خبرهای داغ:
نویسنده جوان تبریزی با بیان اینکه فرهنگ کشورهای در حال توسعه و جهان سومی اغلب تحت تاثیر فرهنگ غرب قرار دارد و برای جلوگیری از هجمه فرهنگی آن ها باید حرکت کرد، گفت: یکی از حرکت های مهم حضور و میدان دادن و اعتماد عمیق به جوان هاست.
کد خبر: ۹۰۹۷۸۸۱
|
۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۴

رضازاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، افزود: فرهنگ لازمه وجودی هر کشوری است و باید درست و اصولی در جامعه برقرار باشد و نباید جنبه شعاری گرفته شود چراکه کشور ما  از دیرباز مهد تمدن و فرهنگ های گوناگونی بوده و اکنون پس از سالیان دراز این فرهنگ به ما ارث رسیده است.

وی ادامه داد: فرهنگ کشور ما پس از انقلاب اسلامی روی به فرهنگ اسلامی آورد و جنگ ۸ ساله نیز این فرهنگ را در بین مردم قوت بخشید چراکه در دل این جنگ حماسه ها و رشادت های بسیاری رخ دادند که فرهنگ ایثار و مقاومت و شهادت طلبی مصداق بارز آن است.

رضازاده اضافه کرد: بنیان های یک کشور روی اعتقاد، باور و فرهنگ مردم استوار است، اکنون که جنگ های نظامی تبعات و هزینه های زیادی دارد دشمن با جنگ نرم به مقابله برخاسته که مسئولان کشورمان هم برای مصون سازی مردم همواره توصیه می کنند مراقب این نفوذها باشیم .

نویسنده کتاب شش و سی دقیه عصر، با بیان اینکه وقوع جنگ موجب اتحاد مردم شد و همه در برابر هرگونه دشمنی یکدل شدند، اظهار داشت: یکی از کارهایی که می شود انجام داد تا فرهنگ مقاومت و برادری و یکدلی به نسل های سوم و چهارم انقلاب که از جنگ و انقلاب دور بودند و آن ها را لمس نکردند منتقل شود بازگویی رشادت ها و از جان گذشتگی هاست تا این جوانان با گذشته خود آشنا شده و ادامه دهنده راه پدران و برادران خود باشند.

وی به علاقه خود در حوزه دفاع مقدس نیز اشاره و بیان کرد: برای من نوعی نیز آشنایی با این فرهنگ ها و رشادت ها جالب توجه بود، البته بیشتر در زمینه کارهایی که نیروی هوایی و خلبانان دلیر آن انجام دادند چراکه شهر مادری من تبریز به واسطه وجود یک پایگاه هوایی در کنار آن محل پرواز هواپیماهای جنگی بود که از همان کودکی مرا به آن ها علاقه مند کرد و موجب شد تا با توجه به همان علاقه به سراغ یکی از خلبانان بزرگوار زمان جنگ بروم و خاطرات ایشان ثبت کنم.

 

ارسال نظرات