خبرهای داغ:

بازدید فرماندار شاهرود از مرکز آفرینش های هنری روستای دیزج+ تصاویر

معاون استاندار و فرماندار شهرستان شاهرود از مرکز آفرینشهای هنری روستای دیزج بازدید کرد.
کد خبر: ۹۰۹۶۳۰۳
|
۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محمدکرم محمدی معاون استاندار و فرماندار شاهرود از مرکز آفرینشهای هنری روستای دیزج بازدید و با استاد نوری سازنده نازک ترین و بزرگترین خشتهای جهان و مسئول هنرهای تجسمی بسیج هنرمندان شاهرود دیدا و گفتگو کرد.
رضا نوری در این دیدار از فعالیتهای صورت گرفته و ساخت المانهای میادین در سالهای گذشته و از برنامه های آتی هنری و آموزشی و کاربردی و ایده هایی که منجر به کارآفرینی می شود گزارشی ارائه کرد.
فرماندار شاهرود نیز ضمن بازدید از آثار رکورد سرامیک و سفال، از نازکترین خشت جهان با نام (نفس) که نور را از خود عبور می دهد بازدید و با اشاره به اینکه هنر اسلامی به معنای دمیدن روح در انسان‌هاست افزود: هنرمند، هنرخود را معطوف به خدا و معرفت‌ افزایی میکند.
وی در ادامه بیان کرد: امیدوارم استفاده از هنر در کارآفرینی و اشتغال مد نظر قرار گیرد.
محمدی همچنین در خصوص بازسازی اماکن تاریخی و حمامهای قدیمی و رشد گردشگری رهنموردهایی ارائه و تاکید کرد: استاد نوری در مرمت و بازسازی آنها با استفاده از سفال و سرامیک و مصالح هنری همکاری لازم را داشته باشند.
در این بازدید طرح ایجاد مراکز فرهنگی و هنری، ورزشی اشتغالزایی با نام شهدای روستا دیزج نیز مورد بررسی قرار گرفت.
همچنین معاون استاندار و فرماندار در این مرکز با هنرمند نام آشنای شاهرودی و از بازیگران اصلی سریال بانوی عمارت حسن سرچاهی و عباس اعتماد مدیران کانون بسیج هنرمندان شاهرود نیز دیدار و گفتگو کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها