رییس سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری هرمزگان خبر داد
رییس سازمان بسیج علمی هرمزگان گفت: بنا داریم از ظرفیت های علمی پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس با محوریت و اولویت زیست فناوری دریا بهره ببریم.
کد خبر: ۹۰۹۶۱۶۵
|
۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸
استفاده از ظرفیت های پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس با محوریت زیست فناوری دریا 
 

به گزارش سرویس خبری بسیج علمی خبرگزاری بسیج،از هرمزگان  سرهنگ علی اسلامی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار ما در بندرعباس اظهارداشت: درصدد انعقاد تفاهم نامه همکاری با پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس با محوریت زیست فناوری دریا و استفاده از تمامی ظرفیت های علمی دریایی هستیم.

وی افزود: این مرکز با دارا بودن 13مرکز رشد و در اولویت قراردادن فعالیت های دریایی شیلاتی می تواند برای فعالیت زیست فناوری دریایی محل خوبی باشد که بنا داریم با انعقاد تفاهم نامه ای زمینه استفاده ازاین مراکز را در جهت ارتقا سطح علمی و بهره برداری بیشتر از ظرفیت های دریایی فراهم نماییم.

رییس سازمان بسیج علمی هرمزگان تاکید کرد: بهره برداری از ظرفیت های علمی اکولوژی خلیج فارس و در اولویت قراردادن ظرفیت های زیست فناوری دریایی با توجه به موقعیت خاص هرمزگان و در مرکزیت قرار داشتن دریا و ظرفیت های آن یکی از مواردی است که باید مدنظر قرار داده و در برنامه ریزی های علمی مورد توجه تمامی مدیران قرار بگیرد.

وی افزود: دریا با دارا بودن پتانسیل های فراوان می تواند یکی از منابع خوب انرژی واشتغال و ... برای استفاده هر چه بهتر و بهینه ساکنان و همسایگان آن بوده و با ایجاد اشتغال برای تمام جوانان این دیار دیگر جوان بیکار در استان نداشته باشیم.

اسلامی افزود: بنا داریم با شناسایی تمامی نخبگان و مخترعان در سراسر استان خصوصا در شهرستانها از طرح های علمی و بنیادی آنان حمایت های مالی بلاعوض کرده تا این طرح و ایده ها به محصول تجاری تبدیل شده و وارد بازار شوند.

این مسئول در پایان افزود: امیدواریم با حمایت هایی که از نخبگان علمی در استان صورت می گیرد شاهد بروز خلاقیت ها و اختراعات متعددی در زمینه های مختلف بوده و زمینه تبدیل علم به محصول دانش بنیان را فراهم نماییم.

 
ارسال نظرات