خبرهای داغ:
مدیر موسسه فرهنگی بین الحرمین شاهرود:

جامعه هدف جنگ نرم نخبگان و فرهیختگان هستند

مدیر موسسه فرهنگی بین الحرمین شاهرود جامعه هدف جنگ نرم را نخبگان و فرهیختگان دانست و گفت: دشمن با انواع تهدید نرم، قدرت نرم و جنگ نرم سعی دارد تا به هدف خود برسد.
کد خبر: ۹۰۹۶۰۳۳
|
۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محمد ابراهیمی در کارگاه جنگ نرم و بصیرت در موسسه بین الحرمین شاهرود با اشاره به اینکه دلسوزان نظام، افسران جنگ نرم هستند، گفت: لازم است با واقعیت جنگ نرم بیشتر آشنا شویم و برای مقابله با آن بهتر عمل کنیم.
وی با بیان اینکه اکثر جنگ‌های دنیا جنگ سخت بوده، افزود: جنگ‌های سخت (استعمار کهن) از سال ۱۵۰۰ تا ۱۹۴۵ میلادی و جنگ نیمه سخت دوران (استعمارنو) از سال‌های ۱۹۴۵ تا ۱۹۹۰ به وقوع پیوست که تصرف سرزمین و تغییر حاکمان از اهداف جنگ‌هایشان بود.
وی اظهار داشت: جنگ نرم (استعمار فرانو) نیز از سال ۱۹۹۰ با هدف دگرگونی باور‌ها و ارزش‌ها و سبک زندگی با ابزار رسانه‌های مکتوب، صوتی و تصویری و هر چیزی به غیر از ادوات نظامی روی داد.
وی خاطر نشان کرد: جنگ نرم هر گونه اقدام نرم افزار اعم از روانی، تبلیغاتی، رسانه‌ای، سایبری، دیجیتال، اطلاعاتی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و علمی است که جامعه یا گروه هدف را نشانه می‌گیرد و بدون درگیری نظامی، با بهره گیری از روش‌های اقناع سازی و یا مدیریت احساسات و بهره گیری از روش‌های جذب، رقیب را به انفعال یا شکست و حذف می‌کشاند.
این کارشناس فرهنگی افزود: جنگ روانی، جنگ رسانه‌ای، عملیات روانی، براندازی، انقلاب نرم، انقلاب مخملی و انقلاب فرهنگی از اشکال جنگ نرم به شمار می‌رود.
وی جامعه هدف جنگ نرم را نخبگان و فرهیختگان جامعه دانست و گفت: دشمن با انواع تهدید نرم، قدرت نرم و جنگ نرم سعی دارد تا به هدف خود برسد.
ابراهیمی، ماهواره، رسانه و سینما را از جمله ابزار‌های جنگ نرم دشمن ذکر کرد و افزود: ماهواره در حوزه جنگ نرم درسه بخش سیاسی، خانوادگی و اجتماعی به تولید برنامه و سریال‌ها پرداخته که از طریق این برنامه‌ها ترویج تجمل گرایی و تغییر سبک زندگی در خانواده‌ها را در راس کار قرار داده است.
مدیر موسسه فرهنگی بین الحرمین ، پنهان و نامحسوس بودن اهداف را از جمله ویژگی‌های جنگ نرم دشمن ذکر کرد و اظهار داشت: الگو‌گیری از ائمه اطهار (ع)، پیوند مستمر با دین و قرآن و دفاع از نظام و ارکان اسلامی از مهم‌ترین راه‌های مقابله با جنگ نرم است.
در خاتمه کارگاه ابراهیمی، مردم ایران اسلامی را مردمی با بصیرت دانست که در حوادث و فتنه‌ها با موقع شناسی و پیروی از ولایت خوب عمل نموده اند.
همچنین ویبه این نکته بسیار مهم اشاره داشت که با پیشینه تاریخی که در برابر افراد و خواص جامعه اسلامی وجود دارد هرگونه کوتاهی در پیروی از ولایت و انقلاب اسلامی گناه نابخشودنی است که جبران پذیر نخواهد بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها