اجلاسیه کنگره 5400 شهید استان کردستان و یادواره 562 زن شهیده کردستان در تاریخ 8 اردیبهشت 98 در سنندج برگزار می شود.
کد خبر: ۹۰۹۶۱۷۵
|
۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  ناهید منصوری مسئول بسیج جامعه زنان کردستان پیش از ظهر امروز در جلسه کنگره شهدای زن استان کردستان که در سالن شهدای استانداری برگزار شد اظهار کرد: خون شهدا برای همیشه در این سرزمین جاری و ساری خواهد بود و نسل‌های امروز هم حتی با اینکه رشادت‌های شهدای ما را ندیده اند، اما آرامش و امنیت امروز خود را مدیون شیر زنان و غیور مردانی می‌دانند که مخلصانه برای این انقلاب و حفظ شرافت آن جنگیدند.

وی با بیان اینکه امروز در آستانه چهل سالگی انقلاب و بلوغ آن و در شرایطی که شرایط ویژه‌ای است قرا داریم افزود:. ما با برگزاری اجلاسیه کنگره ۵۶۲ شهیده استان کردستان در اردیبهشت ۹۸ می‌توانیم این پیام را به دنیا صادر کنیم که همچنان ما در سنگر انقلاب هستیم و همچنان حافظ خون شهدا خواهیم بود و از ارزش‌ها یمان برای همیشه دفاع خواهیم کرد؛ و این ارزش‌ها را به عنوان زنان، مادران، خواهران و فرزندان این جامعه قطعا به نسل آینده انتقال خواهیم داد.

منصوری گفت: کردستان از استان‌هایی است که دوران جنگ و پیروزی انقلاب اسلامی بر آن تأثیری مستقیم داشت، این استان در زمان جنگ تحمیلی و حتی قبل از آن، بیش از ۵۴۰۰ شهید گلگون‌کفن را در راستای حفظ ارزش‌های این نظام مقدس الهی تقدیم کرد که ۵۶۲ نفر آن زنان بودند و از این تعداد ۱۳ نفر زنان پیشمرگ مسلمان کرد می‌باشند

منصوری با اشاره به ۱۳ شهیده پیشمرگ کرد مسلمان در کردستان گفت: این شیرزنان پیشمرگ کرد مسلمان نقش بسیار برجسته و ماندگاری در پیروزی انقلاب و پاسداشت و نگهداری از آن ایفا کردند و دین بزرگی به گردن ما دارند.

منصوری کنگره پیشمرگان مسلمان کُرد را جزء کنگره‌های فاخر فرهنگی و موفق ارزیابی کرد و گفت: در برگزاری کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان رهنمود‌های مقام معظم رهبری مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: در راستای کنگره ۵۶۲ زن شهیده استان کردستان مصوب شده است که کار‌هایی از قبیل: نامگذاری کوچه و خیابان به نام شهدای زن، فضا سازی تبلیغی، تهیه نماهنگ، گروه‌های سرود و تئاتر، برپایی نمایشگاه، فراخوان مقاله، سرکشی از خانواده‌ی شهدا در اجلاسیه کنگره برگزار گردد.

منصوری خاطر نشان کرد: چاپ سه عنوان کتاب، برگزاری ۵ مورد نمایشگاه، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، مسابقات ورزشی، دیدار با خانواده شهدا از جمله کار‌هایی است که در این راستا انجام گردیده است.


اعتبار کنگره از محل اعتبارات فرهنگی هر دستگاه باید تأمین شود


در ادامه لیلا آژیر مسئول امور بانوان استانداری کردستان اضافه کرد: ما به عنوان جامعه زنان شاغل مسئولیت خطیر تری نسبت به سایرین داریم و باید در پیشبرد اهداف شهدا تلاش کنیم.

وی با اشاره به عملکرد کمیته بانوان گفت: بیش از ۵۰ مورد تجلیل، ۱۰ یادواره شهدا، بیش از ۱۰۰ مسابقه، نشست‌های تخصصی، برنامه‌های تلویزیونی، چاپ پوستر، همایش ورزشی و فرهنگی، المپیادها، دیدار با خانواده شهدا، چاپ ۳ عنوان کتاب، غبار روبی شهدا، ۴ نمایشگاه، ۵ نمایشگاه صنایع دستی تحت نظارت کنگره ۵۴۰۰ شهید برگزار شد.


آژیرعنوان کرد: در اخرین جلسه تشکیل شده با حضور فرمانده سپاه بیت المقدس و استاندار استان کردستان مقرر شد که اعتبار اجلاسیه و اعتبار کنگره از محل اعتبارات فرهنگی هر دستگاه تامیین شود.


وی گفت:باید تمام مدیران و روئسای دستگاه‌ها پای اجرای برگزاری این کنگره باشند تا بتوانیم به بهترین شکل ممکن این کنگره را برگزار کنیم.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات