نصب ۲۰ هزار کنتور فهام برق در استان

۲۰ هزار کنتور دیماند و سه فاز برق برای نخستین بار تا پایان سال ۹۸ از راه دور قرائت، قطع و یا وصل می‌شوند.
کد خبر: ۹۰۹۷۵۲۸
|
۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: براساس برنامه زمان بندینصب ۲۰ هزار کنتور فهام تا پایان سال ۹۸ شده ۲۰ هزار کنتور دیماند و سه فاز برق برای نخستین بار تا پایان سال ۹۸ از راه دور قرائت، قطع و یا وصل می‌شوند.
داود راهزادی افزود: این کنتور‌ها در حال حاضر توسط ماموران اداره برق، خوانده، قطع و یا وصل می‌شوند که در آینده این کار از راه دور انجام خواهد شد.
وی افزود: سه هزار و ۳۰۰ کنتور دیماندی بالای ۳۰ کیلووات دارای تعرفه‌های صنعتی، کشاورزی، تجاری و عمومی در استان به کنتور فهام، تغییر و امکان قرائت، قطع و وصل آن‌ها از راه دور فراهم شده است.
راهزادی ادامه داد: تمامی این کنتور‌ها بالای ۳۰ کیلووات بوده و همه آن‌ها مجهز به سیستم فهام شده اند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان با اشاره به اینکه نصب کنتور فهام با هدف قرائت، قطع و وصل از راه دور است گفت: علاوه براین، بیش از ۱۶ هزار کنتور سه فاز زیر ۳۰ کیلوواتی غیردیماندی تا پایان سال ۱۳۹۸ در قالب طرح فهام تغییر می‌کنند.
راهزادی از نصب ۲۰۰ کنتور برق سه فاز غیردیماندی در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد در هفته آینده خبر داد و عنوان کرد: بعد از نصب کنتور‌های سه فاز غیردیماندی، تلاش می‌شود که کنتور‌های خانگی را نیز تغییر دهیم.
وی گفت: با نصب کنتور‌های فهام دیگر نیازی به حضور ماموران قرائت و قطع و وصل در محل اشتراک وجود ندارد و از سویی مشترکان نیز می‌توانند به نحو بهتری از بدهی و یا طلب خود از شرکت توزیع نیروی برق آگاه شوند.
گفتنی است بیش از ۲۶۰ هزار مشترک برق در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار