رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی گفت: مدیریت واحد شهری که ایده اولیه شوراها بود هنوز محقق نشده و شوراهای عالی استان‎ها می‌توانند الگو و ایده این موضوع را ارائه دهد.
کد خبر: ۹۰۹۶۸۱۵
|
۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان، داود بهبودی صبح امروز در دیدار با اعضای هیات رئیسه شورای اسلامی استان اظهار کرد: سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی را اساسا راهبر، متولی، پایشگر و رصدگر توسعه می‎دانیم و با توجه به همین رویکرد هر قدر با پیکره جامعه ارتباط بیشتری داشته باشیم اثربخشی ما در توسعه بیشتر خواهد بود.
وی افزود: یکی از الزامات توسعه داشتن نهادهای مناسب است که یکی از این نهادها شوراها است که هم از ظرفیت قانونی برخوردار بوده و هم در بدنه جامعه نهادینه شده است.
بهبودی تاکید کرد: شوراها در شهرها یک پدیده اجتماعی به شمار می‎روند و صبغه سیاسی این نهاد چندان پررنگ نیست و در نتیجه می‎تواند صدای مردم باشد و اولویت‎بندی مطالبات مردم را منتقل کند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی در عین حال خاطرنشان ساخت: شورا باید به عنوان ابزار حاکمیت قانون مطرح و نهادی باشد که بتواند در اعمال قانون نقش موثری ایفا کند.
این اقتصاددان تصریح کرد: یکی از الزامات جریان توسعه، سرمایه اجتماعی، انسجام و اعتماد اجتماعی است که می‎تواند توسط شورا تقویت و یا تخریب شود؛ در شرایط فعلی تنها راه کسب شاخص‎های توسعه، تقویت سرمایه اجتماعی است.
بهبودی متذکر شد: پارادایم قبلی توسعه که از بالا به پایین بود باید تغییر یابد و به جای اینکه از دولت انتظار تولید پروژه داشته باشیم، مطالبه پروژه از طرف مردم باید شکل گیرد و به تعریف و خلق پروژه‎های اثرگذار منجر شود.
وی ابراز داشت: مدیریت واحد شهری که ایده اولیه شوراها بود هنوز محقق نشده و شوراهای عالی استان‎ها می‌توانند الگو و ایده این موضوع را ارائه دهد.

 

ارسال نظرات