اپوزیسیون‌نمایی آقای نماینده!، نظم نوین منطقه، همایشی که بوی انتخابات می‌دهد، تأثیر واردات بر یک شرکت تولیدکننده، نگران هوشیاری ملی! از عناوین نشریه اخبار و تحلیل‌ها شنبه ۱۵ دی ماه است.
کد خبر: ۹۰۹۷۲۸۳
|
۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷

اپوزیسیون‌نمایی آقای نماینده!، نظم نوین منطقه، همایشی که بوی انتخابات می‌دهد، تأثیر واردات بر یک شرکت تولیدکننده، نگران هوشیاری ملی! از عناوین نشریه اخبار و تحلیل‌ها شنبه ۱۵ دی ماه است.

امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی): آمریکا می‌خواهد به کمک تحریم و کارهای ضد امنیتی در ایران اختلاف و جنگ داخلی ایجاد کند. گفتند ایران، تابستان داغی خواهد داشت و ۴۰ سالگی را نمی‌بیند. به کوری چشم آنها ملت ایران ۴۰ سالگی انقلاب را با شکوه برگزار خواهد کرد.(۱۳۹۷/۹/۲۱)

▼ حرف روز

اپوزیسیون‌نمایی آقای نماینده!
علی مطهری گفته است: «اینکه یک نیروی انتظامی و امنیتی بگذاریم تا حرف مخالف را خاموش کند، چنین امری موجب پایین آوردن جایگاه ولایت فقیه است!» مطهری در سال‌های گذشته از این‌گونه اظهارنظرها فراوان داشته؛ چرا که وی مشتاق است متمایز از دیگران دیده و سخنش شنیده شود؛ اما این نحوه تحلیل اوضاع کشور از جانب نایب‌رئیس مجلس، قدری مایه تعجب و تأسف است؛ در مقام نقد این اظهارنظر، باید به این صورت پاسخ داد که رسالت اساسی بخش نظامی و امنیتی کشور تأمین آرامش فیزیکی و روانی مردم، نگهبانی از تمامیت ارضی و پاسداری از انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران است و به اعتراف دوست و دشمن، دستگاه‌های متولی این موضوع در ۴۰ سال گذشته با وجود همه دشواری‌ها، از عهده این کار به خوبی برآمده‌اند. حال بهتر است نایب‌رئیس مجلس به جای وارد کردن اتهامات بی‌مبنا و ناروا به دیگران، به موکلان خود پاسخ دهد که در حوزه قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قانون و با هدف گره‌گشایی از مشکلات معیشتی که مردم این روزها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، چه کرده ‌است؟
این جزء مظلومیت‌های جمهوری اسلامی است که برخی از اول انقلاب تاکنون، با وجود داشتن مسئولیت در درون ساختار نظام، با طرح انواع و اقسام اتهامات و اظهارات خلاف منافع و مصالح کشور، ژست اپوزیسیون به خود گرفته و می‌گیرند؛ اما در عین حال مدعی هستند بخش امنیتی کشور صدای مخالفان را خاموش می‌کند!
در سال ۸۸ جریانی که این سال‌ها علی مطهری می‌کوشد خود را به آنان نزدیک نشان دهد، انتخابات کشور را زیر سؤال بردند و سران فتنه ۸۸ به قانون کشور برای حل مسائل تمکین نکردند و در پی آن عده‌ای دیگر با سوء استفاده از وضعیت پیش آمده امنیت مردم را به چالش کشیدند، حال اگر در این شرایط نیروی امنیتی از امنیت جامعه صیانت کند، صدای مخالف را خاموش کرده است؟ آیا انصاف است به پاسدارانی که با از خودگذشتگی و تقدیم جان خود اجازه نمی‌دهند عوامل داعش خود را به صحن علنی مجلس برسانند، این‌گونه حمله‌ور شد؟ یا اینکه برخی انتظار دارند نهادهای امنیتی چشمان خود را به روی عوامل و خط نفوذ و جاسوسی در کشور ببندند تا حیثیت کشور و اطلاعات سیاسی و امنیتی به تاراج رود؟!

▼ چلچراغ/ ۱۳

نظم نوین منطقه
در شماره‌های پیشین چلچراغ هر آنچه گفته شد، درباره دستاوردهای درون‌مرزی انقلاب اسلامی ایران بود، دستاوردهایی که مصادیق دیگر آن را در شماره‌های آینده نیز مرور خواهیم کرد؛ اما دستاوردهای انقلاب اسلامی تنها به این موفقیت‌ها و پیشرفت‌ها و درخشش‌های ملت ایران محدود نمانده و فراتر از مرزهای جغرافیایی آثار بی‌نظیری داشته است، دستاوردهایی که به زعم نگارنده به صراحت و جرئت می‌توان نام آن را ایجاد نظم نوین منطقه گذاشت! ملت بزرگ ایران با سرنگون کردن مهم‌ترین هم‌پیمان منطقه‌ای ایالات متحده آمریکا در غرب آسیا این پیام را برای ملت‌های منطقه ارسال کرد که می‌توان با تکیه بر قدرت درونی ملت‌ها و با تکیه بر معارف و آموزه‌های اسلامی در برابر مستبدان دست‌نشانده غربی ایستاد، می‌توان حکومت‌های دیکتاتوری را کنار زد و جلوی زیاده‌خواهی‌های استکبار را گرفت! پیامی که اکنون در چهل سالگی انقلاب نظمی متفاوت در منطقه‌ غرب آسیا را رقم زده است، نگاهی به لبنان و شکل‌گیری نیروی‌های مقاومت بیندازید که به کابوس رژیم صهیونیستی تبدیل شده‌اند! نگاهی به سوریه بیندازید و پیروزی قاطع بشار اسد را پس از هشت سال تلاش ابتر آمریکا و هم‌پیمانانش برای شکست ملت سوریه ببینید، به شرایط عراق و یمن نگاهی کنید و دست بالای نیروهای مقاومت را مشاهده کنید، نهضت‌ بیداری در بحرین را مشاهده کنید، اراده پولادین و ایستادگی تمام‌عیار نیروهای مقاومت فلسطین برای پایان دادن به عمر رژیم منحوس صهیونیستی را در نظر بیاورید و... اینها تنها بخشی از تأثیرات تسری گفتمان انقلاب اسلامی ایران است. گفتمانی که تا آفریقا و آمریکای لاتین رفته و امید را در دل آزادی‌خواهان و استکبارستیزان زنده کرده است و بی‌تردید دور نخواهد بود روزی که ملت‌های منطقه به پیروزی نهایی برسند و بازگشت فلسطینیان به خانه‌شان، تعیین سرنوشت ملت‌ها به دست خودشان و خداحافظی با ارتجاع را جشن بگیرند.

▼ اخبار ویژه                   

همایشی که بوی انتخابات می‌دهد
جریان‌های سیاسی اصلاح‌طلب با برگزاری همایش‌های گوناگون درصدد زمینه‌سازی برای ورود زودتر از موعد به فضای انتخابات هستند. در همین راستا، به تازگی همایش اقوام در غرب استان تهران با شرکت ۸۵۰ نفر که بیشتر آنها از حامیان جریان سیاسی اصلاح‌طلب بوده، در شهرستان قدس برگزار شده است که ۱۴ نفر از نمایندگان مجلس از جمله رئیس مجلس در آن حضور داشته‌اند. گفته می‌شود، این همایش بیشتر با هدف انتخاباتی و در جهت همگرایی نیروهای اصلاح‌طلب این شهرستان برگزار شده است. به نظر می‌رسد حضور علی لاریجانی در این همایش می‌تواند با هدف زمینه‌سازی برای طرح او به عنوان یکی از کاندیداهای ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ ‌‌باشد. با وجود تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر ورود نکردن زودهنگام به موضوع انتخابات در ادوار گوناگون، این اقدامات در حالی صورت می‌گیرد که دولت دوازدهم در سال دوم فعالیت خود است و بیش از دو سال تا برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم باقی مانده است.

تأثیر واردات بر یک شرکت تولیدکننده
کالاهای وارداتی همچنان به کارگران و کارخانجات آسیب می‌زنند. شرکت پومر ساوه که از شرکت‌های تولیدکننده لوازم اداری است، به علت واردات لوازم اداری دچار مشکلاتی، نظیر عدم نقدینگی، ‌نداشتن بازار فروش، بدهی به بیمه و دارایی شده است و به علت معوقات حقوقی چهار ماهه، برخی از کارکنان این شرکت با گرفتن حکم قضایی برخی اموال و دستگاه‌های شرکت را توقیف کرده‌اند و این شرکت در آستانه تعطیلی قرار دارد.

▼ گزارش روز
نگران هوشیاری ملی!
«دلواپسان فتنه ۹۸» آخرین واژه‌سازی جریان اصلاحات است که به نظر می‌رسد با هدف دوقطبی‌سازی در جامعه هفته گذشته بر صفحه اول روزنامه اصلاح‌طلب «اعتماد» نشست. در حالی که پس از هشدار رهبر معظم انقلاب در زمینه ضرورت هوشیاری مردم و مسئولان در برابر برنامه‌های دشمن به ویژه برای سال آینده، نیروهای انقلاب توجه به این هشدار معظم‌له را حیاتی دانستند، اما در مقابل یکی از چهره‌های مطرح لیست امید در انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی در این باره می‌گوید: «من دقیقاً نمی‌دانم بر چه اساسی این صحبت‌ها مطرح می‌شود، شاید بهتر باشد از خود این افراد سؤال شود که قرار است دوباره چه فتنه‌ای را برپا کنید؟! باید دید منظورشان از طرح چنین مباحثی چیست. لازم است همه مردم و سیاسیون متوجه باشند تا آلت دست این افراد نشوند.» رسانه‌های اصلاح‌طلب نیز که می‌دانند با توجه به عملکرد دولت، مجلس و شورای شهر مورد حمایت اصلاح‌طلبان، در انتخابات مجلس سال آینده کار سختی را حتی برای ایجاد یک اقلیت نسبتاً قوی در پارلمان یازدهم پیش رو دارند، از هم اکنون تلاش دارند با انحراف افکار عمومی و طرح مباحثی واهی درباره انتخابات آینده به ویژه موضوع نظارت استصوابی شورای نگهبان امیدهای خود را همچنان برای کسب رأی با جنجال‌سازی‌هایی از این دست زنده نگه دارند! حال پرسش این است که چرا رسانه‌ها و چهره‌های وابسته و نزدیک به جریان اصلاحات از هشدارها نسبت به برنامه‌های دشمنان ملت ایران در سال آینده ابراز نگرانی می‌کنند؟ هوشیاری در برابر حرکت دشمن و آمادگی برای مقابله با توطئه احتمالی نسبتش با این جریان چیست که سبب شده در مقابل طرح آن، این‌گونه واکنش نشان دهند؟

▼ اخبار
۱ـ راه‌حل مشکلات اعتماد به مردم و جوانان نخبه است
محمدباقر قالیباف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با همکاری متخصصان جوان در زمینه‌های مختلف از نقدینگی و ارز و مالیات، تا امور بانکی و تولید و مبارزه با قاچاق طی چند ماه کار پژوهشی و کارشناسی، نامه‌ای مبسوط تدوین کردیم و راهکارهای حل مشکلات فعلی اقتصادی را که گریبان کشور را گرفته، تشریح کردیم و برای برخی مسئولان مرتبط ارسال کردیم و گفتیم چگونه می‌توان دست چهاردرصدی‌ها را از جیب مردم کوتاه کرد، نتیجه‌اش شد شایعات و جنگ روانی علیه ما. شروع کردند به شایعه‌سازی که فلانی فرار کرده، اختلاس کرده و... . وی تأکید کرد: اگر واقعاً دل‌مان می‌خواهد مردم را از کمند این مشکلات اقتصادی رها کنیم، راه آن اعتماد به همین مردم و جوانان نخبه است.

۲ـ ادعاهای تازه بنیامین نتانیاهو!
به گزارش روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست» نتانیاهو گفت: «بزرگ‌ترین تهدید از جانب ایران، تهدید سلاح‌های هسته‌ای در دستان قدرتی است که اعلام کرده ما باید از نقشه زمین محو شویم.» وی در ادامه گفت: «من بر باز اعمال تحریم‌ها علیه ایران اصرار کردم و رئیس‌جمهور ترامپ تصمیم شجاعانه‌ای برای بازگرداندن آنها گرفت.» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که همانند ترامپ به دستاوردسازی و تلاش برای بزرگنمایی نقشش در تحولات بین‌المللی عادت دارد، مدعی شد اسرائیل علیه ایران در سوریه عمل می‌کند. نتانیاهو طی ادعایی گفت: «ترامپ در حال اقدام علیه ایران در عرصه اقتصادی است و ما اینجا در اسرائیل علیه آنها در سطح نظامی اقدام می‌کنیم.»

۳ـ اصلاح نظام بانکی با کارشناسی ادامه می‌یابد
عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک‌ مرکزی در یادداشتی درباره اصلاح نظام بانکی نوشت: طی سه ماه گذشته، بر اساس مصوبات شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و با تشکیل کمیته نقدینگی و بازار پول متشکل از جمعی از صاحب‌نظران اقتصادی، پولی و بانکی و مسؤلان بانک مرکزی طی جلسات متعدد برنامه‌های لازم برای این امر خطیر طراحی شده است. وی افزود: پرهیز از تعجیل، تداوم ثبات بازار پول و صیانت از سپرده‌های مردم، پیش‌شرط‌های هر اقدامی در این زمینه است.

▼ اخبار کوتاه
◄ یک مسئول ارشد در وزارت جنگ رژیم صهیونیستی درباره میزان آمادگی نیروهای ارتش این رژیم برای ورود به هر جنگ زمینی در آینده گفت: آمادگی نیروهای زمینی برای جنگ در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد و شهروندان باید بدانند بهایی که ما در این جنگ پرداخت خواهیم کرد، بسیار وحشتناک خواهد بود. بر اساس گزارش رادیو ارتش رژیم اشغالگر قدس، این مسئول صهیونیست افزود: انتقاد زیادی از بنی گنتس، رئیس سابق ستاد مشترک ارتش اسرائیل به سبب کوتاهی در بازسازی ارتش پس از شکست در جنگ ۲۰۰۶(۳۳ روزه) در لبنان وجود دارد.
◄ کریم یاوری، مدیرکل حمایت از پایداری مشاغل وزارت کار گفت: در سال ۹۶ بنگاه‌های اقتصادی از محل رونق تولید، برای تثبیت اشتغال و بهینه کردن خط تولید و ادامه فعالیت، بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند. در سال جاری نیز ۱۸۲۰ میلیارد تومان تا به حال پرداخت شده است. وی تأکید کرد: در ۹ ماهه سال جاری با حمایت‌های مؤثر از ١٣٠٠ بنگاه مشکل‌دار، شرایط تثبیت ۳۰۳ هزار شغل فراهم شد. همچنین مسائل مربوط به ۱۴۰۰ بنگاه مشکل‌دار را با جدیت رصد، پیگیری و دنبال می‌کنیم.
◄ حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری گفت: امروز کسانی که با شعار مردم‌سالاری به دنبال مردم‌سواری هستند، شعار رفع حصر سران فتنه را سر می‌دهند تا ذهن مردم را از مسائل اصلی منحرف کنند. نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بخش دفاعی کشور را قابل مذاکره ندانست و خاطرنشان کرد: مردم بدبین هستند که فشارهای اقتصادی برای تحمیل برجام موشکی و برجام منطقه‌ای باشد، مدیران باید با مردم صادق باشند.
◄ در پی تصمیم ترامپ برای خارج‌کردن نظامیان آمریکایی از سوریه، وزیر خارجه آمریکا برای اطمینان‌ دادن به متحدان این کشور در منطقه، این هفته به مصر، اردن، قطر، امارات، عربستان سعودی، بحرین و کویت سفر می‌کند. وی قرار است در این سفر، علیه ایران نیز رایزنی کند.
◄ امیر خجسته، رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: ۳۱ نفر از سران مفاسد اقتصادی که با فساد و رانت‌خواری ثروت کشور را غارت کردند، شناسایی شدند که درخواست داریم در ملأ عام و در میدان آزادی اعدام شوند.
◄ به دنبال توافق چین و پاکستان در سال ۲۰۱۸ میلادی، پکن کمک ۲ میلیارد دلاری در اختیار اسلام‌آباد قرار داده است تا این کشور را در مقابله با بحران اقتصادی مساعدت کند.

منبع: سایت بصیرت

ارسال نظرات