حسین زادگان بر ایجاد کارگروه کارآفرینان برتر در مازندران تاکید کرد و گفت: افرادی که در شرایط تحریم بتوانند با صلابت فعالیت کنند و تدبیر اقتصادی به خرج دهند در این کارگروه عضویت می یابند.
کد خبر: ۹۰۹۶۷۷۸
|
۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حسین زادگان در نشستی با حضور 30 سرمایه گذار برتر مازندران با اشاره به لزوم افزایش نشست های تخصصی با سرمایه گذاران در شرایط ویژه تحریم گفت : با حضور مدیران مرتبط شرایط سرمایه گذاری و صادرات محصولات مازندران تسهیل می شود .
وی با تاکید بر اینکه سنگ بنای راه اندازی کارگروه کارآفرینان موفق را بنا خواهیم گذاشت افزود : با وجود بهره مندی ازنهادهای اقتصادی، رسانه ها و سازمان های مردم نهاد هنوز موانع موجود در حوزه کسب و کار  وجود دارد و به این معنی است که مفهوم اقتصاد مقاومتی را بخوبی درک نکرده ایم .
حسین زادگان با بیان اینکه کارگروه رفع موانع تولید به آسیب شناسی نیاز دارد چرا که با وجود همه قوانین با چالش روبرو هستیم تصریح کرد: بروکراسی های فاسد اداری در روند سرمایه گذاری اخلال ایجاد می کند و با شناسایی آسیب ها و یافتن مدیران کم کار، باید ورود جدی به این موضوع داشته باشیم . 
استاندار مازندران گفت:در کارگروه های دولتی و غیردولتی با شناسایی موانع منطقه ای و استانی و نیز قانونی قدم به قدم در رفع مشکل گام برمی داریم. 
حسین زادگان همچنین با اشاره به همگام نبودن دو بخش دولت و بخش خصوصی گفت:هنوز نوع تعامل دو بخش مشخص نشده است و در کارگروه مشترک تخصصی باید به نوع همیاری های مشترک بیندیشند.
 
وی بر ایجاد کارگروه کارآفرینان برتر در مازندران تاکید کرد و گفت: افرادی که در شرایط تحریم بتوانند با صلابت فعالیت کنند و تدبیر اقتصادی به خرج دهند در این کارگروه عضویت می یابند. 
این مسئول از حمایت دستگاه دولتی، حمایت مدیران ،تعامل بانکی و همراهی دستگاه قضا در راستای تعامل با نمایندگان خبر داد و گفت: همه با هم باید شرایط سرمایه گذاری را در قالب بازنگری مجدد پنجره واحد سرمایه گذاری فراهم کنیم.
استاندار مازندران با اشاره به  رفع موانع مالیاتی،بانکی و تامین اجتماعی , افزود : در حفظ سرمایه گذاری و پایداری تولید به دولت پویا و مدیران مشرف بر اطلاعات و بانک های فعال و مردم همگام نیاز داریم و در ضلع پنجم نیز رسانه به عنوان رکن پیشرفت و برند سازی  قرار گیرد.
وی گزینش افراد مجرب و فعال حوزه اقتصادی در کارگروه های تخصصی را خواستار شد تا در چارچوبی منسجم شرایط اقتصادی را تسهیل کنند.
 
حسین زادگان تعریف پروژه های متوسط در روند تسهیلات گیری را از دیگر موضوعات حمایتی برشمرد و گفت:درشرایط کنونی برای افزایش صادرات به اصلاح نژاد دام ها در واحدهای بزرگ نیاز داریم . 
استاندار مازندران ادامه داد , برقراری رابطه تجاری با کشورهای حاشیه خزر، بهره گیری از بنادر، ایجاد مبادلات باری هوایی از اقدامات حمایتی دولتی است .
وی با بیان اینکه  این جلسه  می تواند مبنای راه اندازی بنیاد توسعه استان باشد گفت : با هلدینگی مجموعه های مختلف را در حوزه های گردشگری ،صنعتی و کشاورزی می توان شکل داد و در مدت 100 روز افق کاری انجمن سرمایه گذاران تعیین شود.

خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی مازندران نیز در این نشست با اشاره به تمرکز فعالیت های حوزه اقتصاد در استان گفت: به مدیران اجرایی و فرمانداران در قالب  ارائه برنامه 100 روزه  حل مشکلات با نگاه گره گشایی اقتصاد مهلت داده شده است.
وی افزود : مدیران بانک ها حق تملیک واحدهای تولیدی را ندارد و این ماموریت استاندار با همیاری شورای هماهنگی بانک های استان پیگیری می شود. 
معاون استاندار با اشاره به راه اندازی پرواز باری هوایی در توسعه صادرات استان گفت: دولت و استانداری وظیفه تسهیلگری و بسترسازی دارد و از بخش خصوصی انتظار داریم به میدان بیایند تا در توسعه صادرات تفاهم نامه ها را به عقد قرارداد نزدیک کنند. 
به گفته خیریانپور در  3 استان شمالی از ظرفیت هوایی برای توسعه صادرات استفاده می شود ونگاه مدیریتی استان بر شناسایی محرک های اقتصادی استان و شناخت گره های پیش پای تولید است.
وی گفت: شورای گفتگوی استان به عنوان ظرفیت مناسب در اختیار سرمایه گذاران بوده که بسیاری از قوانین زاید در این شورا براحتی  قابل حذف و اصلاح است. 
تویسرکانی عضو هیئت مدیره انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان مازندران(حسام)نیز با اشاره به راه اندازی این انجمن با هدف ارائه پیشنهادات سازنده در تولید و اشتغال گفت:تغییرات شدید مدیریتی در استان مازندران از موانع تولید و سرمایه گذاری به شمار می آید.
او با بیان اینکه سرمایه گذاران قدرتمند می توانند در مورد مشکلات اظهار نظر کنند افزود:انجمن فرصتی برای حضور سرمایه گذاران و طرح مشکلات و ارائه راهکارهای اصولی در رفع موانع تولید است.
وی همچنین گفت:30 سرمایه گذار در نشست با استاندار خواستار برگزاری ماهانه یک جلسه مشترک کاری با او به منظور رفع مشکلات تولیدشان هستند.
شاه سوارانی نائب رئیس هییت مدیره انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان مازندران نیز گفت: انجمن کارآفرینان در 3 بخش مردم،سرمایه گذاران مازندران و مدیران استانی فعالیت خواهد کرد تا با بررسی مهمترین موانع تولید به دور از هرگونه شعار گره گشایی در روند تولید و پایداری اشتغال فراهم شود. 
ارسال نظرات
پر بیننده ها