بافت‌های فرسوده استان کهگیلویه و بویراحمد با پرداخت تسهیلات برای ساخت مسکن امید احیاء می‌شود.
کد خبر: ۹۰۹۷۴۴۶
|
۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۴
معاون مسکن راه و شهرسازی استان در نشست احیای بافت‌های فرسوده استان با ساخت مسکن امیدکارگروه بازآفرینی شهر دوگنبدان گفت: در این طرح هزار و ۸۱۵ واحد مسکونی در محلات فرسوده استان ساخته می‌شود.
موسوی افزود:طرح ساخت مسکن امید در ۱۳ منطقه از بافت‌های فرسوده شهر‌های یاسوج، دوگنبدان و دهدشت اجرا می‌شود.
وی گفت:برای هر واحد مسکونی ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی با کارمزد ۹ درصد و دوره بازپرداخت ۱۲ ساله پرداخت می‌شود.
موسوی اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی می‌توانند زمین‌ها و ساختمان‌های فرسوده خود را برای بررسی کارشناسی اجرای طرح‌های رفاهی عام المنفعه در این مناطق معرفی کنند.
وی گفت: براساس این طرح در صورت تایید کارشناسان برای ساختمان‌های اداری ۴۰۰ تا ۷۰۰ میلیون ریال وام پرداخت می‌شود.
فرماندار گچساران هم با اشاره به در دست اجرا بودن طرح احیای بافت فرسوده در شهر دوگنبدان گفت: محله‌هایی مانند کوی کارگری شرکت نفت، روستای آبگرمو و باغ فردوس برای الحاق به بافت فرسوده پیشنهاد شد.
عبدالرحیم رحیمی افزود: این محلات در صورت تصویب در کارگروه‌های استانی و شهرستانی از مزایای تسهیلات بازسازی بهره‌مند خواهند شد.
وی گفت:آموزش فنی و حرفه ای، راه اندازی بازارچه صنایع دستی، ایجاد مجتمع‌های فرهنگی، توسعه فضای سبز و توسعه زیرساخت‌های شهری مانند ساماندهی کانال ها، جدول گذاری و پیاده روسازی از جمله اقداماتی است که با مشارکت دستگاه‌های اجرایی در بافت‌های فرسوده اجرا می‌شود.
رحیمی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از یک هزار واحد مسکونی بافت فرسوده دوگنبدان نوسازی شده است، اضافه کرد:تخریب رایگان، جمع آوری انشعاب‌های برق، آب و گاز، تخفیف در صدور پروانه‌های ساختمانی و ضمانت زنجیره‌ای از دیگر خدمات ارائه شده برای احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان است.
ارسال نظرات