خبرهای داغ:
مویدی خرم آبادی گفت:تاخیر در فرایند سامانه نظارت انبار باید رفع شود. بیش از ۵۳۹ هزار انبار در کشور شناسایی شده که هنوز وارد لیست سامانه نظارت انبار نشده اند که این امر یکی از عوامل در احتکار است. در این زمینه اقدام تعزیرات در خور تقدیر است. کنترل محورهای مواصلاتی ضعیف است.
کد خبر: ۹۰۹۸۲۴۸
|
۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، علی مویدی خرم آبادی رئیس ستاد هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور در جلسه شورای مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که با حضور عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین و مدیران دستگاههای استان در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد بیان کرد:در بحث ساماندهی ماشین آلات، مرغداری ها، دامداریها و موتورهای آب مصوباتی ابلاغ شده و نیاز به همت مدیران در بحث اجرا دارد.

وی گفت:مباحثی که در این جلسه مطرح شد بسیار پرمحتوا بود و نشان دهنده فهم درست مدیران استان در بحث مبارزه با بحث قاچاق است.

رئیس ستاد هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور اظهار کرد:امروز ما با یک جنگ اقتصادی تمام عیار مواجه هستیم که با جنگ نظامی بسیار متفاوت است که در این جنگ، ساختار سیاسی و تغییر رفتار و ایجاد چالش برای اجتماع مورد هدف است و هر اقدامی از سوی دشمن برای کشاندن مردم به خیابانها متصور می باشد.

مویدی خرم آبادی عنوان کرد:در استان قزوین حقیقتا این امر وجود دارد که مدیران به امر قاچاق بسیار حساس هستند. با حضور ۲۴ دستگاه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به دستور مقام معظم رهبری تشکیل شد که با توجه به فرایضی که در این حکم امده، نشان دهنده این امر است که فرمایشات مقام معظم رهبری عالمانه بوده و تمام این روزها پیش بینی شده است.

وی افزود:متاسفانه از سال ۸۱ تا سال ۹۲ این ستاد بصورت سلیقه ای اداره شد و هیچ قانون محرزی در آن وضع نشده و از سال ۹۲ قوانینی وضع شد و در سال ۹۷ اصلاحیه این امر به مجلس ارایه شد و ساختار آن دو هفته پیش براساس قانون وضع شده سال ۹۲ ابلاغ شده است. این سناد موظف به سیاست گذاری، برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت می باشد.

رئیس ستاد هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور تصریح کرد:این ستاد از وضع قوانین و بخش نامه ها طوری باید اقدام کند که هیچ نوع قاچاقی در هیچ حوزه ای وجود نداشته باشد. سال گذشته بیش از ۱۲ میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور شد و متاسفانه امسال سرمایه ها و منابع ما در حال قاچاق است.

مویدی خرم آبادی اضافه کرد: امروز به دلیل عدم نظارت دقیق و اجرای قوانین، شاهد قاچاق در تمام حوزه ها هستیم اما نگاه پیشگیرانه مدیران استان در بحث قاچاق قابل تحسین است. لیکن شرایط اقتصادی کشور ایجاب میکند در بحث قاچاق نهایت حساسیت را داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد:در بحث دام، ما در آینده نزدیک بعنوان یک معضل اساسی در کشور با آن مواجه خواهیم بود. در بحث کیفیت بخشی به کالاهای داخلی بدنبال ارتقا کیفیت کالا هستیم و نمایندگان مجلس نیزتلاش خوبی در این زمینه داشتند اما امروز دغدغه مدیران ما باید حفظ سرمایه ها باشد.

رئیس ستاد هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور گفت:نوع تبلیغات صدا و سیما در معرفی کالاهای داخلی باید بهتر شود همچنین باید فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی به گونه ای شود که مردم با افتخار از کالای ایرانی استفاده کنند که این امر از وظایف رسانه هاست.

 

مویدی خرم آبادی افزود:تاخیر در فرایند سامانه نظارت انبار باید رفع شود. بیش از ۵۳۹ هزار انبار در کشور شناسایی شده که هنوز وارد لیست سامانه نظارت انبار نشده اند که این امر یکی از عوامل در احتکار است. در این زمینه اقدام تعزیرات در خور تقدیر است. کنترل محورهای مواصلاتی ضعیف است اما از استان قزوین انتظار داریم این محورها تقویت شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها