به مناسبت دهمین نشست فرماندهان بسیج مجموعه های تابعه صنعت هسته ای کشور صادر شد:
دکتر صالحی معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی به دهمین نشست فرماندهان بسیج مجموعه های تابعه صنعت هسته ای کشور در مشهد مقدس پیامی صادر کرد.
کد خبر: ۹۰۹۷۵۳۳
|
۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴

به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، دکتر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی به دهمین نشست فرماندهان بسیج مجموعه های تابعه صنعت هسته ای کشور در مشهد مقدس پیامی صادر کرد. متن این پیام به شرح ذیل است:

ابرای اینجانب، مایۀ بسی خرسندی است که در آستانۀ فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی، از راه دور در برگزاری دهمین نشست فرماندهان بسیج مجموعههای تابعۀ صنعت هستهای کشور مشارکت نمایم. برگزاری این نشست در جوار بارگاه قُدسی و ملکوتی هشتمین مهر سپهر ولایت، حضرت ثامن الحجج، علی ابن موسی الرضا(علیه السلام) - که خاک ایران زمین و خراسان بزرگ، به برکت حضور ایشان متبرّک است- مجالی فراهم نموده تا بار دیگر به معجزة بزرگ قرن بیستم و احیای نهضت مقاومت اسلامی در منطقۀ بحرانخیزِ خاورمیانه نظر افکنیم و به این نکته بیندیشیم که مهمترین دستاور انقلاب اسلامی و مکتب امام خمینی(ره) چیست؟ بسیاری از تحلیلگران و پژوهشگران حوزة تاریخ معاصر ایران در تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی در طول چهار دهۀ گذشته به پیشرفت و توسعۀ همهجانبه کشور اشاره نموده و به بیان آمار و ارقام مربوط به تحقّق اهداف توسعۀ ملّی اشاره میکنند. هر چند این دستاوردها و پیروزیها، انکارناپذیر و مایۀ سربلندی همۀ دوستداران و دلبستگان انقلاب اسلامی است اما به باور اینجانب، معجزة بزرگ بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، ایجاد تحول وجودی و بنیادین در تودة مردم و آحاد ملّت ایران بود. در مکتب ایشان، قهرمانان و پهلوانانی تربیت شدند که اسبابِ بزرگی ظاهری برای آنان فراهم نشده بود.

رهبر کبیر انقلاب، با دمِ مسیحایی خویش در کالبد کسانی دمید که تنها امتیازِ آنان، صفای باطن و استعداد ذاتی برای عروج و تعالی بود. این قهرمانان از هیچ یک از امتیازات ظاهری و دنیوی که برای بسیاری از ما، مایۀ فخر و مباهات است برخوردارنبودند. اینجانب امروز از این فرصت استفاده نموده و مناسب میدانم تا به ذکر مختصر فضائل و مکارم سردار شهید سپاه اسلام، "عبدالحسین برونسی" بپردازم.

آن شهید والامقام از مبارزان سختکوش نهضت اسلامی بود که بدون برخورداری از نام و نشان و جایگاه و عنوان، در قامت یک جهادگر خستگیناپذیر ظاهر شد و با استقامت ستودنی خود در برابر شکنجه ها و آزارهای گوناگون دژخیمان، آنان را در آن مصاف نابرابر، شکست داد. این پهلوانِ خراسانی، پس از پیروزی انقلاب و آغاز جنگ تحمیلی نیز، حضور در سختترین میدانها را برای خود انتخاب نمود و در کمند این وسوسه گرفتار نیامد که بواسطۀ حضور در مبارزات انقلابی، به کسب و جمعآوری غنائم بپردازد.

آن مجاهد نستوه که در چشم ظاهربینان، یک کارگر ساختمانی ساده بود، چنان لیاقتی از خود نشان داد که مسئولان مدیریت دفاع مقدس را بر آن داشت تا از این قهرمان در مناصب و جایگاههای بالاتر استفاده کنند. اما بهرغم قرار گرفتن ایشان در جایگاه فرماندهی تیپ هجدهم جوادالائمه(ع)، او خود را همان کارگر ساده میدانست و گرفتار خصم درون نشد. این شهید بزرگوار که خود در زمرة طلاب علوم اسلامی قرار داشت، علاوه بر تعهد به ظواهر احکام شریعت و پایبندی به مبانی فقه اهل بیت(ع)، دانشآموختۀ مکتب عرفانی امام خمینی(ره) بود. در این مکتب، مبارزه با اهریمن نفس و پنجه درافکندن با تمایلات قدرتطلبانه، مهمترین وظیفۀ سالک است و شهید برونسی نیز در میدان عمل نشان داد که شاگرد شایستهای برای تبلیغ و معرّفی این مکتب انسانساز است.

ایشان به گواهی و اعتراف همگان در میدان جهاد اصغر و جهاد اکبر پیروز شد و خود به نمادی برای معرّفی مکتب عرفانیِ پیر جماران تبدیل شد. به اعتقاد اینجانب بزرگترین معجزة انقلاب اسلامی و رهبر فرزانۀ آن، تربیت برونسی و برونسیهای پرشمار است که هر یک به چراغ راهنما و مشعل هدایت تبدیل شدهاند و شیوه و نحوة سلوک آنان، میتواند مددکار و یاریرسان همۀ ما بویژه بسیجیان و خیل عظیم نیروهای ارزشی ولایتمدار باشد.

اینجانب در پایان ضمن آرزوی توفیق روزافزون برای همۀ شما عزیزان در راستای پاسداری از حریم ارزشهای والای انقلاب اسلامی، شایسته میدانم تا از زحمات همۀ دستاندرکاران بویژه برادر عزیز جناب آقای مهندس محلوجی قدردانی نمایم. امید است همۀ ما سربازان و یاران قابل و شایستهای برای رهبر فرزانۀ انقلاب اسلامی باشیم که وظیفۀ سنگین و دشوار هدایت کشتی انقلاب را در یکی از حساسترین برهههای تاریخ اسلام بر عهده گرفتهاند و در این میان کوچکترین وظیفۀ یکایک ما، تبعیت از اوامر ایشان و تلاش برای تحقّق منویات معظّم له خواهد بود. والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته


علی اکبر صالحی
معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران

ارسال نظرات