خبرهای داغ:
نماز جمعه این هفته نگین شهر با حضور پرشور مردم مومن و متدین نگین شهر و با امامت امام جمعه موقت این شهر برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۹۷۰۲۳
|
۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان به نقل تیتر آزاد، حجت الاسلام رضا دیلمی در خطبه اول نماز جمعه این هفته نگین شهر پس از توصیه به رعایت تقوا و توجه به معارف دینی ، منابع انسانی کارآمد، مومن و انقلابی را یکی از ارکان مهم تعالی جامعه برشمرد و بر اهمیت نقش والدین به موضوع رفتارشناسی و تربیت فرزندان اشاره کرد و اظهار داشت: بخش عمده شخصیت انسان در کودکی و در کانون مقدس خانواده شکل می گیرد، باورها، عادت ها در جوهره ی رفتاری انسان نهادینه می شود.

امام جمعه موقت نگین شهر تصریح کرد: بر اساس کلام حکما، بخشی از سعادت انسان در آن است که در کودکی کسی او را به هماهنگی با دین و شریعت عادت دهد و با معارف دینی آشنا کند.

حجت الاسلام دیلمی در ادامه با استناد به روایات و آیات، برشمردن برخی از مولفه های مهم تربیتی، توجه به آنها را برای والدین یک ضرورت دانست و خاطرنشان کرد: صیانت عالمانه و عاملانه از مباحث روحانی و معنوی در کنار مراقبت از جسم، محبت عادلانه و آموزش از مهم ترین وظایف پدران در مباحث تربیتی فرزندان و اهل خانوداده است.

امام جمعه نگین شهر بیان داشت: فرزندی که محبت و مراقبت والدین را کمتر ببیند و نیازهای عاطفی و روحی و روانی او در کانون خانواده به درستی تامین نشود بستر هزاران مفسده برای او فراهم می شود .

حجت الاسلام دیلمی، توجه به امور آموزشی را از اولویت های مهم در کانون خانواده برشمرد و افزود: والدین موظفند که در کنار آموزش های عمومی و تخصصی در مدارس و دانشگاه ها و زحمات مربیان و معلمان گرانقدر، خود به عنوان ارکان تربیت در کانون خانواده، بستر آموزش و انس با قرآن، فرائض دینی و آگاهی دادن به امور اعتقادی ، سلوک دینی و بصیرتی را فراهم کنند در محافل دینی و انقلابی و جلسات وعظ و خطابه، نماز جمعه و ... خانوادگی شرکت کنند به فرهنگ مطالعه ی مفید دینی و علمی توجه داشته باشند تا دشمن در کارزار تهاجم و فتنه فرهنگی، نتواند از ما اسیر بگیرد.

امام جمعه موقت نگین شهر در خطبه دوم با اشاره به 17 دیماه، سالروز اجرای طرح استعماری حذف حجاب توسط رضاخان، این فرمان ننگین را یکی از حوادث شوم و غیر قابل بخشش تاریخ برشمرد و اعلام کرد: این فرمان کثیف، نجابت، پاکدامنی و عناصر وجودی زنان مسلمان و در پی آن ، بی هویت کردن جامعه از ارزشها را مورد هجمه قرار داده بود و رسما در کشور جنگ اعتقادی را دنبال می کرد.

حجت الاسلام دیلمی اظهار داشت: این همان جریان روشنفکری بیماری است که پیشرفت کشور را در سازش و ابتذال و استقبال از فرهنگ غربی جستجو می کند، کسانی که با القای شبهات و تحریک احساسات جوانان و با نگاه های تفرقه انگیز رنگی، کارهای رضاخانی را دنبال می کنند و عوض اینکه به فکر بسط ارزشها و معارف دینی و انقلابی باشند تریبون فرهنگ غربی و مدافعان جدایی دین از سیاست شدند و همواره دشمن را در رسیدن به مقاصد شوم خود، امیدوار می کنند.

امام جمعه موقت نگین شهر ادامه داد: ابتذال فرهنگی و فتنه گری محصول بی تقوایی و عدم توجه به مرجعیت دینی است.

حجت الاسلام دیلمی سپس به قیام 19 دی مردم قم در سال 1356 اشاره کرد و گفت: حادثه ای که موجب شعله ور حرکت مردم در راستای پیروزی انقلاب اسلامی شد و از ابعاد گوناگون جای بحث و تامل دارد، حادثه عظیمی که در آن، دست قدرت الهی، دشمن شناسی، مرجعیت دینی، لحظه شناسی، فداکاری و شجاعت یک ملت بیدار و هوشیار را در صحنه می بینی اینکه ملتی برای دفاع از مرجعیت دینی و ارزشها، سینه ی خود را آماج گلوله های جبهه ی کفر و نفاق می کنند.

امام جمعه موقت نگین شهر در پایان تصریح کرد: جای تاسف دارد در کشوری که امید مظلومان عالم و مهد دلیران و مدافعان حریم ولایت است عده ای با بی توجهی به فتاوا و اهانت به مرجعیت دینی، حوزه های علمیه و ارزشهای دینی به پیاده سازی تفکرات الحادی و جدایی دین از سیاست هستند اما بدانند که این ملت غیور و انقلابی، با وحدت کلمه و انسجامی وصف ناپذیر همواره از ارزشهای خود تا پای جان دفاع می کند و مصداق اخیر آن، حضور حماسی در راهپیمایی یوم الله 13 آبان و 9دی بود که مقدمه ای مستحکم برای برگزاری جشن شکوهمند یوم الله 22 بهمن می باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها