یک استاد اخلاق گفت: مهندسی فرهنگی جامعه باید به دست حوزه علمیه باشد و روحانیت در این زمینه تولید محتوا داشته باشند،متأسفانه امروز مهندسی فرهنگی کشور به دست سلبریتی ها افتاده است و انحرافات و ولنگاری فرهنگی نشان از این موضوع است.
کد خبر: ۹۰۹۷۸۴۳
|
۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت الاسلام ایمان یاوری از اساتید بااخلاق و محقق معارف دینی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری بسیج در پاسخ به سوالی مبنی بر عملکرد حوزه علمیه در انقلاب اسلامی گفت: آن چیزی که امروز حوزه علمیه را تهدید می کند دو عامل نفوذ جریان غیر انقلابی به ساختار حوزه و تقویت رویکرد آن در تولید اندیشه دینی و انقلابی است که همواره علمای بزرگ کشور به آن اشاره کرده اند.

وی افزود: به تعبیر امام خامنه ای در کشور دو جریان انقلابی و غیر انقلابی وجود دارد که باید مراقبت شود جریان غیر انقلابی نتواند به حوزه نفوذ داشته باشد.

این استاد با اخلاق اظهار داشت: انقلاب اسلامی برگرفته از مکتب حوزه است،مجاهدت های روحانیون شجاع و انقلابی که از سال 1332 شروع شد و به پیروزی انقلاب اسلامی منجر شد نباید فراموش شود.

وی بیان کرد: دشمنان ملت به دنبال قرار دادن حوزه علمیه و روحانیت در مقابل مردم هستند در حالی که تولید محتوای دینی و اسلامی انقلاب در این چهل سال توسط حوزه علمیه تهیه شده است،هدف دشمنان ضربه به اسلام ناب محمدی که توسط حضرت امام آورده شده می باشد و برای آن از هیچ شیطنتی دریغ نخواهند کرد.

این محقق معارف دینی افزود: امروز گرانی ها و بیکاری از مشکلات بزرگ مردم هستند و حوزه علمیه نباید در برابر مشکلات مردم سکوت کند و روحانیون همانند اوایل انقلاب که مجاهدت های بزرگی در تاریخ ثبت کرده اند وظیفه سنگینی بر دوش آنها قرار گرفته است.

وی تأکید کرد: حوزه علمیه باید از اسلام ناب و انقلاب اسلامی صیانت کند و نخبگان حوزه باید برنامه ای قوی در این زمینه تهیه کنند چرا که جریان غیر انقلابی به دنبال ضربه زدن به ماهیت حوزه است و باید هوشیاری حفظ شود.

حجت الاسلام یاوری افزود: روحانیت باید تکلف و مردمی بودن خود را حفظ کند و صمیمانه با مردم رفتار کند،مردم و حوزه علمیه نباید از یکدیگر جدا شوند و ائمه جماعت باید برای جوان سازی جمعیت مساجد و خصوصا نمازهای جمعه تلاش کنند.

وی در این خصوص تصریح کرد: مهندسی فرهنگی جامعه باید به دست حوزه علمیه باشد و روحانیت در این زمینه تولید محتوا داشته باشند،متأسفانه امروز مهندسی فرهنگی کشور به دست سلبریتی ها افتاده است و انحرافات و ولنگاری فرهنگی نشان از این موضوع است.

این محقق دینی افزود: اسلام دین شادی است و نباید از رویکردهایی که اسلام را غم وار نشان می دهد استفاده کرد،حوزه علمیه باید شادی های حلال را تولید کند تا مردم به سمت شادی های کاذب و الکی خوش بودن نروند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در سخنرانی های روحانیون سعی شود از خلاصه نویسی و مفید گویی استفاده شود،مردم این روزها به دنبال مطالب خلاصه و در عضو مفید هستند و موضوع جذب مخاطب و شناخت مخاطب در سخنرانی ها نباید فراموش شود.

ارسال نظرات