خبرهای داغ:
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی تاکید کرد:

ضرورت ساماندهی کودکان کار با اولویت فضا سازی شهری و فرهنگ سازی

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی در جلسه ای که به منظور بحث و بررسی در خصوص اقدامات فوق العاده در ساماندهی متکدیان و کودکان کار خیابانی برگزار شد گفت: ساماندهی کودکان کار با اولویت فضا سازی شهری و فرهنگ سازی ضروری است .
کد خبر: ۹۰۹۶۱۰۸
|
۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، بیدخام مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی در جلسه ای که به منظور بحث و بررسی در خصوص اقدامات فوق العاده در شناسایی ، جمع آوری و ساماندهی متکدیان و کودکان کار خیابانی برگزار شد گفت : بر اساس قوانین بالا دستی و آیین نامه کودکان کار خیابانی دستگاههای متولی ملزم هستند که در بحث ساماندهی کودکان خیابانی بر اساس آنچه قانون برای آنان پیش بینی کرده است فعالیت کنند
بیدخام بهزیستی ، کمیته امداد ، شهرداری ،اداره کار و امور اجتماعی را از جمله دستگاههایی برشمرد که طبق این آیین نامه مکلف به انجام خدمات به این قشر آسیب دیده هستند ویاداور شد : کودکان خیابانی و اشتغال آنها از جمله آسیب های اجتماعی است که ساماندهی آنها می تواند به رفع آن کمک کند.
مریم بیدخام با تاکید بر لزوم همکاری همه دستگاههای مجری برای ساماندهی این کودکان عنوان کرد: در این رابطه الزام و تکلیفی که قانون گذار برای دستگاهها در نظر گرفته است می تواند در کنترل و کاهش این آسیب تاثیر گذار باشد.
ایشان با بیان اینکه بدون شک طرح ساماندهی کودکان خیابانی می تواند به برطرف شدن آسیب اجتماعی کمک کند افزود : با توجه به فرا رسیدن فصل سرما این طرح هرچه سریعتر باید اجرایی شود.
وی با اشاره به‌ ضرورت اجرای طرح ویژه و ضربتی در ساماندهی کودکان کار و متکدیان در استان ، عنوان کرد: در بحث کودکان کار و متکدیان فرهنگ سازی با بهره گرفتن از فضاسازی شهری، آموزش متکدیان و کودکان کار، آموزش شهروندان، تئاتر خیابانی در خصوص تکدی‌گری و دیگر برنامه های فرهنگی تاثیرگذار است .
بیدخام با بیان اینکه اولویت باید جمع آوری و ساماندهی کودکان کار و افراد بی خانمان باشد و در این راستا سازمان‌های مردم‌نهاد ظرفیت مناسبی هستند افزود : واقعیت آن است که برای حمایت و مبارزه با چنین پدیده های اجتماعی، نیازمند همکاری تمامی دستگاههای ذیربط و تشکلهای مردم نهاد هستیم تا با نظارت های دقیق شاهد کاهش این آسیب در استان باشیم.
در پایان پس از اظهار نظر کارشناسی اعضا مقرر شد شهرداری قزوین با همکاری سایر دستگاههای ذیربط نسبت به اجرای طرح ویژه و ضربتی جمع آوری و ساماندهی کودکان کار و افراد بی خانمان اقدام نماید .
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها