دکتر رحمتی در گفتگو با بسیج:

نمایندگانی که در اعلام نظرهای خود مردم را نامحرم می دانند جایشان در مجلس نیست

استاد دانشگاه گفت: رفتارهای دوگانه در مجلس سبب عدم اعتماد مردم به نمایندگان می شود،نمایندگانی که مردم را در اعلام موضع و نظر خود نامحرم می دانند جایشان در مجلس شورای اسلامی و نمایندگی ملت نیست.
کد خبر: ۹۰۹۸۱۶۴
|
۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ دکتر فرزاد رحمتی از اساتید دانشگاه پیام نور و محقق طرح های علمی و حقوقی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری بسیج گفت: حساسیت مردم در آرای نمایندگان موضوع به حقی است و مجلس نباید آن را نادیده بگیرد،متأسفانه اگر در موضوع تصویب برجام شفافیت آراء نمایندگان وجود داشت باعث انتخاب بهتر نمایندگان می شد.

وی افزود: در موضوعات ملی و بین المللی مثل برجام،FATF،CFT ،قراردادهای نفتی و یا استعماری مردم در تصویب طرح ها حساس می شوند و انتظار دارند نظر نماینده شهر خود و حتی نظر کلیت مجلس را بدانند که این موضوع از دلایل استقبال گسترده مردم از این طرح است.

این محقق علمی بیان داشت: یک نگرانی که در نمایندگان برای رأی موافق دادن به این طرح وجود دارد این است که فکر می کنند شورای نگهبان بر اساس آرای آنها نظر تأیید صلاحیت آنها را اعلام می کند که این موضوع قطعا رد شده است و شورای نگهبان همیشه اعلام کرده است به نظر نمایندگان احترام می گذارد و ملاک صلاحیت نماینده کارکرد آن برای مردم و انقلاب اسلامی مشخص می شود.

وی افزود: رفتارهای دوگانه در مجلس سبب عدم اعتماد مردم به نمایندگان می شود،نمایندگانی که مردم را در اعلام موضع و نظر خود نامحرم می دانند جایشان در مجلس شورای اسلامی و نمایندگی ملت نیست.

استاد برتر دانشگاه تصریح کرد: شفافیت در آرای نمایندگان باعث پافشاری آنها بر طرح ها و لایحه ها خواهد شد و یک نوع شجاعت به کلیت مجلس خواهد داد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی با اولویت دادن به طرح وضعیت اقتصادی و معیشت مردم خدمت به ملت را فراموش نکنند و نگران موضوع شفافیت در آرای نمایندگان نباشند و با الگو برداری از مولای خود حضرت امیرالمومنین(ع) که می فرمایند: "من چیزی را از شما مگر در مسائل امنیتی و نظامی مخفی نمی‌دارم " عمل کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار