خبرهای داغ:
وزیر اقتصاد و دارایی گفت: تا هفته دولت سال آینده تلاش داریم بیش از ۹۰ درصد گمرکات را تحت پوشش دستگاه ایکس‌ری قرار دهیم.
کد خبر: ۹۰۹۶۹۸۸
|
۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۵:۲۷
تجهیز ۹۰ درصد گمرکات کشور به دستگاه ایکس‌ری تا سال آینده

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، فرهاد دژپسند  در دیدار آیت‌الله مکارم شیرازی، با اشاره به روند رو به بهبود اقتصاد کشور در برخی شاخص‌ها، چون تورم در پنج سال اخیر اظهار کرد: با مدیریت اقتصاد و اتخاذ سیاست‌هایی تورم در سال ۹۲ به ۳۲ درصد رسید و توانستیم شرایطی را محقق کنیم که تورم یک رقمی شود.

وی به دو رقمی شدن و افزایش چشمگیر رشد اقتصادی کشور در سال‌های ۹۳ و ۹۶ اشاره کرد و گفت: در حوزه اشتغال نیز سالیانه یک میلیون نفر در کشور متقاضی اشتغال می‌شوند و در این شرایط ظرفیت‌های اقتصادی به ما اجازه نمی‌دهد که با توجه به محدودیت منابع ظرفیت شغلی جدیدی را ایجاد کنیم.

وزیر اقتصاد و دارایی ایجاد ۳ میلیون و ۴۰۰ ظرفیت شغلی در پنج سال گذشته در کشور را مورد توجه قرار داد و افزود: با تدابیری که اتخاذ شد در دو ماه اخیر ضمن مدیریت نرخ ارز در کشور رشد قیمت‌ها به جای هفت درصد به ۲.۶ دهم درصد رسیده است.

وی مشکلات واحد‌های تولیدی را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه تامین نقدینگی و اشتغال مهم‌ترین نگرانی این واحد‌ها است افزود: سعی داریم برنامه جامعی برای واحد‌های تولیدکننده کالا‌های اساسی تدوین کرده تا مشکل حل شده و ثبات در کشور برقرار شود.

دژپسند همچنین به ابراز نگرانی آیت‌الله مکارم شیرازی در خصوص وضعیت قاچاق کالا و گمرکات در کشور و برخی اختلافات در بدنه دولت اشاره کرد و گفت: تیم اقتصادی دولت بسیار همدل و همراه کار می‌کنند.

وی ادامه داد: تا هفته دولت سال آینده تلاش داریم بیش از ۹۰ درصد گمرکات را تحت پوشش دستگاه ایکس‌ری قرار دهیم.

وزیر اقتصاد و دارایی تصریح کرد: در حوزه نظارت بر بازار نیز به دنبال این هستیم که اجحاف در حق مصرف‌کننده به حداقل ممکن برسد.
ارسال نظرات