی و نحوه‌ مشاركت در اغتشاشات روز عاشورا می‌گوید: «در روز ۸۸/۱۰/۵ از طریق sms آرتین غضنفری مطلبی درباره‌ دعوت تجمع در روز عاشورا دریافت نمودم.» وی همچنین درباره نحوه دریافت اخبار اغتشاشات هم می‌گوید: «از طریق ماهواره که شامل شبکه‌های BBC، صدای امریکا و رادیو فردا بود [و] از [طریق] دوستانم نیز خبر دریافت می‌کردم.»
کد خبر: ۹۰۹۵۹۷۱
|
۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵
 
 

به گزارش سرویس بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت خبرگزاری بسیج، به نقل از پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی؛ روز ۶ دی ۱۳۸۸ مصادف با عاشورای حسینی، در حالی که ملت ایران مشغول عزاداری برای اباعبدالله(ع) بودند، ناگهان اغتشاشگران و فتنه‌جویان با حمایت شبکه‌های مخفی و آشکار، دست به اغتشاش زده و ضمن بی‌حرمتی به عزاداری حسینی، بنای ناامنی گذاشتند.

در میان اسناد فتنه ۸۸، رد پای فرقه ضاله بهائیت در کنار دیگر معاندان و دشمنان ملت ایران در وقایع آن سال به چشم می‌خورد. اعترافات اعضای فرقه بهائیت هم به خوبی بیانگر نقش‌آفرینی این فرقه ضاله در اغتشاشات دی‌ماه ۸۸ و قبل از آن است.

آنچه در ادامه می‌خوانید برگی از اعترافات دو تن از اعضای فرقه بهائیت است که در جلد اول مجموعه "اعترافات فتنه هشتادوهشت" که توسط موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده آمده است.

 

اعتراف یکی از بهائیان: بهائیت آقای موسوی را به عنوان کاندیدای انتخابات دهم همراه با خود می‌داند

پیام فنائیان، یکی از اعضای فرقه بهائیت که در ۱۳ دی‌ماه آن سال دستگیر شد، در پی هماهنگی و تبانی قبلی با سایر عناصر بهائی و به صورت هماهنگ و گروهی در اغتشاشات ۶ دی حضور داشت. وی به همراه چند تن از دوستانش که همگی بهائی بودند ضمن هواداری از یک کاندیدای مشخص که مورد نظر جامعه بهائیت بوده، قبل از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری دهم، در تبلیغات انتخاباتی شرکت کرده و سهم عمده‌ای در برجسته‌سازی کاندیدای مزبور متعلق به موج فتنه داشته است.

وی در صفحه ۳۴ پرونده خود اظهار می‌دارد: «بهائیت از نظر من آقای موسوی را به عنوان کاندیدای انتخابات دهم همراه با خود می‌داند.»

متهم در پاسخ به سوالی درباره چگونگی و نحوه‌ مشاركت در اغتشاشات روز عاشورا می‌گوید: «در روز ۸۸/۱۰/۵ از طریق sms آرتین غضنفری مطلبی درباره‌ دعوت تجمع در روز عاشورا دریافت نمودم.» وی همچنین درباره نحوه دریافت اخبار اغتشاشات هم می‌گوید: «از طریق ماهواره که شامل شبکه‌های BBC، صدای امریکا و رادیو فردا بود [و] از [طریق] دوستانم نیز خبر دریافت می‌کردم.»

فنائیان در پاسخ به این سوال که «با توجه به اینکه قریب به هشت ماه از اعلام نتایج انتخابات گذشته و قطعا ضد امنیتی بودن حضور در اغتشاشات و تجمعات غیرقانونی برای همگان مشخص شده، به نظر شما هدف بیت العدل از دعوت اعضایش جهت حضور فعال در تجمعات روز عاشورا چه می‌باشد؟» پاسخ می‌دهد: «به دنبال اهداف جامعه بهائیت و کسب آزادی برای آن‌ها بوده است.»

این عضو فرقه بهائیت در جواب این که «آیا قبول دارید که عملکرد شما موجب برهم خوردن امنیت کشور شده است؟ و آیا قبول دارید که با دوستان بھائی خود و پیرو دستور بیت‌العدل بهائیت، اجتماع و تبانی جهت حضور غیرقانونی در روز عاشورا داشته‌اید؟» پاسخ می‌دهد: «بله قبول دارم.»

 

نقش بیت‌العدل در فتنه ۸۸

آرتین غضنفری از دیگر اعضای فرقه بهائیت بود که در اغتشاشات دیماه ۸۸ فعال بود. آنچه در ادامه می‌خوانید اعترافات این عضو فرقه بهائیت درباره نقش بیت‌العدل در فتنه ۸۸ است.

س: تاکنون در کدام یک از انتخابات برگزار شده شرکت داشته‌اید؟

ج: فقط در انتخابات ریاست‌جمهوری دهم شرکت کرده‌ام.

س: علت اینکه در انتخابات قبل از ریاست‌جمهوری دهم شرکت نداشته‌اید چه بوده است؟

ج: در دوره‌های گذشته به انتخابات و اینکه شرکت در آن در سرنوشت ما [بهائیان] تأثیر دارد فکر نمی‌کردم و بیشتر فکر می‌کردم یک اقدام سیاسی است و چون [بهائیان] به لحاظ عقیدتی اعتقاد داریم که مداخله در امور سیاسی حرام است به آن فکر نمی‌کردم و در آن شرکت نداشتم و امسال هم که آنقدر تبلیغات کاندیداها وسیع بود و به عنوان مشارکت اجتماعی مطرح می‌شد در آن شرکت کردم.

س: چرا قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری دهم مشارکت در انتخابات امری سیاسی و ممنوع بود و لیکن بعد از آن ممنوعیت برداشته شد؟

ج: برای اینکه ما فکر می‌کردیم شرکت در انتخابات درست نیست، ولی در حدود ۲ سال قبل خادمین وقت [بهائیت] عنوان کردند که نامه‌ای از طرف بیت العدل آمده و گفته شرکت در انتخابات (زمان انتخابات مجلس بود) مانند سایر کشورها برای بهائی‌ها موردی ندارد و هر کس بخواهد می‌تواند در انتخابات شرکت کند.

س: براساس شواهد موجود و همچنین اقرار شما در جلسات قبلی بازجویی، در سیاست دخالت نمی‌کردید و همچنین شرکت در انتخابات نداشتید، آیا این یک باور اعتقادی بوده است یا یک رویه در تشکیلات شما یا یک دستور و امر تشکیلاتی؟

ج: بر اساس اعتقادات ما یک فرد بهائی نباید در امور سیاسی دخالت کند و ما عرفا در سالیان گذشته بر اساس این اعتقاد در رأی‌گیری شرکت نمی‌کردیم.

س: علت اینکه در این دوره‌ انتخابات وارد مسائل سیاسی و انتخابات شدید چه بوده است؟

ج: در دوره‌های گذشته من در انتخابات شرکت نکرده بودم و فکر می‌کردیم شرکت در انتخابات و رأی دادن طبق باورهای ‌ما یعنی دخالت در امور سیاسی. و صحیح نیست. تا اینکه در حدود ۲ سال پیش در زمان انتخابات، فکر می‌کنم مجلس بود که خادمین وقت گفتند نامه‌ای از طرف بیت‌العدل آمده و در آن گفته شده که بهائی‌ها در ایران می‌توانند مثل سایر کشورها در انتخابات شرکت کنند و منعی ندارد...

س: از محل‌های تجمع و اغتشاش چگونه باخبر می‌شدید؟

ج: از طریق sms که برای موبایل من آمد، نوشته شده بود که در روز عاشورا تجمعی قرار هست برگزار شود. بعضی خبرها هم که از طریق ماهواره پخش می‌شود و هر وقت جایی بودیم که در آنجا ماهواره داشتند، از آن طریق می‌شنیدیم.

س: آیا اگر بیت‌العدل دستور نمی‌داد، باز هم شما در مسائل سیاسی دخالت می‌کردید؟

ج: اگر آن نامه نمی‌آمد، فکر می‌کنم مثل گذشته در انتخابات شرکت نمی‌کردم.

س: آیا این مجوز برای همه اعضای تشکیلات بوده است یا فقط برای شما؟

ج: این نامه بود که خطاب به همه‌ بهائیان ایران آمده بود و خطاب به همه‌ آن‌ها این اختیار داده شده بود که در انتخابات شرکت کنند.

ارسال نظرات