خبرهای داغ:
مسوول نمایندگی ولی فقیه سپاه شهرستان البرز اذعان کرد: کسی که عفاف و حجاب را رعایت نمی کند از حق مصونیت خود در برابر نگاه های نا پاک گذشته است و بخشی از ارزش انسانی خود را زیر سوال برده است.
کد خبر: ۹۰۹۸۰۷۹
|
۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰

حجت الاسلام حسن شجاعی مهر مسوول نمایندگی ولی فقیه سپاه امام رضا (ع) شهرستان البرز در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین در سالروز کشف حجاب اجباری به دستور رضا خان ابراز کرد: حجاب در نگاه ما ایرانی ها دو وجه دارد، اول آن بخش از حجاب که در آیات قرآن کریم به عنوان یک اصل اسلامی به آن پرداخته شده است و پیامبر اکرم و اهل بیت ایشان بر این مسئله تاکید داشته اند و همواره خانواده خود و جامعه را به اصل حجاب دعوت می کرده اند.
وی ادامه داد: از طرفی حجاب برای ایرانیان بعد ملی دارد و از پیش از ورود اسلام به ایران حجاب به عنوان مایه ای برای ارزشمندی زنان ایرانی در اقوام مختلف تعریف شده بوده است و زنان ایرانی به این اصل مقید بوده اند.
شجاهی مهر یادآور شد: به همین دلیل در تاریخ می بینیم که وقتی اسلام در زمان خلفا وارد ایران شد، ایرانیان در برابر پذیرفتن حجاب موضع نگرفته اند و مورد اقبال عمومی نیز بوده است چرا که خود ایرانی ها این موضوع را برای ارزش نهادن به مقام انسان می پسندیده اند و آن را مایه عفاف و پاکدامنی برمی شمرده اند.
حجاب یک مولفه دینی و ملی ارزشمند
مسوول نمایندگی ولی فقیه سپاه امام رضا (ع) شهرستان البرز در ادامه این گفتو گو با اشاره به این مسئله که امروز برخی با مطرح کردن این مسئله که چرا باید حجاب اجباری باشد قوانین کشور را مورد نقد قرار می دهند اذعان کرد: این را بدانید که هر گاه در قانون، رفتار یا دین ما نکته مثبت قابل توجهی وجود داشته باشد، دشمنان دقیقا همان نقطه را مورد هدف خود قرار می دهند.
وی اضافه کرد: امروز می بینیم که دشمن از کانال ها و طرق مختلفی حجاب زن یرانی را مورد تهدید خود قرار داده است، چرا؟ چون نمی خواهد موفقیت های یک زن با حجاب دیده شود، می خواهد همان فرهنگ غربی که امروز به شدت رو به افول است دامن گیر فرهنگ یرانی نیز شود.
حجت الاسلام شجاعی مهر عنوان کرد: جالب است بدانیم که دشمنان ما تنها مایل به صدور زشتی های فرهنگ غربی به ایران هستند و به همین دلیل نیز تهدیدات دائم آنها را برای حجاب شاهد هستیم.
این مسوول تاکید کرد: حجاب برای زن و مرد مسلمان یک اجبار نیست بلکه افراد باید در اندیشه اسلامی به این رشد فرهنگی برسند که با رعایت حجاب برای خود یک نوعی از مصونیت را آفریده اند.
وی گفت: کسی که عفاف و حجاب را رعایت نمی کند از حق مصونیت خود در برابر نگاه های نا پاک گذشته است و بخشی از ارزش انسانی خود را زیر سوال برده است.
مسوول نمایندگی ولی فقیه سپاه امام رضا (ع) شهرستان البرز در خاتمه یادآور شد: بد نیست نگاهی به زندگی و نظرات افرادی که در غرب زندگی می کرده اند و بعد از طی طرق مختلف نهایتا حجاب را انتخاب کرده اند بیاندزیم ، این افرد قدر عافیت حجاب را بهتر از هر کس دیگری می دانند و ارزش آن را درک می کنند.
1004/ت30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها