خطیب جمعه کوهبنان

ریشه بسیاری از آسیب ها بواسطه ضعف در مسائل عبادی است

عباس جعفری تاکید نمود: ریشه بسیاری از آسیب ها بواسطه ضعف در مسائل عبادی است لذا بایستی مسائل معنوی تقویت شوند که ریشه بسیاری از آسیب ها و نابسامانی ها رفع می شود.
کد خبر: ۹۰۹۶۲۵۸
|
۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان, در آستانه جشن های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب جلسه شورای فرهنگ عمومی کوهبنان با حضور اعضا در محل دفتر امام جمعه برگزار گردید .

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام عباس جعفری امام جمعه کوهبنان گفت دین ما کامل و غنی است لذا تمام مسائل را در قالب واجب ،حرام و....بیان کرده در حالی که مسائل معنوی در تمامی مسائل اخلاقی واجتماعی،خانوادگی و سیاسی نقش دارد. 

وی تاکید نمود ریشه بسیاری از آسیب ها بواسطه ضعف در مسائل عبادی است لذا بایستی مسائل معنوی تقویت شوند که ریشه بسیاری از آسیب ها و نابسامانی ها رفع می شود.

حجت الاسلام جعفری خاطر نشان کرد اعتیاد از جمله بلاهای خانمان سوز و نابسامانی هاست که ریشه بسیاری از معضلات اجتماعی است .

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان خاطر نشان کرد اگر با مبدا هستی ارتباط مان را قوی کنیم قطعا خداوند ما را می بیند و به ما عزت و ارزش می بخشد پس رعایت اخلاق امری بسیار ضروری است و در سعادت فرد موثر است .

وی ابراز داشت باید تلاش کنیم که با مباحث فرهنگی و مشاوره ای اعتیاد که ریشه بسیاری از معضلات هست برچیده شود درک متقابل بین زن و شوهر بایستی تقویت شود تا صمصیت بیشتری در خانواده ایجاد شود .

امام جمعه کوهبنان ادامه داد  ناامیدی ریشه معضلاتی همچون خودکشی و جرائم اجتماعی است لذا تقویت رابطه عالم ماده با حضرت حق می تواند در کاهش این امور موثر باشد. 

....

در ادامه رحیم سیف الدینی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهبنان گفت اعتیاد و مصرف مشروبات الکی از جمله معضلاتی است که باید ریشه یابی و درمان شوند البته ما  در شهرستان کوهبنان مشکل خاصی در این راستا نداریم .

وی به وظایف شورای فرهنگ عمومی از جمله بررسی جوانب فرهنگی موجود جهان ،شناسایی نقاط قوت و ضعف فرهنگی شهرستان و برنامه ریزی جهت رفع نقاط ضعف اشاره نمود .

سیف الدینی ابراز داشت تمکین به تصمیمات شورای عالی انقلاب فرهنگی ،تعامل بین ادارات فرهنگی شهرستان ،پشتیبانی از دستگاه های اجرایی جهت تقویت فرهنگ عمومی از دیگر وظایف شورای فرهنگی عمومی است .

 وی تصریح نمود بازبینی و نگرش آثار فرهنگی با توجه به سیاست فرهنگی کشور باید مورد توجه اعضای شورای فرهنگ عمومی قرار گیرد. 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهبنان افزود آسیب های اجتماعی شهرستان باید رصد شوند و به مباحث آموزشی بیشتر توجه کنیم و از وجود بخش خصوصی جهت راه اندازی سمن ها،مراکز آموزشی و... بهره ببریم .

...

در ادامه زهرا خدامراد زاده از فعالان مرکز مشاوره شهرستان کوهبنان گفت تربیت صحیح باید از کودکی آغاز شود لذا خانواده ها در رفتار ،گفتار و کردار باید مراعات کنند از بیان برخی حرف ها پرهیز و خرید گوشی برای فرزندان خود را به وقت و زمان مناسب بسپارند .

وی ابراز داشت پدران بایستی توجه بیشتری به روحیات فرزندان داشته باشند با آنان روابط دوستانه و صمیمانه برقرار کنند و به همسران خود توجه کنند تا منجر به طلاق عاطفی نشود.

مشاوره امور خانواده گفت نداشتن مهارت اندیشیدن ،تفاوت های فرهنگی،کمبود محبت در خانواده ها،نداشتن مهارت های زندگی و.....  از جمله عوامل طلاق هستند.

.......

در ادامه معین باقری گفت راه اندازی گفتمان مهارتی و شورای آموزشی در شهرستان امری ضروری است تا مسئله آموزش  وآسیب های اجتماعی شناسایی شود. 

وی خاطر نشان کرد همچنین مرکز فنی و حرفه ای بحث مشاوره شغلی را در دستور کار دارد که میتواند در راستای مشاغل خانگی و درآمد زایی خانوارها موثر باشد .

ایشان یادآور شد تعامل با کمیته امداد جهت برگزاری کلاس های آموزش مهارت های فنی و حرفه ای را داریم که معتادان بهبود یافته در اولویت کار قرار دارند.

ارسال نظرات