خبرهای داغ:
معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم مطرح کرد
معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم گفت: باید در سه نقطه از ورودی شهر قم ایستگاه‌های هدایت مسافرین با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف و اماکن اقامتی استان ایجاد شود.
کد خبر: ۹۰۹۶۳۱۶
|
۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سید امیر سامع ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیلات زائرین استان قم در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداری با اشاره به لزوم اطلاع رسانی به مسافرین در استان قم اظهار کرد: باید پیش از ورود مسافرین به استان از طریق فضای مجازی به آن‌ها اطلاع رسانی شود تا مسافرین در قم سردرگم نشوند.

وی ادامه داد: باید از ظرفیت مدارس و ادارات برای ایجاد پارکینگ موقت در قم برای مسافرین استفاده شود، در صورت بی توجهی به این مساله با شلوغی شهر در ایام نوروز مواجه خواهیم شد.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم افزود: اماکن اقامتی استان در اولویت اسکان مسافرین است، اما ظرفیت این اماکن برای اسکان دادن مسافرین کافی نیست، باید از ظرفیت مدارس و اماکن ورزشی در این زمینه استفاده شود، در زمان‌های بارندگی امکان اسکان مسافرین در بوستان‌ها نیست.

سامع با اشاره به اسکان مسافرین نوروزی در قم اظهار کرد: در تعطیلات نوروزی سال ۹۷ در هفت نقطه شهر قم از جمله بوستان‌های غدیر و فدک اسکان مسافرین داشتیم، اقامه نماز جماعت برای مسافرین در بوستان‌ها صورت گرفت.

وی ادامه داد: پارکینگ به ظرفیت پنج هزار خودرو در شهر قم داریم و پارکینگ‌های موقت را برای ایام تعطیلات نوروزی آماده خواهیم کرد، ایستگاه‌های آتش نشانی در شهر قم در ایام نوروز در آماده باش هستند.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم افزود: سه نیاز اصلی زائرین در شهر اطلاع رسانی درست، پارکینگ و اسکان است که این موارد از نیاز‌های اولیه هر مسافر است.

سامع با اشاره به لزوم ایجاد ایستگاه‌های هدایت مسافرین در ورودی‌های شهر قم اظهار کرد: باید در سه نقطه از ورودی شهر قم ایستگاه‌های هدایت مسافرین با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف و اماکن اقامتی استان ایجاد شود، از جمله اولویت‌ها در این زمینه اتوبان قم تهران است.

وی خاطرنشان کرد: به هیچ وجه نباید در ایام نوروز شاهد استقرار کانکس در عوارضی قم تهران باشیم، این مساله موجب ایجاد گره ترافیکی در این نقطه می‌شود.
ارسال نظرات