مدیر کل راه آهن شمالشرق (۱) گفت: قطار‌های باری و مسافری با کمترین تاخیر و حداکثر ایمنی وسلامت در این ناحیه در حال تردد هستند.
کد خبر: ۹۰۹۵۹۹۸
|
۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، فرشاد زادخور با اشاره به کاهش چشمگیر سوانح و تاخیرکمتر از ۲۰ دقیقه‌ای قطار‌ها در راه آهن شمالشرق (۱) اظهار کرد: در حال حاضر در شبانه روز بیش از ۸۰ رام قطار مسافری و ۲۰ رام قطار باری در این مسیر تردد می‌کنند که همگی با ایمنی وسلامت کامل به مقصد می‌رسند و این مهم درحالی است که با برنامه ریزی‌های صورت گرفته قطار‌های مسافری در مبدا با حداقل تاخیر ۴۰ ثانیه‌ای ودر طول مسیربا تاخیرکمتر از ۲۰ دقیقه تردد می‌کنند.
زاد خور ادامه افزود:با توجه به موقعیت مکانی راه آهن شمالشرق (۱)، طی سال‌های بعد از انقلاب اقدامات بسیاری برای بهبود کیفیت خدمات در بخش بار و مسافر صورت گرفته که از جمله این اقدمات، حذف تراورس چوبی، دیوار کشی مناطق پر تردد حاشیه خطوط، حذف گذرگاه‌های همسطح، تجهیز خطوط ریلی به علائم الکتریکی، تجهیز ایستگاه‌های تشکیلاتی به اسلب تراک، بازسازیی، تعمیر، تعویض و نگهداری خطوط ریلی و سوزن‌ها می‌باشد.
وی تصریح کرد: این اقدامات زیر بنایی و انجام برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت آموزشی، موجب کاهش چشمگیر حوادث ریلی در هفت ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته شده است و شاخص کل منتشره، نشانه برتری این اداره کل در بین سایر نواحی می‌باشد که امیدواریم با تلاش شبانه روزی بتوانیم گام‌های موثر و بیشتری را درسیر ایمن قطار‌ها برداریم.
اضافه می‌شود:محدوده‌ی استحفاظی این اداره کل حدود ۶۶ درصد از راه آهن تهران-مشهد به طول ۵۴۱ کیلومتر را شامل شده و بصورت دوخطه می‌باشد که با تلاش شبانه روزی پرسنل، توانسته ایم سیر ایمن، مطمئن و سریع را در قطار‌های مسافری ایجاد کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها