حجت الاسلام مهدویان با اشاره به عمل صالح با استاند به روایات و آیه 97 سوره نحل اظهار داشت: شرط پذیرش عمل صالح داشتن ایمان است و نقطه مقابل ایمان شرک است.
کد خبر: ۹۰۹۷۳۴۹
|
۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱

 به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، صبح امروز کلاس طرح نور مبین با موضوع عمل صالح از سری سلسله جلسات آموزش و درک مفاهیم قرآن ویژه کارکنان و پایوران در ناحیه سوادکوه شمالی برگزار گردید.

در این نشست حجت الاسلام مهدویان با اشاره به عمل صالح با توجه به روایات و آیه 97 سوره نحل اظهار داشت: شرط پذیرش عمل صالح داشتن ایمان است و نقطه مقابل ایمان شرک است.

وی افزود: شرک عبارت از این است که در کنار خداوند دیگری را صاحب اختیار مستقل در امور بدانیم، پس هر گاه اعمال یا اعتقادات ما آلوده به شرک شد، عمل صالح بی‌فایده خواهد بود.

حجه الاسلام مهدویان در ادامه رابطه بین شرک و گناه را تشریح نمود و افزود: گناه از این منظر که یا خود را در مقابل خدا قرار داده‌ایم یا دیگران را در کنار خداوند مؤثر در وجود دانسته‌ایم، از مصادیق شرک خفی است.

مهدویان مصادیق شرک را برشمرد و گفت: از دلایلی که منجر به گناه می‌شود این است که دیگران را با خدا شریک می‌داند و معتقد است ضرر زننده و نفع دهنده کسی غیر از خدا است، در حالي كه ضار و نافع خداست.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه ناحیه سوادکوه شمالی ادامه داد: چشم به مال و قدرت ديگران دوختن و درحوادث روزگار به غير خدا نظر داشتن و گفتن اين جمله عاميانه كه اگر فلان كس يا فلان شي ء نبود من هلاك مي شدم، همگي از نمودهاي شرك خفي است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها