دانشجوی نخبه و فعال فرهنگی گفت: ظلم‌ستیزی و ماهیت ضداستکباری انقلاب اسلامی آن را به یک الگو برای منطقه تبدیل کرده است و همانطور که خود مسئولین آمریکایی اذعان دارند امروز ایران در معادلات جهانی و منطقه‌ای بسیار تأثیر گذار است و نمی توان آن را نادیده گرفت.
کد خبر: ۹۰۹۸۱۷۱
|
۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ رامین علیجانی دانشجوی برتر سیاسی و فعال فرهنگی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری بسیج گفت: حضرت امام با تکیه به بر شعارهای کلیدی جمهوری اسلامی که "استقلال-آزادی-جمهوری اسلامی" بودند توانست انقلاب اسلامی را پی ریزی کند و اکنون پس از چهل سال از عمر این انقلاب شاهد این هستیم که ذره ای از شعارها و آرمان های خود کوتاه نیامده است.

وی افزود: آمریکایی ها امروز به چهل سال عمر افتخار آمیز انقلاب اسلامی حسادت می کنند و از اینکه نمی توانند در امور داخلی ایران دخالتی داشته باشند سخت نگران هستند.

این کارشناس سیاسی جوان اظهار داشت: رژیم بی لیاقت و بی عرضه پهلوی با اینکه به شکل ظاهری محمد رضا بر تخت سلطنت بود ولی در خاطرات مادر شاه آمده است که محمد رضا برای عوض کردن نخست وزیر خود منتظر اجازه آمریکایی ها بوده است و آنها هم موافقت نکردند که مجبور به ارسال مقداری طلا برای رئیس جمهور آمریکا می شوند تا رضایت آنها جلب شود.

وی تأکید کرد: دخالت های آشکار و مستقیم آمریکا و روسیه سابقه ای از زمان جنگ جهانی دوم دارد ولی با تصویب قانون کاپیتولاسیون آمریکائی ها توانستند قدرت نفوذ خود را در کشور بیشتر کنند که قبل از آن انگلیسی ها در تمام دوران و خصوصا قاجار بر داخل نفوذ پیدا کرده بودند.

این فعال فرهنگی افزود: آمریکائی ها در این زمان از قدرت کشاورزی ایران سوء استفاده کردند و برای گول زدن مردم و عدم مشارکت آنها در طرح "ارباب و رعیتی" به دنبال وابستگی ایران در واردات گندم از آمریکا بودند و برای این کار زمین های کشاورزی حاصلخیز را ناکارآمد کردند.

وی تصریح کرد: با تشکیل انقلاب اسلامی تمامی قدرت خود در کشور را از دست دادند و به تدریج قدرت نفوذ و تصمیم گیری آنها طی این چهل سال هر روز کمتر شد تا جایی که مسئولین انقلابی دست آنها را برای همیشه در کشور قطع کردند.

علیجانی افزود: ایران اسلامی با تکیه بر ارزش های الهی توانست در قلب مردم جای بگیرد و به جای حمایت های بی جا بیگانگان مردم را پشتوانه این حکومت دینی قرار داد.

وی بیان کرد: ظلم‌ستیزی و ماهیت ضداستکباری انقلاب اسلامی آن را به یک الگو برای منطقه تبدیل کرده است و همانطور که خود مسئولین آمریکایی اذعان دارند امروز ایران در معادلات جهانی و منطقه‌ای بسیار تأثیر گذار است و نمی توان آن را نادیده گرفت.

این دانشجوی برتر سیاسی در پایان خاطر نشان کرد: دستاوردهای فرامنطقه‌ای زبان زد تمام مقامات غربی است که از نمونه های آن می توان به فروپاشی نظام دوقطبی در جهان،نابودی داعش و عناصر تروریستی،جلوگیری از تجزیه کردستان و... می باشند.

ارسال نظرات