داودی گفت: با اعطای تسهیلات اشتغال روستایی شاهد افزایش تولیدات کشاورزی و دامی خواهیم بود به صورتی که امنیت غذایی کشور تهدید نشده که در اینصورت این تسهیلات بسیار موثر بوده است.
کد خبر: ۹۰۹۸۲۴۵
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۶

یوسف داودی، عضو کمیسیون کشتورزی، آب و منابع طبیعی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج،  با اشاره به اوضاع نابسامان اشتغال روستایی و تولیدات محصولات کشاورزی در کشور به اقدام شایسته بانک پارسیان در اعطای تسهیلات اشتغال روستایی در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و رونق تولیدات داخلی پرداخت و گفت: متاسفانه طی سال های اخیر وضعیت اشتغال روستایی مناسب نیست امروز بسیاری از جوانان روستایی به جای ادامه مسیر شغل پدران و اجداد خود به شهرها نقل مکان کرده و به دنبال شغل های دیگر هستند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مهاجرت های بی رویه روستاییان به شهرهای بزرگ کشور عنوان کرد: متاسفانه امروز به علت درآمدهای پایین مشاغل روستایی شاهد مهاجرت روستاییان به شهر های بزرگ هستیم.

وی با بیان این مطلب که باید تسهیلات بانکی برای اشتغال روستاییان سهل الوصول به دست متقاضیان برسد، تصریح کرد:اگر بروکراسی های بانکی و تسهیلاتی حذف شود،اعطای تسهیلات اشتغال روستایی می تواند بر رونق کسب و کار روستاها و نیز تولید و افزایش محصولات کشاورزی و دامی بیفزاید.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کم انگیزه بودن و درآمد پایین عامل بی کاری در روستاهای کشور است؛ عنوان کرد: مهمترین علت مهاجرت روستاییان به شهرها درآمد پایین مشاغل روستایی است لذا اعطای تسهیلات کم درصد بانکی می‌تواند بر  افزایش انگیزه روستاییان برای مبادرت به شغل‌های روستایی و به خصوص رونق تولیدات محصولات کشاورزی و دامپروری موثر باشد. از اینروست که این تسهیلات اعطایی بانک پارسیان می تواند این مهم را به انجام برساند.

داودی با اشاره به لزوم اعطای تسهیلات بانکی برای اشتغال روستایی و تأمین امنیت غذایی کشور، خاطرنشان کرد: امیدواریم با اعطای تسهیلات اشتغال روستایی از سوی بانک پارسیان شاهد افزایش تولیدات کشاورزی و دامی در حدی باشیم که امنیت غذایی کشور  تهدید نشود امروز اگر در تامین مواد غذایی و کشاورزی با مشکل مواجه هستیم و با واردات بی‌رویه محصولات قصد داریم بازار را به تعادل برسانیم رونق اشتغال روستایی می تواند امنیت غذایی کشور را تقویت نماید. از طرفی نیز افزایش جمعیت کشور نیاز بیش از پیش به مواد غذایی با کیفیت و کمیت بالا را افزایش می دهد.

شایان ذکر است، براساس تفاهم نامه سه جانبه میان بنیاد برکت و معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری و بانک پارسیان مقرر گردید 3 هزار و 400 میلیارد ریال منابع داخلی بانک پارسیان به پروژه اشتغال آفرینی روستایی اختصاص یابد. همچنین کارگروهی در استانداری ها تشکیل شد که نماینده استانداری، نماینده بنیاد برکت، نماینده بانک و نماینده دستگاه اجرایی مربوطه در این کارگروه حضور داشته و ضمن بررسی، درخواست ها درصورت تصویب به بانک احاله می شود.

ارسال نظرات