خبرهای داغ:
استاندار جدید قم با بیان اینکه بازتاب فعالیت در شهر قم در جهان طنین انداز می‌شود گفت: شهر قم پایتخت مذهبی جهان تشیع بوده و این شهر یک جهان شهر به شمار می‌رود.
کد خبر: ۹۰۹۷۸۵۵
|
۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۱
قم یک جهان شهر است/ استفاده از ظرفیت‌های پنهان برای پیشرفت قم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، بهرام سرمست عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه استاندار قم در تالار معصومیه فرمانداری قم با اشاره به اهمیت خدمت به استان قم اظهار کرد: سخنان رهبر معظم انقلاب در این زمینه فصل الخطاب است و خدمت به قم خدمت به کشور و نظام اسلامی است.

وی ادامه داد: شهر قم پایتخت مذهبی جهان تشیع است و این شهر یک جهان شهر به شمار می‌رود، خدمت به شهر قم خدمت تنها به یک شهر نیست چرا که بازتاب فعالیت در شهر قم در جهان طنین انداز می‌شود.

استاندار جدید قم افزود: من رغبتی به استاندار شدن نداشتم، ولی نتوانستم در برابر پیشنهادی خدمت در استان قم در جوار حرم کریمه اهل‌بیت (س) و خاستگاه انقلاب اسلامی، نه بگویم و با کمال افتخار این مسؤولیت را پذیرفتم تا ذخیره‌ای برای آخرت خودم فراهم کنم.

سرمست با اشاره به برنامه خود در استان قم اظهار کرد: از همه ظرفیت‌های استان در دوره مسؤولیت خودم استفاده می‌کنم، ظرفیت‌های پنهانی در قم وجود دارد که بالفعل کردن این ظرفیت‌ها هنر یک مدیر است.

وی ادامه داد: باید بخش خصوصی قدم در راه ایجاد اشتغال و کارآفرینی در استان بگذارد، استان قم منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان و شهرک‌های صنعتی مختلفی دارد.

استاندار جدید قم افزود: اینکه دو پروژه را در استان شروع و اجرا کنیم، بهتر از آن است که ۱۰ پروژه را در قم شروع کنیم، اما نتوانیم این پروژه‌ها را به پایان برسانیم.

سرمست ارتقای مبلمان شهری قم را ضروری دانست و تصریح کرد: هر پروژه‌ای که قرار است در استان قم اجرا شود، باید پیوست فرهنگی و پیوست محیط زیستی داشته باشد، فاصله بین آنچه که استان قم اکنون است، با آنچه که باید باشد، زیاد هست.

وی ادامه داد: پروژه‌هایی که قرار است در استان قم اجرا شود، باید توجیه اقتصادی داشته و امکان اجرای این پروژه‌ها در زمان کوتاهی مهیا باشد. شهر قم وجهه بین المللی دارد و پروژه‌ها در این شهر باید متناسب با این وجهه باشد. زیرساخت‌های گردشگری مذهبی باید در قم فراهم شود و به دنبال پیگیری اجرای پروژه قطار سریع السیر در این شهر هستم.

استاندار جدید قم افزود: باید رضایت الهی و رضایت ارباب رجوع در دستور کار مدیران باشد و آن‌ها باید در ادارات با روی باز با مراجعه کنندگان برخورد داشته باشند، مردم سرمایه نظام جمهوری اسلامی هستند و باید سرمایه اجتماعی را در کشور به کار بگیریم.
ارسال نظرات