سرپرست اداره‌کل دامپزشکی لرستان از انجام تست جلدی ۲۰ هزار راس گاو بر علیه بیماری سل طی امسال خبر داد و پیش‌بینی کرد همین تعداد دام نیز سال آینده مورد تست قرار گیرند.
کد خبر: ۹۰۹۶۷۰۲
|
۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، مدبر کرم‌الهی  امروز در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی لرستان با اشاره به اینکه منشاء اغلب بیماری‌های انسانی از دام بوده و سل نیز از جمله بیماری‌های مشترک انسان و دام است. اظهار کرد: سالانه در کشور و به تبع آن استان لرستان اقدامات بسیاری در خصوص مقابله با بیماری سل به‌ویژه در گاوداری‌های سنتی و صنعتی صورت می‌گیرد.

سرپرست اداره‌کل دامپزشکی لرستان از بروز بیماری سل در یک‌هزار و 392 راس گاو در سراسر کشور طی سال گذشته خبر و ادامه داد: از طریق تست جلدی اقدامات لازم بر روی این دام‌ها انجام و تصمیم بر کشتار آن‌ها گرفته شد.

کرم‌الهی تصریح کرد: بسته به ناحیه و میزان آلودگی، بخش یا تمام لاشه دام قبض و در مورد عرضه گوشت سالم آن تصمیم‌گیری شده است.

وی با بیان اینکه سازمان دامپزشکی 75 درصد قیمت دام آلوده به سل را به دامدار پرداخت می‌کند، بیان کرد: گاهی مشاهده شده در گاوداری‌های صنعتی کارگر آلوده و نه دام منشاء بیماری سل و بروز خسارت‌های وارده به گاوداری بوده است.

سرپرست اداره‌کل دامپزشکی لرستان از انجام تست جلدی 20 هزار رأس گاو بر علیه بیماری سل طی امسال خبر داد و پیش‌بینی کرد همین تعداد دام نیز سال آینده مورد تست قرار گیرند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات