خبرهای داغ:
معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم مطرح کرد

رشد ۵۷ درصدی اسکان مسافرین نوروزی در قم

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم گفت: ورود مسافرین در تعطیلات نوروزی سال ۹۷ به شهر قم ۱۹ درصد و میزان اسکان مسافرین در این شهر ۵۷ درصد رشد کرد.
کد خبر: ۹۰۹۶۳۲۸
|
۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۷
رشد ۵۷ درصدی اسکان مسافرین نوروزی در قم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، یونس عالی پور ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیلات زائرین استان قم در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداری با اشاره به لزوم کاهش مشکلات زائرین در شهر قم اظهار کرد: هر سال نقاط ضعف در خدمت رسانی به زائرین مورد شناسایی قرار می‌گیرد و دستگاه‌های مختلف برای کاهش این مشکلات تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: باید تمهیدات لازم برای استقرار ستاد‌های اطلاع رسانی به زائرین در پیرامون آستان مقدس حضرت معصومه (س) اندیشیده شود.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم افزود: هر سال با همکاری دانشگاه قم کار افکارسنجی در میان مسافرین ورودی به شهر قم در ایام نوروز صورت می‌گیرد، این مساله موجب شده است که ارزیابی مناسبی در زمینه مشکلات زائرین استان قم به وجود بیاید.

عالی پور ستاد تسهیلات زائرین استان قم را دارای ۱۳ کمیته دانست و تصریح کرد: این ستاد در هفته آینده نیز جلساتی را با حضور اعضای کمیته‌ها برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: در ایام نوروز سال ۹۸ حدود ۱۷ روز تعطیلی داریم و برای استان قم که یک استان معبر و مقصد است، باید تمهیدات لازم اندیشیده شود. امکانات استان در بخش‌های حمل و نقل، بهداشت و بازار باید منطبق با شان زائران حضرت معصومه (س) باشد.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم افزود: در ایام تعطیلات نوروزی در برخی از شب‌ها حدود ۱۵۰ هزار نفر را در استان اسکان می‌دهیم، در حالی که ظرفیت اماکن اقامتی استان قم ۱۲ هزار تخت است، باید نقشه قم به مسافرین داده و اماکن اقامتی شهر به آن‌ها معرفی شود.

عالی پور با اشاره به لزوم توجه به برنامه‌های فرهنگی در قم در ایام نوروز اظهار کرد: در حوزه فرهنگی که شأن قم است، دستگاه‌های فرهنگی باید فعالیت بیشتری داشته باشد، از شهر قم توقع بیشتری در این زمینه می‌رود.

وی ادامه داد: در تعطیلات نوروزی سال ۹۵ دو میلیون و ۸۰۰ هزار خودرو، در تعطیلات نوروزی سال ۹۶، سه میلیون و ۱۰۰ هزار خودرو و در تعطیلات نوروزی سال ۹۷ سه میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو وارد استان قم شد.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم افزود: به ترتیب طی سال‌های ۹۵، ۹۶ و ۹۷ در تعطیلات نوروزی دو میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو، دو میلیون و ۸۰۰ هزار خودرو و سه میلیون و ۱۰۰ هزار خودرو وارد شهر قم شد و ورود زائرین به این شهر در حال افزایش است.

وی خاطرنشان کرد: ورود مسافرین در تعطیلات نوروزی سال ۹۷ به استان قم هفت درصد و شهر قم ۱۹ درصد افزایش پیدا کرد، در ایام نوروز میزان اسکان مسافرین در شهر قم ۵۷ درصد رشد کرد و اسکان این مسافرین در اماکن اقامتی، مدارس و بوستان‌ها و اقامتگاه‌های عمومی بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار