امام جمعه موقت دامغان:

مسئولان بزرگوار مردم را دریابید! برخی خانواده ها در حال له شدن زیر فشار گرانی هستند

امام جمعه موقت دامغان گفت: مسئولان بزرگوار؛ مردم را دریابید، مردمی که در تمام سختی ها بودند، در شادی و غم های انقلاب بودند و هستند و خواهد بود را دریابید، در شأن این مردم نیست که آنها را در اوج فشارهای اقتصادی رها کردید، برخی خانواده ها در حال له شدن بر اثر این فشار و گرانی هستند.
کد خبر: ۹۰۹۷۰۵۹
|
۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی جیرانی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه باشکوه این هفته دامغان که با حضور گسترده مردم دیندار این شهرستان در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به سالروز فرمان ننگین کشف حجاب زنان و دختران ایرانی در 17 دی ماه 1314 توسط رضا شاه ملعون، به تبیین جایگاه حجاب در دین مبین اسلام و سلامت فردی، اجتماعی و روانی جامعه پرداخت و اظهار داشت: احکام حجاف و عفاف در دین جامع و کامل اسلام حافظ کرامت و شخصیت زن است.

امام جمعه موقت دامغان با نادرست خواندن تفکری که سعی در القاء شخصی بودن مسئله حجاب دارد به تشریح چند اثر مهم حجاب و عفاف در جامعه پرداخت و خاطر نشان کرد: جلوگیری از استفاده ابزاری از زنان، استحکام بخشی به بنیان خانواده به عنوان مهمترین رکن جامعه، پیشگیری از ناهنجاری ها و شکل گیری جامعه ای اخلاق محور و سلامت روانی فردی و اجتماعی از جمله مهمترین آثار حجاب به عنوان ارزشی انسانی و اسلامی است.

 

آیت الله آملی لاریجانی عالمی متقی و دست پرورده دو مرجع عالیقدر تقلید

خطیب نماز جمعه دامغان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتصاب شایسته آیت الله صادق آملی لاریجانی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام، ایشان را عالمی متقی، خدوم و مخلص و دست پرورده دو مرجع عالیقدر تقلید یعنی پدر بزرگوارشان آیت الله هاشم آملی لاریجانی و پدر خانم گرانقدرشان آیت الله وحید خراسانی برشمرد.

وی با اشاره به جایگاه ویژه مجمع تشخیص مصلحت نظام وظایف هشت گانه این مجمع پس از بازنگری قانون اساسی در سال 68 را تبیین نمود و اظهار داشت: تشخیص مصلحت نظام در هنگام اختلاف نظر بین مصوبات مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان، تهیه و پیشنهاد سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران، اعلام نظر درباره استفساریه های مربوط به مجمع و حل معضلات نظام در صورت ارجاع از سوی رهبری، چهار وظیفه دائمی مجمع تشخیص مصلحت براساس قانون اساسی است.

حجت الاسلام والمسلمین جیرانی اضافه کرد: مشاوره در اموری که رهبر انقلاب در اجرای اصل 12 قانون اساسی به مجمع ارجاع می دهند، تشکیل شورای سه نفره در صورت فوت، استعفا یا عزل رهبر توسط مجلس خبرگان، تصویب مصوبات شورای رهبری در صورت رخداد چنین شرایطی و مشارکت در شورای بازنگری قانون اساسی چهار وظیفه موقتی مجمع تشخیص مصلحت نظام در شرایط خاص است.

امام جمعه موقت دامغان در ادامه با بیان اینکه مردم از عوامل مهم حفظ نظام اسلامی ما هستند، گفت: با وجود تمام فراز و نشیب های این 40 سال از جمله جنگ تحمیلی هشت ساله، دوران سازندگی، سالها تحریم و فشار و ... ملت ما همواره ایستادند و به فضل الهی در 22 بهمن امسال نیز به کوری چشم دشمنان و معاندان با حضوری چندین میلیونی چهل سالگی انقلاب را پرشورتر از سالهای گذشته جشن خواهیم گرفت.

 

مسئولان بزرگوار مردم را دریابید! نجابت مردم نباید سبب بی توجهی مسئولان به مشکلات شود

رئیس ستاد نماز جمعه دامغان افزود: اما لازم است خطاب به مسئولان بزرگوار بگویم، مردم را دریابید، مردمی که در تمام سختی ها بودند، در شادی و غم های انقلاب بودند و هستند و خواهد بود را دریابید، در شأن این مردم نیست که آنها را در اوج فشارهای اقتصادی رها کردید، برخی خانواده ها در حال له شدن بر اثر این فشار و گرانی هستند، از خود بپرسید چه کردیم برای مردم؟

خطیب نماز جمعه دامغان با اشاره به اینکه البته تلاش ها و اقداماتی انجام شده اما مشکلات را مرتفع نکرده است، خاطرنشان کرد: وقتی ارز و دلار و متعاقب آن اجناس به شدت گران شد مردم حق شناس ما صبر کردند، اما این سوال از مسئولان و دولتمردان مطرح است اکنون که قیمت دلار مقداری کاهش یافته چرا تورم و قیمت کالاها بازهم رو به افزایش است و کاهش نمی یابد؛ چرا نظارتی وجود ندارد، مسئولین محترم قدمی بردارید، حرکتی کنید، حق این مردم که جان و مالشان را برای انقلاب دادند این شرایط نیست.

وی با بیان اینکه فقر از هر دری که وارد شود ایمان از در دیگر ایمان خارج می شود، تصریح کرد: مردم مسئولان را انتخاب کرده اند تا مشکلاتشان را حل کنند، نجابت مردم نباید سبب بی توجهی مسئولان شود، ملت صبور ایران باید آثار خدمت دولتمردان را ببینند، نباید اجازه دهیم این کم کاری ها به اصل نظام اسلامی ضربه بزند و ما را شرمنده خون شهدا کند.

امام جمعه موقت دامغان همچنین با انتقاد و اظهار تأسف از تعطیلی چندین ماهه استخر دولتی این شهر و مراجعت بسیاری از مردم و جوانان به شهرهای دیگر برای استفاده از استخر و مسائلی همچون بهداشت و درمان، اظهار داشت: مسئولان شهرستان حداقل مشکلات جزئی نظیر تعطیلی استخر را رفع کنند، چندین ماه است که این مشکل وجود دارد درحالی که اگر این پروژه تازه آغاز شده بود هم در این مدت طولانی به اتمام می رسید، امیدواریم وعده جدید مسئولان شهرستان برای بازگشایی استخر مجموعه ورزشی انقلاب در بهمن ماه محقق شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار