معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: آموزش در نهضت سواد آموزی رایگان است و کسانی که در دوره های مختلف سواد آموزی شرکت می کنند هیچ پولی از آنها دریافت نمی شود و حتی نوشت افزار و کتاب نیز به صورت رایگان در اختیار آن ها قرار می گیرد.
کد خبر: ۹۰۹۷۲۶۳
|
۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان،مرتضی آخش جان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: امسال 64 هزار و 750 قلم نوشت افزار رایگان شامل کتاب، دفتر، مداد، پاک کن و تراش و 59 هزار جلد کتاب رایگان به سوادآموزان ارایه شد.
وی ادامه داد: این مدیریت به ازای باسواد کردن هر فرد بی سواد در روستاها، 11 میلیون ریال و به ازای باسواد کردن هر فرد ناشنوا و نابینا 15 میلیون ریال به آموزش دهنده پرداخت می کند.
این مسوول با اشاره به ارایه سرانه های آموزشی به آموزش دهندگان نیز اظهار داشت: در دوره سواد آموزی 8 میلیون و 100 هزار ریال، دوره انتقال 8 میلیون و 600 هزار ریال و دوره تحکیم یک میلیون و 400 هزار ریال به آموزشیاران پرداخت می شود.
آخش جان خاطر نشان کرد: در شیوه خود آموز نیز هر فرد بی سوادی که درس های سوادآموزی را به هر نحوی بیاموزد و در امتحانات قبول شود، 8 میلیون و 660 هزار ریال اهدا می شود.
وی یاد آور شد: شناسایی یکهزار و180 اولیای بی سواد، پوشش سوادآموزی 200 تبعه افغانی، افتتاح 11 مرکز یادگیری محلی سواد آموزی دراستان و طرح آموزش رایانه برای 200 نفر از سوادآموزان از دیگر طرح های اجرایی و موفق سالجاری این معاونت با هدف تولید علم و دانش همراه با مهارت آموزی به بی سوادان و کم سوادان استان است.
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان تصریح کرد: براساس سرشماری سال 95 در گروه سنی 10 تا 49 سال، 64 هزار و 764 نفر در هرمزگان بی‌ سوادی خود را اعلام کردند که از این تعداد 36 هزار و 399 نفر مرد و 38 هزار و 365 نفر زن هستند.
آخش جان اضافه کرد: این آمار نشان دهنده این است که تعداد زنان بی سواد در این استان از مردان آن بیشتر است که در این راستا طرح توانمند سازی زنان روستایی در حال اجراست.
به گفته وی در این راستا 80 آموزشیار آموزش های سوادآموزی را به 540 نفر از زنان بی سواد و کم سواد در روستاهای هرمزگان ارایه می دهند.
وی بیان داشت: مادران و زنان در تربیت فرزندان و فرهنگ سازی جامعه بسیار تاثیرگذار هستند که می توانند با فراگیری این آموزش ها، فرزندان بهتری را تربیت کنند و در اصلاح فرزندان و تشویق و ترویج آنان به درس خواندن کمک کنند.
ارسال نظرات