خبرهای داغ:

حالا خوب است که به اروپا دل نبسته‌اید

با گذشت ۸ ماه، بار دیگر وزارت امور خارجه به نقطه اول و بلکه قبل از آن بازگشته است.
کد خبر: ۹۰۹۷۵۸۴
|
۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

وطن امروز نوشت: امروز وزارت امور خارجه حتی دیگر از اراده سیاسی (!) سران اروپایی برای حفظ برجام سخن نمی‌گوید! امیدواریم دستگاه دیپلماسی و سیاست خارجی کشورمان لااقل این نکته را متوجه شده باشد که اتفاقاً تأخیر هدفمند مقامات اروپایی در ایجاد ساز و کار مالی ویژه، معلول «اراده سیاسی» آنها در پیروی از ایالات متحده و دولت ترامپ است، آنچه در اظهارات ۴ ماه قبل آقای عراقچی و حتی اظهارات اخیر مقامات وزارت امور خارجه مشاهده می‌شود، «مصالحه با اروپای بدعهد» است! اروپایی که به قول «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه و «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی قرار بود تا آبان‌ماه امسال کانال ویژه مالی خود را برای حفظ توافق هسته‌ای و بهره‌مندی حداقلی ایران از منافع اندک برجام راه‌اندازی کند!


اخیراً سخنگوی وزارت امور خارجه ابراز امیدواری کرده اروپا در «آزمون جدیدتر» موفق باشد و بتواند کانال مالی ویژه خود را برای اثبات حسن نیت خود در قبال ایران راه‌اندازی کند! جای بسی تعجب و بلکه تأسف است که امروز، ۸ ماه پس از خروج رسمی ترامپ از توافق هسته‌ای و در حالی که قرار بود اروپاییان ظرف چند هفته راهکار خود را برای حفظ توافق هسته‌ای ارائه و اجرایی کنند، ما از «فرصت دوباره» و «آزمون جدیدتر» اروپا سخن به میان می‌آوریم! براستی اروپا باید چندین بار در آزمون «اعتمادسازی» نسبت به ملت صبور ایران مردود شود تا مقامات وزارت امور خارجه کشورمان با آن مواجهه و برخوردی قاطعانه و در شأن آرمان‌های انقلاب داشته باشند؟ فرصت «آزمون جدیدتر اروپا» را چه کسی به اروپا واحد داده است؟!


بدون شک میان مقدمه‌ای که آقای قاسمی مبنی بر «عدم توانایی اروپا در ایستادگی در مقابل فشارهای آمریکا» بیان می‌کند و نتیجه‌ای که ایشان درباره «امید به موفقیت اروپا در آزمون جدیدتر» بیان می‌کند کمترین همخوانی و تناسبی وجود ندارد. طنز تلخ ماجرا این است که ایشان پس از فرصت دوباره‌ای که دراین‌باره برای اروپا در نظر می‌گیرد، تاکید می‌کند وزارت امور خارجه به ساز و کار مالی ویژه اروپا دل نبسته (!) و سرنوشت خود را به آن گره نزده است (!)

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار