مدیر کل هواشناسی کردستان:

پیش بینی آغاز بارش برف و باران در آسمان کردستان

مدیر کل هواشناسی کردستان گفت: تحلیل آخرین نقشه‌ها و مدل‌های پیش بینی وضع هوا نشان میدهد، از امروزچهارشنبه تا آخروقت روز پنجشنبه استان در دامنه فعالیت موج ناپایدار و بارشی قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۹۰۹۶۴۲۸
|
۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸
 به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، رحیم صدیقی مدیر کل هواشناسی کردستان اظهار کرد: تحلیل آخرین نقشه‌ها و مدل‌های پیش بینی وضع هوا نشان میدهد، از امروزچهارشنبه تا آخروقت روز پنجشنبه استان در دامنه فعالیت موج ناپایدار و بارشی قرار خواهد گرفت که پیامد آن پشش ابر، وزش قابل ملاحظه و گاهی شدید باد، بارش برف و باران (اغلب برف) مه و کاهش دید، در گردنه‌ها و ارتفاعات کولاک برف است.

وی گفت: بیشترین فعالیت بارشی این سامانه از عصر و اوایل شب چهارشنبه تا عصر و اوایل شب پنجشنبه می‌باشد و. پتانسیل بارش در بخش غربی و شمال غربی استان (بانه، سقز، مریوان، سروآباد و مطقه اورامان) نسبت به نواحی دیگر بیشتر است.

وی افزود: همراه با این سامانه بارشی وزش باد قابل ملاحظه و گاهی شدید می‌باشد، در ارتفاعات و گردنه‌ها امکان کولاک برف وجود دارد و در مدت زمان فعالیت سامانه بارشی، در گردنه‌ها و بیشتر جاده‌های استان (به ویژه نواحی غربی استان) به دلیل بارش، کولاک برف و مه دید کاهش می‌یابد.

صدیقی یادآور شد: متعاقب عبور سامانه بارشی، در صبح روز‌های جمعه و شنبه دماهی هوا ۴ تا ۶ درجه سردتر خواهد شد لذا توصیه میگرد از سفر‌های غیر ضروری خوددار شود و در صورت ضرورت، زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانه را به همراه داشته باشید.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات