خبرهای داغ:
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران مطرح کرد:
ظهیری گفت: انقلاب در بحث زنان نگاه بدیعی را به بار آورد به گونه ای که قبل انقلاب نگاه تحجر، قربت زنانه یا نگاه تجدد خواهانه بود اما بعد از انقلاب فضا به نحوی نو شد. اکنون بیش از ۴۲۶ مدرسه و بالغ بر ۵۰ هزار دانش آموخته و ۱۰۰ هزار طلبه در حال دانش آموختگی وجود دارد.
کد خبر: ۹۰۹۷۵۷۳
|
۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵

به گزارش  سرویس  طلاب  و روحانیون خبرگزاری بسیج، معصومه ظهیری، امروز در نشست شنبه های انقلاب با موضوع گزارش دستاورد های چهل ساله انقلاب اسلامی، روحانیت و حوزه های علمیه که در سالن آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم برگزار شد گفت:عرصه فرهنگی عرصه مهمی است که باید درآن بسیار تلاش کرد.

وی با بیان ایکه مهمترین دستاورد حوزه های علمیه  تغییر فرهنگ در نگاه مردم بود که موجب همبستگی نیز شد اظهار کرد: قبل از انقلاب، جهانی بر اساس جریان سکولاریسم و جریان فکری بر گرفته از ایدئولوژی مارکسیسم بود که دنیای دو قطبی آن روز را به موزانه خود تقسیم نمود اما انقلاب این توازن را بر هم زد که واژه نگاه ایمان در برابر کفر ایجاد شد.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: مهم ترین دستاورد حوزه و انقلاب اسلامی که در نتیجه آن بیداری در جهان و بیداری اسلامی شکل گرفت همین نگاه مقابله بین کفر و ایمان است و آنچه در جهان ایجاد هراس نموده همین قدرت جدید شکل گرفته برامده از فرایند انقلاب اسلامی ایران است.

فرهنگ انقلاب در جهان نشر یافته است

وی تصریح کرد: فرهنگ انقلاب در جهان امروز نشر پیدا کرده است و این حیات و بالندگی را ایجاد کرده و انچه باعث شده به آن ببالیم سلسله معارفی است گه در سایه انفلاب به جهان معرفی گردیده ا ست.

ظهیری با بیان اینکه سؤالات پاسخ نداده ای داشتیم که بعد از انقلاب به آن ها پاسخ داده شد گفت: در بخش علمی گام های بزرگی را برداشته و آثار کیفی با آن گستره کمی این فضای افتخار امیز را در چهل سالگی انقلاب ایجاد نموده است.

وی با بیان رشد کیفی حوزه های علمیه افزود: انقلاب در بحث زنان نگاه بدیعی را به بار آورد به گونه ای که قبل انقلاب نگاه تحجر، قربت زنانه یا نگاه تجدد خواهانه بود اما بعد از انقلاب فضا به نحوی نو شد که حضور با استعداد و توانمند و ظرفیت زنانه را جدای از نگاه جنسیتی و در عدالت و توازن داشتیم.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران مطرح کرد: تعداد حوزه ها با تجمیع مکتب هایی که بود به جامعه الزهرا تبدیل و اکنون بیش از 426 مدرسه و بالغ بر 50 هزار دانش آموخته و 100 هزار طلبه در حال دانش آموختگی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه با بسیاری از نهاد های آموزشی و حمایتی و رسانه ای همکاری داریم گفت: اعزام مبلغ را به نقاط مختلف داریم و کار تبلیغ، ترویج و فرهنگ سازی توسط گروه های مردم نهاد و جهادی انجام می گیرد.

ظهیری با بیان اینکه بیش از 600 مشاور در مدارس داریم افزود: اعزام مبلغین که به زبان های دیگر تسلط دارند از دیگر اقدامات است؛ از 60 کشور طلاب خواهر حضور دارند که بعد ار فارغ التحصیلی به کشور خود باز می گردند.

به گزارش حوزه نیوز، وی گفت: اعزام از خواهران زبان دان در فضای حج عتبات ودیگر فضا های که ظرفیت  تبلیغ وجود دارد از دیگر فعالیت های حوزه علمیه خواهران است.

 

ارسال نظرات