قدرت الله محمدی: ملت ایران در همه حماسه نشان داد که همچون سپری پولادی از آرمان‌های انقلاب و اعتقادات خود دفاع می کند.
کد خبر: ۹۰۹۷۶۵۶
|
۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳
 به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج ، به همت بسیج اساتید واحد تهران جنوب مراسمی  با حضور جواد علمائی رئیس واحد، سید محمد حسینی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی، قدرت ا... محمدی رئیس مجتمع فنی و مهندسی و مسئول بسیج اساتید و جمعی از کارکنان و مسئولین واحد در سالن جلسات مجتمع ولیعصر برگزار شد.

برپایه این گزارش مسئول بسیج اساتید واحد تهران جنوب با اشاره به حماسه ۹ دی بیان داشت: حماسه ۹ دی، نماد عزّت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ایستاده اند و با صدای رسا اعلام کردند که اگر دشمن در برابر دین آنها بایستد در برابرتمام دنیای آنها خواهند ایستاد.

وی افزود: روز نهم دی در واقع روز نه گفتن ملت ایران به سران فتنه و آری گفتن به نظام اسلامی و بیعت مجدد مردم با آرمان های والای حضرت امام خمینی (ره) و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است.

محمدی اظهار داشت: ملت ایران در حماسه ۹ دی نشان داد که همچون سپری پولادی از آرمان های انقلاب و اعتقادات خود دفاع می کند. حماسه با شکوه ۹ دی نشانه اقتدار و ایستادگی مردم در برابر دشمنان بود و این حماسه تاریخی توانست نسل جدید را با حوادث دفاع مقدس و انقلاب آشنا سازد.

در ادامه این مراسم سید محمد حسینی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه حماسه ۹ دی در تاریخ انقلاب اسلامی روز بسیار مهمی محسوب می شود بیان داشت: نباید با گذشت زمان حماسه وعظمت این روز به فراموشی بسپاریم.

وی با اشاره به آیه ۱۰۸ سوره یوسف، داشتن بصیرت را از ویژگی‌های پیامبر اسلام و پیروان ایشان دانست و بیان داشت: بصیرت موجب هدایت می شود، انسان را از غفلت بیدار می کند و خداوند در این آیه هم پیامبر را مورد خطاب قرار می دهد و هم یاران پیامبر را چرا که انسان بصیر به کمک این قوه از خطر گمراهی و فریب خوردن در امور و موضعگیری غافلانه و حساب نشده در امان می ماند.

حسینی بیان داشت: در فتنه ۸۸ مردم نشان دادند که با بصیرت هستند و تحلیل درستی از مسائل دارند. اختلافات را کنار گذاشته و با روشن گری رهبر انقلاب اسلامی و تشخیص به موقع دوست و دشمن به اتفاق در مقابل فتنه گران ایستادند و همه توطئه ها و نقشه های دشمنان انقلاب اسلامی را به خودشان برگرداند و نقشه هایشان را نقش بر آب کردند.

وی افزود: در رابطه با مسئله ۹ دی بعد از گذشت نه سال برخی ها بر این عقیده هستند که باید این حادثه به فراموشی سپرد و نباید به آن دامن زد چرا که ممکن است موجب اختلاف و کینه توزی شود. حال آنکه در قرآن نیز با نقل تاریخ و داستان گذشتگان بر عبرت و پندآموزی از آنها سفارش شده است و اگر نیازی به نقل آن نبود خداوند نیز آن آیات را بازگو نمی کرد.

ما از فردای پیروزی انقلاب اسلامی همواره با دشمنی و کینه توزی دشمنان انقلاب روبرو بودیم. برخی می‌خواهند انقلاب را تضعیف کنند و برخی خواهان شکست و سرنگونی این انقلاب هستند.

اتفاقات سال ۸۸ فراموش نشدنی است و باید در تاریخ همیشه تکرار و بازگو شود تا مردم از آن عبرت بگیرند که اگر چه سبب درگیری‌های کوتاه چند ماهه شد اما مردم فهیم ایران پایان خوشی را برای آن رقم زدند و حماسه ۹ دی را آفریدند.

وی با اشاره به سعه صدر امت و مقام معظم رهبری در خصوص فتنه سال ۸۸ و سران فته بیان داشت: در تمامی شورش ها و کودتاهایی که جهت براندازی دولت ها انجام میشود به شدید ترین نوع ممکن برخورد می شود. برای مثال کشور ترکیه پس از کودتا هزاران نفر را از کار برکنار و با عوامل آن برخورد کرد. این گونه نبود که با آنها تساهل و تسامح کنند. اما نظام اسلامی و در رأس آن رهبری، بسیار بردباری از خود نشان دادند و سعی کردند تا مردم و نخبگان از فتنه گران جداشوند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با مقایسه تطبیقی انقلاب های رنگین با حوادث انتخابات دهم ریاست جمهوری ایران بیان داشت: در فتنه ۸۸ صرفاً بحث مشکلات داخلی نبود بلکه آغاز آن از سال ۱۹۸۹ میلادی بود. از این سال کشورهای سلطه‌گر برای نفوذ در سایر ممالک شیوه و عملکرد خود را تغییر دادند و به این نتیجه رسیدند که دیگر از راه لشکرکشی و جنگ امکان نفوذ وجود ندارد بلکه با کمک های مالی و تبلیغات رسانه ای و عوامل داخلی کشورها می توان به اهداف خود رسید.

آنچه که در سال ۸۸ به وقوع پیوست از لحاظ خواستگاه، علل و شکل و نحوه اجرا، تشابهات زیادی با انقلاب‌هایی نظیر انقلاب چکسلواکی، شوروی سابق، گرجستان،، قرقیزستان و اکران داشت. در نهایت همین انقلاب برای براندازی جمهوری اسلامی طراحی گردید که زمینه‌سازی آن از سال‌ها قبل برای بازیگران آن فراهم شده بود.

فتنه گران سال ۸۸ روز به روز بر وقاحت خود می افزودند تا اینکه در روز عاشورا این وقاحت و بی شرمی را به اوج خود رساندند و نشان دادند که به اسلام و ارزش‌های دینی مردم و امام‌حسین (ع) ندارند بلکه مشکل اساسی‌شان با فرهنگ حسینی و عاشورا است، که از همان موقع عزاداران حسینی به مقابله با آنها پرداختند.

این باعث شد که اگر برخی از مسئولین نظام هم نمی‌خواستند کاری انجام دهند خود مردم به صورت خود جوش وارد میدان شوند و مصداق بارز جمله حضرت آقا یعنی (آتش به اختیار) شوند و در ۹ دی ۸۸ آن حماسه عظیم را خلق کردند.

ارسال نظرات