راهزنی کارشناس فرهنگی در گفتگو با بسیج:

رویکرد تلویزیون در تولید برنامه های غم محور باید اصلاح شود/رسانه ملی برای ایجاد امید و نشاط در جامعه نقش آفرینی کند

یک فعال فرهنگی گفت: در شرایطی که مشکلات اقتصادی در کشور ایجاد شده است و دشمنان به دنبال تضعیف روحیه و امید مردم هستند و می خواهند نارضایتی عمومی در جامعه شکل دهند وظیفه رسانه ملی تزریق امید و نشاط واقعی به مرم می باشد و از رویکرد فعلی خود باید جلوگیری کند.
کد خبر: ۹۰۹۶۸۹۲
|
۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ امید راهزنی فعال فرهنگی و کارشناس اجتماعی در گفتگو با خبرگزاری بسیج با اشاره به رویکرد برنامه های تلویزیون گفت: این روزها متأسفانه کانال های تلویزیون در نمایش فیلم غصه دار از یکدیگر سبقت می گیرند،موضوعاتی چون شکست های عشقی،طلاق،اعتیاد،جدایی مادر از فرزندش،نمایش شکنجه و در کل نمایش آسیب های اجتماعی که در جامعه زیاد شده است برنامه ثابت تلویزیون در شبکه های مختلف شده است.

وی افزود: مردم ایران از تلویزیون به عنوان یک ابزار فرهنگی استفاده می کردند که نیازهای آموزشی،فرهنگی،مذهبی،اجتماعی و... با این وسیله تأمین می کردند،به طور مثال در گذشته تلویزیون آثار خوبی در موضوع طنز و کمدی داشته است و مردم نفس تازه ای بعد از یک روز کاری سنگین با این آثار می گرفتند.

این کارشناس اجتماعی اظهار داشت: اما امروزه که این روند طی دو سال اخیر بیشتر شده است موضوعاتی چون زندان رفتن ها،جدایی اعضای خانواده غم را در دل مخاطب نشانده است و حتی برخی از سریال ها استرس را به مخاطب ها هدیه داده اند.

وی افزود: در شرایطی که کشور نیازمند آرامش و ثبات از هر نظر است چرا باید استرس ،نگرانی و اضطراب برای مردم تولید کنیم؟ بهتر است با تولید آثاری که روحیه مردم را با نشاط و خوشحال می سازند در زندگی آنها نقشی مفید ایفا کنیم.

راهزنی ادامه داد: البته این موضوع به تغییر سلیقه خود مردم و شرایط فعلی جامعه برمی گردد ولی هنوز هم نمی تواند دلیل اصلی آثار تلویزیون باشد،مسئولین و تهیه کنندگان برنامه های تلویزیون باید موضوع بهداشت روانی مخاطب را مد نظر قرار بدهند و تجدید نظر اساسی در آثار تلویزیون داشته باشند.

وی بیان داشت: تلویزیون یک رسانه عمومی و ابزار ملی است و با افکار آحاد جامعه سروکار دارد پس باید نسبت به سلامت روحی و روانی جامعه احساس مسئولیت کند.

این کارشناس فرهنگی تصریح کرد: از نمونه های برنامه های خوبی که این چند وقت در تلویزیون تولید شده است و آثار اجتماعی خوبی برای مردم به ارمغان آورده برنامه خندوانه است که امید داریم این برنامه رویکرد نشاط و امید خود را حفظ کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در شرایطی که مشکلات اقتصادی در کشور ایجاد شده است و دشمنان به دنبال تضعیف روحیه و امید مردم هستند و می خواهند نارضایتی عمومی در جامعه شکل دهند وظیفه رسانه ملی تزریق امید و نشاط واقعی به مرم می باشد و از رویکرد فعلی خود باید به شدت جلوگیری کند.

ارسال نظرات