اسدی انیماتور کرمانی گفت : استان کرمان از لحاظ کیفیت و کمیت در ساخت انیمیشن جزوء استان های برتر ایران است ولی در بحث زیرساختی دچار مشکل هستیم .
کد خبر: ۹۰۹۷۱۷۵
|
۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،  حسن اسدی انیماتور کرمانی با بیان این که استان کرمان در بخش انیمیشن جزوء استان های پیشرو در کشور می باشد؛ اظهار داشت : بنده از سال ۸۸ کار انیمیشن سازی را شروع کرده ام و با بسیاری از نهادها از جمله صداو سیما ، سپاه پاسداران و حوزه هنری فعالیت هایی داشته ایم .

 

وی گفت : تا کنون تعداد انیمیشن های زیادی را کار کرده ایم و یکسری از فعالیت های خود را نیز به جشنواره های مختلف فرستاده ایم که در هر کدام از این آثار به عنوان طراح ،کارگردان و یا تهیه کننده مشغول به فعالیت بوده ام .

 

انیماتور کرمانی خاطر نشان کرد : در هشتمین جشنواره فیلم فجر اثر “مردی که قلب داشت ” حائز جایزه شد و در جشنواره نهم فیلم فجر نیز انیمیشن دیگری کاندید دریافت جایزه شد و اثر “بدون شرح ” در جشنواره شهر فرهنگ استانی دوم شد.

 

اسدی با اشاره به این که همواره برای جشنواره های مختلف آثار خود را می فرستند ؛ افزود : امسال در جشنواره عمار و در بخش افتتاحیه این جشنواره برای اثر ” روز از نو ” لوح افتخار بهترین کارگردان را دریافت کردیم.

 

وی ابراز داشت :  این اثر به جشنواره های خارجی هم فرستاده شده است که در جشنواره نیوجرسی آمریکا جزوء کاندیدای دریافت جایزه بود و در دو سال گذشته نیز اثر ” تولد یک رویا ” در جشنواره عمار کاندید دریافت جایزه شد .

 

اسدی در رابطه با مشکلات پیش رو انیماتورهای کرمان توضیح داد : استان کرمان از لحاظ کیفیت و کمیت در ساخت انیمیشن جزوء استان های برتر ایران است ولی در بحث زیرساختی دچار مشکل هستیم .

 

انیماتور کرمانی ادامه داد : در کرمان تنها یک هنرستان دخترانه و یک هنرستان پسرانه وجود دارد و دانشگاهی در این حوزه نداریم و نیروهای دبیرستانی برای ادامه تحصیل باید به شهرهای بزرگ همچون تهران و اصفهان بروند بنابراین در همان شهرها جذب بازار کار می شوند .

 

وی در خصوص کار برای نهادهای دولتی اظهار داشت : نهادهای دولتی برای ساخت انیمیشن همان بودجه سال های قبل را می دهند و در این خصوص هنوز سرمایه گذارهای خصوصی ورود پیدا نکرده اند و اگر بخش خصوصی وارد شود مطمئنا یکسری از مشکلات حل خواهد شد .

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات