خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در جمع مدیران و کارکنان آموزش و پرورش استان گفت: معلمان باید پایبند به رسالت‌های ایمانی و قرآنی باشند و نگاه‌های سیاسی خود را به دانش آموزان تحمیل نکنند.
کد خبر: ۹۰۹۸۰۰۸
|
۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در جمع مدیران و کارکنان اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین که در حسینیه اداره کل آموزش و پرورش به مناسبت سالروز تشکیل نهاد گزینش کشور برگزار شد، اظهار کرد: نوع مشاغل در گزینش و جذب افراد بسیار مؤثر است. شرایطی که برای هر خدمتی وجود دارد، متفاوت است و باید نسبت به معیارها و اولویت‌های هر شغل، افراد را جذب کنیم.
معلمی شغل انبیاء (ع) است
امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: وقتی در حیطه آموزش و پرورش می‌خواهیم نیروها را گزینش و جذب کنیم باید به این نکته توجه داشته باشیم که معلمی شغل انبیاء (ع) است و طبق کلام وحی انبیاء کارشان این بود که آیات الهی را بر مردم تلاوت می‌کردند و کاری می‌کردند که مردم آیات الهی را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: انبیاء رسالت داشتند تا مردم را از دنیا پرستی، مقام پرستی، بت پرستی و هر گونه خرافات و شرک پاک کنند و پس از آن به آنها کتاب و حکمت بیاموزند.
وی بیان کرد: وقتی رسالت انبیاء را در شغل معلمی می‌بینیم، باید هنگام گزینش مراقب باشیم که افراد را برای تحقق رسالت انبیاء گزینش می‌کنیم و به خاطر همین می‌باید حساسیت‌های بالایی را در جذب افراد داشته باشیم.
معلم باید انگیزه یادگیری و آموختن به دیگران را داشته باشند
آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: کسانی که در آموزش و پرورش جذب می‌شوند باید انگیزه یادگیری و آموختن به دیگران را داشته باشند و از آموزه‌های دینی اثرپذیر باشند و بر روی بندگان خدا اثرگذار باشند و چنین افرادی معیار رسالت انبیاء را دارند.
امام جمعه قزوین در ادامه به رسالت دیگر قرآنی در امر گزینش پرداخت و گفت: خدای متعال فرمود همانا ما پیامبران خود را با ادلّه و معجزات فرستادیم و با ایشان کتاب و میزان عدل نازل کردیم.
وی افزود: هر اتفاق خوبی که در کشور توسط افراد تربیت یافته در نظام آموزش و پرورش می‌افتد، باید از آموزش و پرورش تقدیر شود و در مقابل اگر فردی ناهنجار هم در جامعه دیده می‌شود، معلوم می‌شود که می‌توان از کار آموزش و پرورش گلایه کرد.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: رسالت انبیاء وقتی از دنیا می‌روند تعطیل نمی‌شود و باید ادامه پیدا کند. یکی از رسالت‌های جهانی انبیاء این بوده که جامعه را به قسط و عدل دعوت کند و در این عرصه کارآمدی داشته باشد.
آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: انبیاء گذشته مختص زمان و قوم خود بودند و رسالت آنها برای دوره خودشان بود اما پیامبر گرامی اسلام (ص) با بقیه انبیای الهی متفاوت هستند. این معنا را به خوبی در آیه 6 سوره صف درک می‌کنیم زمانی‌که حضرت عیسی (ع) به قوم خود می‌گوید ای بنی اسرائیل من در ادامه مسیر انبیا آمده‌ام و رسالت بقیه پیامبران را ادامه می‌دهم و کتاب قبل از خود را تصدیق می‌کنم و نسبت به چشم انداز آینده و آمدن پیامبر خاتم (ص) بشارت می‌دهم.
وی افزود: رسول اکرم (ص) و یکایک امامان(ع) هر کدام که به امامت رسیدند بشارت آمدن حضرت حجت (عج) را به ما داده‌اند؛ در واقع آنها با آمدن خود، نفر پیش از خود را تأئید کردند و امام پس از خود را معرفی و ظهور حضرت حجت (عج) را بشارت داده‌اند.
امام جمعه قزوین اذعان کرد: پیامبران الهی نیز پیغمبر پیش از خود را تأئید و پیامبر پس از خود را معرفی و بشارت حضور خاتم الانبیا (ص) را داده‌اند؛ در تورات، انجیل و دعاهای حضرت ابراهیم (ع) فراوان این بشارت را می‌بینیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: همه پیروان کتاب‌های آسمانی منتظر ظهور حضرت رسول اکرم (ص) بودند، اما هر پیامبری مخاطبانش محدودیت قومی، ملی، مکانی و زمانی داشتند، اما پیامبر گرامی اسلام (ص) این محدودیت را نداشتند.
ترویج عدالت از رسالت‌های معلمان است
وی تاکید کرد: رسالت دیگری که قرآن برعهده ما در گزینش‌ها قرار داده و باید مورد توجه قرار گیرد، توجه به رسالت پیامبر اسلام (ص) در ترویج عدالت جهانی است. اگر معلمی قرار است در این دین و آیین به آموزش و پرورش مشغول باشد و به این نکته دقت نکند، نفوذی و غریبه خواهد بود.
آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: اگر قرار است کسی برای دین اسلام و مکتب قرآن کار کند باید بداند که رسالت پیامبر گرامی اسلام بر عهده او قرار دارد، رسالت رسولی که برای جهانیان آمده و خاتم الانبیا است و همه باید دست به دست هم دهند و زمینه‌ساز ظهور منجی عالم بشریت باشند.
امام جمعه قزوین عنوان کرد: یکی از مراجع عظام می‌گویند تا زمانی که امام راحل قیام نکرده بودند سه جهاد در فقه مطرح بود، اما با آمدن امام، 7 نوع جهاد مطرح شد. یکی از این جهادها حمایت از مستضعفان عالم است یعنی امام راحل به این نکته توجه کرد درصورتی که مراجع پیش از امام خمینی (ره) شرایط و فضای این نوع نگاه را نداشتند.
وی اذعان کرد: امام راحل یکی از آیات جهادی قرآن را که به فراموشی سپرده شده بود احیا کردند، آنجا که در قرآن آمده است شما را چه شده که در برابر چشمان شما ظلم و ستم فراوانی صورت می‌گیرد و صدای مظلومان بلند است و شما سکوت کرده‌اید.
معلم باید پایبند به رسالت‌های ایمانی و قرآنی باشد
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: ما در گزینش‌های خود برای انتخاب معلم، مدیر و مربی تربیتی، در هر اداره‌ای باید فردی را انتخاب کنیم که پایبند به رسالت‌های ایمانی و قرآنی باشد و نگاه‌های سیاسی خود را به دانش آموزان تحمیل کند.
آیت‌الله عابدینی ابراز کرد: در نگاه قرآنی تاکید زیادی بر اقامه نماز شده است و اقامه نماز به معنای فقط نمازخواندن نیست بلکه باید دین را برپا کنیم، این نکته‌ای است که باید در گزینش‌های خود مدنظر قرار دهیم.
وی افزود: ما امام راحل و رهبر معظم انقلاب را اقامه کننده نماز می‌دانیم زیرا مقابل آمریکا ایستادند و اسرائیل را به ذلت کشاندند. افرادی که در سیستم اداری ما گزینش می‌شوند باید یاوری برای انقلاب باشند.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها