یک نظریه پرداز اقتصاد مقاومتی گفت: نگاه انتخاباتی به بودجه 98 بر خلاف شأن نظارتی و قانونی نمایندگان محترم است و این روزها که کشور در یک جنگ اقتصادی به سر می برد نگاه نمایندگان باید مبتنی بر خدمت به مردم باشد.
کد خبر: ۹۰۹۸۱۷۴
|
۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ محمد عبداللهی کارشناس اقتصاد مقاومتی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری بسیج با اشاره به روند تصویب بودجه 98 گفت: متأسفانه زمزمه هایی این روزها مبنی بر نگاه های انتخاباتی نمایندگان بر بودجه 98 شده است و در این زمزمه ها تأکید دارند نمایندگان برای اختصاص دادن بودجه به محل های انتخاباتی خود از یکدیگر سبقت می گیرند.

وی افزود: راهروهای مجلس به یک بنگاه های رایزنی تبدیل شده اند که البته از طرف دیگر مرکز پژوهش های مجلس به شکل علمی و دقیق ردیف بودجه ها را بررسی کرده است و طبق آماری که داده راه نفوذ برای ولخرجی در بودجه به طور کامل بسته شده است.

این کارشناس اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: پس از تأکیدات مکرر حضرت آقا بر حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم که خطاب به سه قوه و دستگاه ها است نباید ایجاد حاشیه و اهم ندانستن اولویت های اصلی کشور توسط فرد یا دستگاهی انجام شود.

وی افزود: نگاه انتخاباتی به بودجه 98 بر خلاف شأن نظارتی و قانونی نمایندگان محترم است و این روزها که کشور در یک جنگ اقتصادی به سر می برد نگاه نمایندگان باید مبتنی بر خدمت به مردم باشد.

عبداللهی در این خصوص تأکید کرد: اینکه نمایندگان محترم به دنبال سهم بیشتر حوزه ها و شهرستان های خود در بودجه هستند یک امر طبیعی است اما شأن نمایندگی می طلبد که آنها ابتدا یک نگاه ملی با توجه به جنگ اقتصادی داشته باشند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: کسری 30 هزار میلیاردی بودجه در امسال یک نابسمانی مدیریتی را ایجاد کرد که نمایندگان محترم باید با یک نگاه ملی و تکیه به ظرفیت های داخلی از تکرار آن جلوگیری کنند.

ارسال نظرات