سید ساجد یعقوبی
رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: پنجمین رویداد شتاب اردبیل با محوریت صنعت کشاورزی در استان برگزار می‌شود و تمهیدات لازم انجام یافته تا این رویداد به طور باشکوه برگزار شود.
کد خبر: ۹۰۹۷۵۵۸
|
۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، جلسه هماهنگی برگزاری رویداد شتاب در بخش کشاورزی اردبیل عصر امروز با حضور مسئولان و متولیان امر برگزاری این رویداد در اردبیل برگزار و هدفگذاری‌های اساسی در این زمینه انجام شد.

برگزاری پنجمین رویداد شتاب اردبیل با محوریت صنعت کشاورزی

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل در این جلسه اظهار داشت: پنجمین رویداد شتاب اردبیل با محوریت صنعت کشاورزی در استان برگزار می‌شود و تمهیدات لازم انجام یافته تا این رویداد به طور باشکوه برگزار شود.

عبدالقیوم قلی‌پوری با اشاره به اینکه برگزاری پنجمین رویداد شتاب اردبیل در صنعت کشاورزی ۱۹ دی ماه است، افزود: این رویداد به مدت سه روز برگزار می‌شود و مراسم اختتامیه ۲۱ دی‌ماه است.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین ایده‌پردازی‌های رویداد شتاب اردبیل در حوزه صنعت کشاورزی هوشمندسازی فرآیند‌های صنعت کشاورزی، توسعه روش‌های دانش بنیان و تولید محصولات کشاورزی و اتوماسیون مکانیزاسیون صنعت کشاورزی است و در محوریت‌های برندسازی محصولات کشاورزی و ارتقای سطح علمی کشاورزان و شکل دهی شبکه‌های تخصصی برگزار خواهد شد.

قلی‌پوری افزود: این رویداد با همکاری دانشگاه محقق اردبیلی، پارک علم و فناوری، جهاد کشاورزی و سازمان نظام مهندسی برگزار می‌شود و از ایده‌های برتر جهاد کشاورزی تجلیل می‌شود.

اعتبارات عمرانی پارک علم و فناوری اردبیل به ۱۰ میلیارد تومان می‌رسد

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده انتظار می‌رود اعتیارات پارک علم و فناوری در استان در حوزه عمرانی با توجه به فضای پنج هزار مترمربعی در سال ۹۸ به ۱۰ میلیارد تومان برسد.

قلی‌پوری با اشاره به اینکه اعتبارات پارک علم و فناوری استان از سال ۹۶ در نظر گرفته شده است، افزود: در سال ۹۶ ردیف بودجه پارک استان ۸۶۰ میلیون تومان بود که به سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون توماندر سال ۹۷ رسید.

وی تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده اعتبارات استان در سال آینده به پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد و سالانه افزایش اعتبارات پارک استان هستیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل بیان کرد: در حال حاضر ۵۹ واحد فناور در استان وجود داشته و ۴۰ استارتاپ در استان برگزار شده و ایجاد کسب و کار‌های نوین در بخش‌های مختلف از اولویت‌های ماست که در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده است.

ایده‌های نوین در صنعت کشاورزی حمایت می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز در این جلسه بیان کرد: یکی از اولویت‌های جهاد کشاورزی استان حمایت از ایده‌های نوین است و با برنامه‌ریزی‌های انجام یافته این ایده‌ها حمایت می‌شود.

خلیل نیکشاد افزود: نخستین رویداد در این زمینه با همکاری دانشگاه محقق اردبیلی، جهاد کشاورزی و پارک علم و فناوری برگزار می‌شود و این رویداد‌ها با هدف شناسایی افراد توانمند و استفاده از ظرفیت آنان در بخش کشاورزی در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: یکی از نیاز‌های جهاد کشاورزی اردبیل استفاده از ایده‌های نوین و خلاقانه است و انتظار می‌رود فارغ التحصیلان ایده‌های نوین را ارائه دهند.

نیکشاد بیان کرد: امروزه علمی سازی کشاورزی برای ما بسیار حائز اهمیت است و از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و جوانان خلاق و توانمند استفاده می‌شود.

وی گفت: یکی از ملاک‌های توسعه اقتصادی استان توسعه بخش کشاورزی است که اگر به این وضعیت اهمیت داده شود استان اردبیل در مسیر رشد و توسعه قرار می‌گیرد.

برگزاری جشنواره رسانه و کشاورزی در اردبیل

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان اردبیل گفت: جشنواره رسانه و بخش کشاورزی استان اردبیل برگزار می‌شود تا بتوانیم از ایده‌های رسانه‌ها و خبرنگاران استان برای توسعه استان اردبیل استفاده کنیم.

شهرام محمدی بیان کرد: رسانه‌ها و خبرنگاران نقش اساسی در توسعه بخش‌های مختلف به ویژه بخش کشاورزی دارند و انتقادات سازنده رسانه‌ها و ارائه عملکرد اقدامات انجام شده حائز اهمیت بوده که سازمان نظام مهندسی کشاورزی از این امر استقبال می‌کند.

وی با بیان اینکه نخستین رویداد شتاب اردبیل در حوزه کشاورزی استان فرصتی بسیار مناسب برای ارائه دستاورد‌های نوین و ایده‌های علمی در این حوزه است، افزود: این رویداد به مدت سه روز با همت جهاد کشاورزی، سازمان نظام مهندسی، پارک علم و فناوری و دانشگاه محقق اردبیلی برگزار می‌شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۶ هزار فارغ‌التحصیل کشاورزی در استان وجود دارد که استفاده از توان و ظرفیت علمی این افراد برای ما بسیار مهم است تا بخش کشاورزی استان را در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دهیم.

محمدی از تشکیل کمیته فنی و تخصصی فضای سبز در سازمان نظام مهندسی خبر داد و گفت: در این زمینه با ۲۸ شهرداری استان مذاکراتی انجام شده تا بتوانیم در حوزه فضای سبز و ایجاد پارک‌ها اقدامات اساسی انجام دهیم.

وی بیان کرد: کشت گونه‌های سازگار با آب و هوای اردبیل اولویت اساسی است که در این زمینه سازمان نظام مهندسی برنامه‌ریزی کرده تا کشت گونه‌های سازگار با نیاز کم به آب مبنای کار قرار گیرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه تجاری‌سازی ایده‌ها در بخش کشاورزی نیز اولویت اساسی است، افزود: در این زمینه استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک علم و فناوری حائر اهمیت بوده که در اولویت سازمان نظام مهندسی قرار گرفته است.

محمدی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده برگزاری رویداد‌های شتاب در بخش کشاورزی در استان توسعه می‌یابد تا بتوانیم به دستاورد‌های اساسی در بخش کشاورزی استان اردبیل دست یابیم.

۶۵ واحد فناور در حوزه کشاورزی فعالیت می‌کند

دبیر پنجمین رویداد شتاب استان اردبیل نیز اظهار کرد: در حال حاضر ۶۵ واحد فناور در حوزه صنعت کشاورزی در استان فعالیت می‌کنند و مهمترین اولویت ما ایجاد ایده‌های نوین در حوزه کشاورزی است.

محسن دیندار با اشاره به اینکه سازمان جهاد کشاورزی با همکاری پارک علم و فناوری و نظام مهندسی برگزاری رویداد‌های شتاب را در اولویت دارد، افزود: نخستین رویداد شتاب کشاورزی ۱۹ دی‌ماه در اردبیل برگزار می‌شود که می‌تواند نقش اساسی در توسعه صنعت کشاورزی داشته باشد.

وی بیان کرد: ارتقای سطح علمی و آگاهی کشاورزان و توانمندسازی آن‌ها بسیار مهم بوده که در این زمینه باید از ظرفیت رویداد‌های شتاب و شرکت‌های دانش‌بنیان به نحو اساسی استفاده شود.

دبیر پنجمین رویداد شتاب استان اردبیل از همکاری پارک علم و فناوری با دستگاه‌های مختلف در راستای برگزاری رویداد‌های شتاب خبر داد و گفت: با توجه به اینکه استان اردبیل ظرفیت اساسی در بخش کشاورزی دارد رویداد شتاب در صنعت کشاورزی را برگزار می‌کنیم.
ارسال نظرات