خبرهای داغ:
رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: هرکجا باورهای دینی، اعقتاد به خدا و قیامت پررنگ باشد حقوق مردم و بیت المال به راحتی مورد تعرض قرار نمی گیرد و فردی که برای حفاظت از اموال مردم منصوب شده است دست به خیانت نمی زند.
کد خبر: ۹۰۹۶۱۲۴
|
۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام و المسلمین قدرتی در دیدار مسئولان قضایی استان با مردم شریف قزوین که در مسجد ولایت صورت پذیرفت، گفت: بسیاری فکر می کنند تنها دستگاه قضا وظیفه اجرای عدالت را برعهده دارد در حالیکه قوه قضاییه بعد از وقوع ظلم برای اجرای عدالت اقدام می کند و سایر دستگاه ها نباید اجازه دهند عدالت خدشه دار شود.
مقام ارشد قضایی استان افزود: گاهی عدالت توسط نهادهای فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و حتی خود مردم پایمال می شود و دستگاه قضا باید برای جلوگیری از تضییع بیشتر آن وارد صحنه شود.
وی بیان داشت: اجرای عدالت دردهای جامعه را التیام می بخشد و همه باید دست به دست هم دهیم تا تحقق عدالت را در جامعه شاهد باشیم.
رییس کل دادگستری استان قزوین با بیان اینکه تقویت ایمان و ارزش های اسلامی رمز کاهش جرایم و آسیب های اجتماعی است، افزود: هرکجا باورهای دینی، اعقتاد به خدا و قیامت پررنگ باشد حقوق مردم و بیت المال به راحتی مورد تعرض قرار نمی گیرد و فردی که برای حفاظت از اموال مردم منصوب شده است دست به خیانت نمی زند.
حجت الاسلام والمسلمین قدرتی اظهار داشت: اگر جامعه ای سرشار از امنیت و با کمترین آسیب های اجتماعی را می خواهیم باید برای تقویت باورهای دینی و اسلامی در بین جامعه و خانواده ها اقدام کنیم.
وی در ادامه افزود: سال گذشته 260 هزار پرونده در دستگاه قضایی استان قزوین تشکیل شده و هر قاضی بیش از هزار و 500 پرونده را در سال و پنج پرونده را به طور میانگین در روز رسیدگی کرده است.
این مقام قضایی استان تصریح کرد: تشکیل این تعداد پرونده به تضعیف بنیادهای فکری، عقیدتی و اخلاقی جامعه باز می گردد که بخشی به دسیسه های استکبار جهانی و برخی به بی توجهی خود جامعه و خانواده از ارزش های اسلامی و دینی مربوط می شود.
رییس شورای مسئولان قضایی استان با بیان اینکه 9 دی یادآور خاستگاه عاشورایی دینی و مهدوی انقلاب پس از 30 سال است، افزود: دشمنان با طراحی فتنه 88 به فکر براندازی نظام و انقلاب اسلامی بودند ولی مردم در روز 9 دی 88 به صحنه آمده و جواب هنجارشکنان و توهین کنندگان به مقدسات را دادند.
حجت الاسلام والمسلمین قدرتی افزود: ما نیز قبول داریم که ایراداتی در قوانین و دستگاه های اجرایی وجود دارد اما این موضوع به معنی خداحافظی با اصل انقلاب و نظام نیست.
این مسئول قضایی خاطرنشان کرد: مردم در 9 دی ثابت کردند که ولایت فقیه رکن رکین انقلاب است و نشان دادند بحث تقلب در انتخابات بهانه ای برای توهین به مقدسات، ارزش ها و انقلاب بود.
وی افزود: هم اکنون نیز دشمان تلاش می کنند اقتصاد کشور را با بحران و مدیریت نظام را با چالش اخلاقی و مالی گرفتار سازند و اگر دستگاه قضایی به وظیفه خود درست عمل کند خیلی از این مسایل و آسیب های اجتماعی در جامعه شکل نخواهد گرفت.
رییس کل دادگستری استان قزوین در پایان با اشاره به درگذشت آیت الله شاهرودی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، افزود:این شخصیت برجسته 10 سال در راس قوه قضاییه قرار داشت و تحول و توسعه قضایی و راه اندازی شوراهای حل اختلاف از ثمرات وجود ایشان بود.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها