مراسم گرامیداشت رحلت آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور جمعی از مردم و مسئو لان، صبح امروز در محل حوزه علمیه بافق برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۹۷۷۳۰
|
۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بافق؛ امام جمعه بافق در این آئین به ابعاد شخصیت آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی پرداخت و گفت: ایشان، عالمی برجسته ،کم نظیر و از فقهایی بود که در محضر حضرت امام راحل دروس علمی، فقهی و راه مبارزه و ایستادگی را فرا گرفته بود.
حجت الاسلام سید جواد سلیمانی رحلت این عالم ربانی را ضایعه ای برای جهان اسلام دانست و افزود: هرگاه عالم، دانشمند و فقیه از میان ما برود رخنه در دین ایجاد می شود و باید سالها بگذرد تا جهان هستی چنین افرادی را در دامان خود پرورش دهد و به جامعه هدیه کند.

وی ادامه داد: همچنین این فقیه راحل از شاگردان برجسته شهید آیت الله سید محمدباقر صدر، رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق، عضو فقیه شورای نگهبان، رئیس قوه قضائیه، نائب رئیس اول مجلس خبرگان رهبری، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بود.

امام جمعه بافق افزود: علاوه بر این آیت الله هاشمی شاهرودی در طول زندگی پر خیر و برکت خود فععالیت های بسیاری را در زمینه های علمی و فرهنگی به انجام رساند و از یاران صدیق امام و رهبری به شمار می رفت.

سلیمانی تصریح کرد: این شخصیت برجسته جهان اسلام در سال 1327 هجری شمسی در شهر نجف اشرف و در خانواده ای مذهبی و از سادات منسوب به امام حسین (ع )، چشم به جهان گشود.

مرحوم آیت الله شاهرودی در تاریخ سوم دی 1397 در تهران به لقاء الله پیوست و پس از اقامه نماز توسط مقام معظم رهبری بر پیکر ایشان در جوار مرقد مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) در شهر قم به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/د 
ارسال نظرات