خبرهای داغ:
امام جمعه موقت شهرستان گناباد گفت: بروز فتنه در جامعه ديني اجتناب ناپذير است و به موازات پيشرفت جبهه حق نقشه هاي جبهه باطل هم به روز مي گردد، لذا بصيرت لازمه عبور موفق از فتنه هاست.
کد خبر: ۹۰۹۶۱۷۹
|
۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمين دكتر اسلامي امام جمعه موقت شهرستان گناباد در جمع كاركنان سپاه زيركوه، شبهه، شايعه و شك را عناصر تشكيل دهنده فتنه ناميد.

وی خاطرنشان كرد: فتنه از صدر اسلام وجود داشت و در زمان حضرت علي(ع) در جنگ صفين و جنگ جمل بيشترين تأثير را در جامعه مسلمين گذاشت.

وي با بيان اين حديث از حضرت علي در نهج البلاغه كه ايشان مي فرمايند " فتنه ها وقتي روی می دهند، تيره و تار هستند و وقتي پشت مي كنند فضا روشن مي شود"، گفت: در جنگ جمل يك طرف ميدان حضرت علي بود، در طرف ديگر عايشه زن پیامبر و در يك طرف عمار و ياسر و در طرف ديگر طلحه و زبير، لذا فضا بسيار پيچيده و مه آلود بود چون هر دو طرف هم سابقه جهاد داشتند و هم سابقه شهادت و هر دو طرف عضو صحابه پيامبر بودند، اينجا براي مردم عادي فضا سخت غبارآلود مي گردد.

امام جمعه موقت گناباد ادامه داد: در فتنه سال 88 هم وقتي در متن فتنه قرار داشتيم خيلي از وقايع گنگ بود و وقتي از فتنه عبور كرديم با مراجعه به مصاحبه ها، سخنراني هاي سران فتنه، سلطنت طلب ها و دشمنان خارجي نظام، متوجه عمق فتنه شديم.

اسلامي با بيان اين حديث از حضرت علي(ع) كه ايشان خطاب به مردم زمان خودشان مي فرمايند " اگر من در مسند حكومت بنشينم فتنه ها به شما روي مي آورد" ، گفت: اين چه منطقي است كه در قرآن كريم آمده است كه وقتي جامعه ديني شكل گرفت ما آن جامعه را دچار فتنه مي كنيم؟

وي در پاسخ اين سوال گفت: يكي از سنت هاي الهي اين است كه وقتي جامعه  ديني شكل گرفت آن جامعه را دچار فتنه مي كند تا طرفداران واقعي اسلام و اهل نفاق مشخص گردند.

 حجت الاسلام والمسلمين اسلامي با بيان اينكه نهج البلاغه كتاب فتنه شناسي و بصيرت است گفت: فتنه ها در زمان علي (ع) خيلي بيشتر از زمان پيامبر بود، چون شأن پيامبر مبارزه با كفر بود و شأن ولي خدا مقابله با نفاق.

وي در ادامه با بيان اينكه در كتب معتبر اهل سنت آمده است كه پيامبر(ص) مي فرمايند " از فتنه ها در آخرالزمان نترسيد چون فتنه هاست كه منافقين را رسوا مي كند".

امام جمعه موقت گناباد گفت: منافقين در جامعه ديني بر پاي نظام و ولايت وزنه شدند و چوب لاي چرخ نظام مي اندازند و با عمليات نفاقشان مي خواهند جلوي حركت و سرعت قطار انقلاب و نظام را بگيرند. لذا وقتي فتنه ها روي مي دهد و يك موجي ايجاد مي شود، نظام اين منافقان را رسوا مي كند و از بدنه نظام جدا مي شوند و قطار پيشرفت نظام سرعت بيشتري مي گيرد.

وي ادامه داد: وقتي فتنه اي روي ميدهد شايد درد و رنج داشته باشد ولي مانند مرضي مي ماند كه با جراحي كه با درد و خونريزي همراه است از انسان دور مي گردد.

وي خاطرنشان كرد: بعضي ها بعد از فتنه 88 داد مي زدند كه چند نفر كشته شدند، اينها اگر در جنگ جمل كه هر دو طرف از شهروندان جامعه اسلامي بودند و قريب 10هزار كشته شدند چه مي گفتند؟

امام جمعه موقت گناباد در ادامه افزود: بروز فتنه در جامعه ديني اجتناب ناپذير است و به موازات پيشرفت جبهه ي حق نقشه هاي جبهه باطل هم به روز مي گردد، لذا بصيرت لازمه عبور موفق از فتنه هاست.

وي ادامه داد: 2سال قبل از انقلاب اسلامي ، رئيس جمهور وقت آمريكا ايران را جزيره ثبات ناميد اما وقتي انقلاب اسلامي در دهه 50شمسي اتفاق افتاد يك زلزله سياسي براي جريان سلطه بود و وقتي رئيس جمهور آمريكا از سيا سوال كرد كه چرا شما انقلاب ايران را پيش بيني نكرديد؟ در پاسخ گفتند كامپيوترهاي ما مولفه هاي  انقلاب ايران را نمي توانند تحليل كنند.

ظهور انقلاب اسلامي ايران  زير ميز بازي با نظام سطه زد

مدرس دانشگاه در ادامه با بيان اينكه انقلاب اسلامي ايران با ظهورخود زير ميز بازي با نظام سطه زد، افزود: اصل دعواي نظام سلطه با انقلاب ما اصل نظام است، نه موشك و هسته اي ما.

وي خاطرنشان کرد: تمام كشورهاي خاورميانه نوكر بي مزد و مواجب آمريكا بودند و آمريكا بالاي سر اينها يك گنده نوكر به نام محمدرضا پهلوي گذاشته بود، انقلاب اسلامي زير ميز اين بازي زد و گفت من اين بازي را قبول ندارم و ساختار نظام سلطه را به هم ريخت و در دهه 50شمسي اولين تقابل را به آمريكا تحميل كرد و و براي اولين بارآمريكا در تاريخ 200ساله خود شكست خورد.

وي ادامه داد: در دهه 50شمسي انقلاب اسلامي ايران آمريكا را از ايران دور ريخت و در اواخر دهه 90 انقلاب دارد آمريكايي ها را از خاورميانه اخراج مي كند.

اسلامي عنوان داشت: آمريكايي ها و نظام سلطه در دهه 60 فتنه ي نظامي امنيتي با ما راه انداختند ولي به نتيجه اي نرسيدند و در دهه 70فتنه ي فرهنگي را عليه ما راه انداختندند و ظرف 20سال مغز و فكر جوانان ما را به وسيله ي بمب هاي فسق و فجور و ايجاد كفر با استفاده از ظرفيت رسانه اي خود بمباران كردند.

 امام جمعه موقت گناباد گفت: در دهه 90 با اين همه هزينه و تلاش جبهه استكبار براي رشد جواناني كه از جهاد و شهادت  و نظام ارتباطي نداشته باشند، ديدند كه از دل اين همه تبليغات و هزينه كه در دهه هفتاد انجام دادند نسلي به وجود آمده است كه از جوانان انقلابي صدر انقلاب انقلابي تر هستند.

وی اظهار داشت: دشمنان نظام در سال 88 يك فتنه تمام عيار سياسي و امنيتي عليه ما راه انداختند. و در سال 88 قلدر مآب هاي عالم سياست با طرح دروغ بزرگ، تقلب،عليه جمهوريت نظام و رأي مردم شورش كردند و چون شورش عليه جمهوريت نظام و دموكراسي و عليه رأي مردم بود، رهبري يك تنه به وسط ميدان آمدند و مورد آماج توهين ها و تهمت ها قرار گرفتند.

 وی یادآور شد: رهبری در جلسات خصوصي از سران فتنه خواستند كه اگر سندي مبتني بر تقلب در انتخابات  دارند إرائه دهند ولي آنها درخواست ابطال انتخابات را داشتند.  و رهبري فرمودند "من بخاطر دفاع از حق مردم زير بار بدعت هاي غيرقانوني نخواهم رفت".

اسلامی ادامه داد: لذا مردم پس از8ماه تحمل بي منطقي و بي حرمتي در 9 ديماه 88 با بصيرت به ميدان آمدند و بساط فتنه برچيده شد.

 انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها